בשיתוף:

"התאמתי את הכלים שלמדתי בעולם העסקי לעולם החברתי"

עופר כהן / צילום: 'שכולו טוב' עופר כהן / צילום: 'שכולו טוב'

עופר כהן

מנכ"ל קבוצת שכולו טוב

בן 49, נשוי + 2 ומתגורר בראשון לציון. חובב טיולים בארץ ובעולם

הדרך שלי

אחרי שנים בתפקידים בכירים בעולם העסקי ובפרט בעולמות המזון, בניהול אינטנסיבי שדרש עבודה מאומצת מסביב לשעון, חוויתי אתגר רפואי שאילץ אותי לחפש תחום עשייה אחר. כך גיליתי את העולם החברתי. התחברתי לקבוצת 'שכולו טוב' ולעשייה חברתית בתחום של אנשים עם מוגבלויות וחסמים תעסוקתיים. תחילה היה זה ארגון קטן שסיפק שירות מקומי לכ־200 אנשים. כמנכ"ל הבאתי איתי את הכלים שלמדתי בעולם העסקי והתאמתי אותם לעולם החברתי. הארגון צמח והתפתח וכיום אנו מספקים שירות לכ־6,500 מקבלי שירות בפריסה ארצית, ואף מחוץ לגבולות הארץ.

עצה טובה שקיבלתי

מייסד ויו"ר הקבוצה ושותפי לדרך, עירד אייכלר, אמר לי שלא משנה מה אבחר, הכי חשוב שאבחר ואלך עם הבחירה הזאת בכל הכוח.

אתגר מהשנה החולפת

עוד בטרם הגיעה הקורונה לארץ, התחלתי בבניית תוכניות לתרחישים שונים שיכולים להשפיע על הארגון. במרץ 2020, בהצהרת הממשלה הראשונה, כינסתי את הנהלת הארגון לכינוס חירום. חשנו חוסר ודאות לגבי הפעילות הארגונית והבנו שעלינו לקבל החלטות מהירות כדי להוביל את הארגון בזמן המשבר. תוך עשרה ימים בלבד בנינו מערך טכנולוגי דיגיטלי, בשיתוף ובתמיכת אגף השיקום של משרד הבריאות, שאפשר מודל פעילות היברידית שלא היה קיים קודם לכן. בזכות המערך החדש הצלחנו להרחיב את מעגלי השירות שלנו לעוד אנשים. המהלך זיכה אותנו בפרסי אות כתר הקורונה ובפרס זוסמן של הג'וינט.

חזון

לסייע לאנשים עם חסמים תעסוקתיים וחברתיים להשיג את המטרות והיעדים, להשתלב בהצלחה בתעסוקה ובקהילה ולמצות את מלוא הפוטנציאל שטמון בהם.