בשיתוף:

"לשלב בין לוחם קארטה לרקדן בלט" - לייצר גמישות ניהולית"

אורן שגיא / צילום: ניב קנטור אורן שגיא / צילום: ניב קנטור

אורן שגיא

מנכ"ל סיסקו ישראל

בן 49, נשוי + 3, 3 כלבים וחתולה וגר ברעננה. תחביבים: טיולים וטרקים, ריצות ארוכות, סאפ ויוגה

הדרך שלי

התחלתי כעורך דין בעולמות המסחרי והקניין הרוחני, והחלטתי לעבור לזירה הלוהטת ביותר שהתפתחה בראשית שנות ה־2000: הייטק. הבנתי שהאקשן וההזדמנויות נמצאות מחוץ למשרד עריכת הדין שבו עבדתי. בהמשך הדרך יזמתי עם שותף את חברת הסטארט אפ 'ברייט BRM' שעסקה בתחומי הפיתוח העסקי ואבטחת המידע. לפני כעשר שנים הצטרפתי לחברת סיסקו במגוון תפקידים, ובחמש השנים האחרונות אני מכהן כמנכ"ל סיסקו ישראל.

מהלך מנצח

כשנה וחצי אחרי תחילת כהונתי, קיבלתי את ההחלטה הפיננסית הכי חשובה שלי בתפקיד, והיא לאפשר גם ללקוחות קטנים ובינוניים ליהנות מהיצע השירותים הדיגיטליים שמעניקה סיסקו, כמו ללקוחותיה הגדולים, ובכך ליצור עבור החברה שוק משמעותי חדש.

השראה

בפגישה אישית שהייתה לי עם הנשיא שמעון פרס ז"ל, הוא אמר לי משפט שמלווה אותי מאז ולעד "לחברות טכנולוגיות גלובליות יש יותר כוח ויכולת להוביל לשינוי חיובי, לקדם כלכלות ולקדם את השלום, מאשר לכל מדינה בעולם". זה מהווה עבורי מצפן בפעולות החברתיות שאנחנו מובילים.

אתגר השנה האחרונה

האתגר העיקרי היה להבין כיצד אנחנו מאפשרים למגזר הפרטי והציבורי להמשיך לתפקד מרחוק בארגוני החירום, מערכות הבריאות, בתי החולים ומוקדים שונים. הובלנו עשרות פרויקטים דיגיטליים חדשניים, כמו פרויקט 'מגן הזהב' לחיבור אזרחים ותיקים של משרד הרווחה עם מוקדים של מערכי הרפואה, רווחה וחירום.

חזון

לאפשר לעסקים בישראל להצליח, לצמוח ולהתעצם באמצעות הפתרונות הטכנולוגיים של סיסקו, תוך מיצובה של החברה כשותפה הדיגיטלית המובילה בשוק הישראלי.

טיפ למנהלים

היו מנהיגים, הקפידו להוביל ולאפשר לעובדים שלכם מקום לביטוי. היו שילוב של לוחם קראטה ורקדן בלט - לייצר גמישות ניהולית בעולם המשתנה, וגם אנושיים ונעימים לסביבה, תוך יצירת איזון בחיים העסקיים והאישיים.

השראה

אבי, אשר התווה בי את הסקרנות, את כוח הלמידה, את התשוקה להצלחה ואת הדבקות במשימה, תוך כדי היותו לא רק אבי אלא גם החבר הטוב ביותר שלי.

בעתיד

להמשיך ולכבוש פסגות חדשות תוך כדי הנאה מהמסע.