בשיתוף:

"בשנה הזאת נזכרתי למה התאהבתי בארגון החשוב הזה"

רובי גינל / צילום: יוסי אלוני רובי גינל / צילום: יוסי אלוני

ראובן (רובי) גינל

מנכ"ל התאחדות התעשיינים

בן 51, בזוגיות +2 וגר בתל אביב. תחביבים: כושר, קריאה וטיולים בעולם

הדרך שלי

התחלתי את הקריירה כמתמחה ויועץ כלכלי בכנסת ובקונגרס בוושינגטון והמשכתי כיועץ כלכלי במשרד ראש הממשלה. בהמשך הקמתי וניהלתי את מוקד הסיוע והקידום הארצי לפיתוח ויזמות וב־2007 קיבלתי הצעה לשמש כסמנכ"ל כלכלה ורגולציה בהתאחדות התעשיינים ובסוף 2017 מוניתי למנכ"ל. היום אני מכהן גם כיושב ראש תמי"ר וסגן יושב ראש מכון התקנים .

מהלך מנצח

לפני כשלוש שנים הקמנו את איגוד ההיי טק הישראלי. האיגוד, אשר פועל לצד שישה איגודים ענפיים חזקים נוספים, צמח במהירות מדהימה. כיום מנהלים מחברות ההייטק הגדולות בישראל מובילים את האיגוד ומסייעים לקדם מדיניות תומכת תעשייה והייטק.

אתגר מהשנה החולפת

עם פרוץ הקורונה, ותוך ימים מספר, שינתה התאחדות התעשיינים את כל הפעילות וסל השירותים שלה לחברים. השינוי הצריך הערכות תפעולית משמעותית: פתחנו חדר מצב 24/7 לתעשייה, ציידנו את העובדים באמצעים לעבודה מהבית, פתחנו ערוצי תקשורת עם גופי החירום ופתרנו אלפי פניות שאפשרו לתעשייה הישראלית להמשיך ולייצר בכל הכוח, לרבות החרגה מרוב מגבלות הסגר. הפעילות הובילה לעלייה חדה בשביעות הרצון של החברים ולהצטרפות של קרוב ל־200 חברות תעשייה והיי טק חדשות. בשנה הזו שבתי ונזכרתי למה התאהבתי לפני למעלה מעשור בארגון החשוב הזה.

חזון

להשאיר אחרי סביבה עסקית טובה יותר בישראל.

טיפ למנהלים

חזקו את תחושת הערך והשייכות למטרה גדולה אצל העובדים. הערך הקולקטיבי מייצר גם ערך עצמי והוא מנוע חזק ואמין להנעה. הרבו בשבחים, המעיטו בביקורת.

בעתיד

להמשיך לעבוד בעניין בלתי פוסק לצד שלוות נפש.