בשיתוף:

גם כשכיר, עליי להתנהג כאילו מדובר בעסק הפרטי שלי

עידו עלמני

מנכ"ל אמריקן אקספרס ישראל

בן 40, נשוי + 3 וגר ביבנה. תחביבים: טיולים, טרקים בארץ ובחו"ל, צלילה ורכיבה על אופנוע

הדרך שלי

למדתי הנדסת תעשייה וניהול בטכניון, ולאחר מכן עבדתי בחברות ייעוץ. שם נחשפתי לאופן שבו מתנהלים מהלכים אסטרטגיים בחברות גדולות. ההזדמנות הראשונה הגיעה מבנק דיסקונט, שהציע לי ליישם את האסטרטגיה שבניתי עבור הבנק כיועץ, אסטרטגיה מתחום הדיגיטל. אחרי חמש שנים בדיסקונט, כשהבנק כבר הוביל בתחום הדיגיטל (על פי סקר של בנק ישראל), הצטרפתי לקבוצת ישראכרט כמנכ"ל אמריקן אקספרס.

עצה טובה שקיבלתי

לאמץ את התחושה כי העסק שאני מנהל הוא העסק הפרטי שלי ולא עסק שאני מנהל כעובד שכיר.

אתגר מהשנה החולפת

ההאטה בצריכה בתקופת הקורונה השפיעה מאוד על אמריקן אקספרס, משום שהעולמות המרכזיים שלנו הם עולמות הפנאי, שנפגעו מאוד. הבנתי שהדרך לתוצאות בתקופה זו היא לספק לעובדים סביבה עוטפת ומאפשרת, אך עדיין להעמיד יעדים משמעותיים - אמון ותמיכה ולא 'מיקרו מנג'מנט'. אני גאה בצוות שלי שהפגין יצירתיות וגמישות מחשבתית, כך שהצלחנו להמשיך לייצר ערך ללקוחות שלנו גם בתקופה זו.

חזון

'השילוש הקדוש', מבחינתי, הוא מינוף ואימוץ טכנולוגיות מתקדמות, יצירת מוצרים חדשניים ומותאמים לצורכי הלקוחות ואסטרטגיה עסקית חדה וברורה.

טיפ למנהלים

להגדיר לכל פעולה סיבה ומטרה. כשהצוות מבין את ההיגיון הפנימי מאחורי כל מהלך ומקבל מרחב פעולה ויכולת לטעות, מתאפשר לו למקסם את התרומה, היצירתיות והיוזמה.

השראה

אבא שלי, רופא במקצועו ויזם בנפשו. לאורך הקריירה הארוכה בשירותי בריאות כללית הוא הצליח כל כמה שנים ליצור יש מאין וליזום הקמה של יחידות פורצות דרך לתקופתן, שמשלבות טכנולוגיה עם חשיבה עמוקה צורכי הלקוחות.