בשיתוף:

"כשליחת ציבור אני עוסקת בשינוי במציאות"

רו"ח איריס שטארק / צילום: שלומי יוסף רו"ח איריס שטארק / צילום: שלומי יוסף

איריס שטרק, רו"ח

נשיאת לשכת רואי חשבון

בת 60, נשואה + 7 וגרה ברעננה. תחביבים: ריצה ואימוני כושר

הדרך שלי

הדרך לתפקיד נשיאת לשכת רואי חשבון, תפקיד התנדבותי, החלה עם הצטרפותי לפעילות בלשכה כרואת חשבון צעירה בת 30. מאז פעלתי שם כחברה בוועדות הלשכה ובתפקידים שונים ומאז 2018 אני נשיאת הלשכה. לתפקיד התמודדתי לצד עוד שני מועמדים, והייתי האישה הראשונה שהתמודדה ונבחרה לתפקיד מאז הקמת הלשכה ב-1931.

מהלך מנצח

כנשיאת הלשכה וכשליחת הציבור מטרתי להוביל לשינוי מציאות. בין היתר הובלתי את המאבק להכרה ברואי החשבון כנאמנים בעלי תפקיד, מאבק שהבשיל בשנה האחרונה לכדי תוצאה. המשמעות היא שרואי החשבון ייקחו חלק פעיל בחזית תהליכי ההבראה והשיקום של חברות. מדובר בפריצת דרך היסטורית עבורנו, רואי החשבון, שכן המחוקק מכיר בערך המוסף שלנו לטובת יציבות המשק וצמיחתו.

אתגר מהשנה החולפת

בחזית המשבר הכלכלי בקורונה עמדו רואות ורואי החשבון. הוצפנו בפניות מאלפי רואי חשבון מכל רחבי הארץ והקמנו מוקד סיוע שנתן מענה מסביב לשעון. כשזיהנו מגמות ודפוסים שחוזרים על עצמם, העלנו אותם מיידית בפני מקבלי החלטות בממשלה, בכנסת וברשויות והצענו מתווים לתוכניות סיוע לחברות ולארגונים.

חזון

'לשכה במהירות האור' - התאמת ארגון מקצועי המייצג אלפי רואות ורואי חשבון לעבודה בכלים דיגטליים, במטרה לשפר את השירות ולהנגיש מידע באופן שוויוני.

טיפ למנהלים

שמרו על גיוון בקרב עובדי החברה וההנהלה: נשים וגברים ממגוון גילים, ממגזרים ומתרבויות שונות. מחקרים רבים הראו כי מגוון תורם רבות לא רק בהיבט החברתי, אלא גם להצלחה העסקית של החברות.

השראה

אמי רחל, המסירות שלה לילדים ולמשפחה, והיכולת להשתמש במילים ובשפה בדרך מופלאה להעברת המסרים.