בשיתוף:

"שורד זה מי שיודע להתאים את עצמו לשינוי"

אילן גולדשטיין / צילום: באדיבות פוינטר אילן גולדשטיין / צילום: באדיבות פוינטר

אילן גולדשטיין

מנכ"ל פוינטר ישראל מקבוצת PowerFleet

בן 66, נשוי + 2 וגר בהוד השרון. תחביבים: טיס, טיולי ג'יפים וצילום

הדרך שלי

במהלך שנות ה־90 הייתי מנהל 'אלייד מוטורס', יבואנית סיאט וחבר הנהלה בקבוצת צ'מפיון מוטורס, מ־2001 ניהלתי את רשת אופטיקנה ומ־2005 ועד היום אני מנהל את פוינטר ישראל.

מהלך מנצח

שיתוף הפעולה עם מד"א ובעיקר התקנת מאות מתקני דפיברילטורים המבוקרים מרחוק ברחבי הארץ, ברשתות בתי קפה וסופר מרקטים, בעמדות טלפונים ציבוריים ישנים ובכל דוכני מפעל הפיס. ביום שישי האחרון קבלתי הודעת וואטסאפ על עוד מקרה של גבר שלקה בליבו בשוק הכרמל וניצל בזכות דפיברילטור של מד"א שמוקם בעמדת מפעל הפיס על ידי פוינטר.

עצה טובה שקיבלתי

בהיותי קצין צעיר, מפקדי, סא"ל יאיר שמיר, לימים שר החקלאות, שפט אותי על בעיות משמעת. לשאלתי מדוע פסק לי רק אזהרה כאשר אני הודיתי באשמתי, ענה: "אם אני מחפש בקצין, באדם, 100%, אזי בכל הצד המקצועי אתה עונה על 95%, ולכן אני נותן לך גיבוי על 5% בעיות משמעת". לראות את האדם כמכלול ולדעת להעריך את התרומה הרבה ולהכיל את המגרעה זו תכונה נהדרת בניהול, בהנעת אנשים וביצירת תלכיד של שחקני נשמה.

אתגר מהשנה החולפת

בזמן הסגר חולים כרונים היו מנועים מלהגיע לבתי המרקחת לרכישת תרופות. ביום אחד בלבד ציידנו עבור אחת מרשתות בתי המרקחת המובילות בישראל עשרות כלי רכב עם מאות צידניות מאותרות ומנטורות, שבהן תרופות למשלוח לבתי האנישם החולים. נזכרתי בפתגם של צ'רלס דרווין: "זה לא החזק ביותר וגם לא האינטליגנטי ביותר, אלא זה שיודע להתאים את עצמו לשינוי, הוא זה ששורד". בתקופת הקורונה ידענו להתאים את עצמנו לשינויים, סיימנו עם תוצאות עסקיות טובות והשארנו את כל עובדינו עם בטחון תעסוקתי.

טיפ למנהלים

מה שהיה לא בהכרח הוא שיהיה: אל תמשיכו בהכרח ללכת בתלם שהשאירו קודמכם לתפקיד. אל תפחדו ליזום ולחדש.