בשיתוף:

"אבא אמר לי: 'ילד, השמיים הם הגבול'"

רונן נמני / צילום: יובל דנש רונן נמני / צילום: יובל דנש

רונן נימני

בעלי קבוצת קפה קפה

בן 58, בזוגיות + 4 וגר בתל אביב. תחביבים: חדר כושר

הדרך שלי

התחלתי כבעלים של בית קפה בכיכר מסריק, שהפך לרשת בתי קפה שמנתה עם יותר מ־100 סניפים ומשם לקבוצה של 15 מותגים ומעל ל־300 סניפים ברחבי הארץ. למעשה 'קפה קפה' היא קבוצת המזון הגדולה בישראל.

מהלך מנצח

לאורך כל הקריירה שלי דאגתי לקרוא את השוק, ובזמן שמותג אחד נחלש לדאוג לרענן ולחדש ובמקביל לרכוש או להקים מותגים חדשים שמחפים על היחלשותו של האחר. היום אני חולש על כל סוגי המטבחים (מלבד גלידה), וגם במהלך הקורונה, כשכל ענף המסעדנות היה סגור שנה שלמה, הצלחנו לחזק מותגים קיימים, לפתח פורמטים חדשים ולפתוח עוד 15 סניפים חדשים.

עצה טובה שקיבלתי

בילדותי, כשהייתי מתלווה בחופש הגדול לאבא שלי למקום העבודה שלו, הוא היה אומר לי: "האמן בעצמך ילד, יש לך כישורים גדולים בהרבה ממקום העבודה הזה, השמים הם הגבול מבחינתך".

אתגר מהשנה החולפת

כדי לשמר את מרב הסניפים הטובים שבקבוצה נדרשנו לחשיבה מחוץ לקופסה, ולבסוף החלטנו שבחלק מהסניפים שנדרשו להיסגר נפעיל מטבחי רפאים של מותגים אחרים בקבוצה בפורמט של משלוחים. לדוגמה: סניף של "קפה קפה" שלא יכול לעבוד בימי הסגר הפך למטבח משלוחים של אחד מהמותגים האסיאתיים של הקבוצה, וכך יכול היה להמשיך להתגלגל ולייצר מחזור.

השראה

בשנה האחרונה, כחלק ממאבק ועד הרשתות, נחשפתי לעשייה של הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס, שאיחד והוביל את ועד רשתות המסחר וההסעדה. פגשתי אדם שלא מכיר את המלה 'לא', שעובד וחושב 24/7, עם מעוף בלתי נדלה, יזם בנשמתו שהצליח להגיע להישגים מטורפים בשנת הקורונה.