בשיתוף:

"תקרת זכוכית? המגבלות היחידות הן אלה שאנחנו שמים לעצמנו"

מלי ביצור פרנס / צילום: ענת קזולה מלי ביצור פרנס / צילום: ענת קזולה

מלי ביצור פרנס

מנכ"לית ובעלים של קבוצת Tefen

בת 41, נשואה + 2 גרה בפתח תקווה. תחביבים: שירה עברית ואופנה

הדרך שלי

התחלתי את דרכי כעתודאית בחיל האוויר, השתחררתי לאחר כשש שנים וכיהנתי כסמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי בחברות ייעוץ ושירותים שונות. הובלתי פרויקטים של התייעלות והבראה בחברות ובארגונים הגדולים בארץ, והמשכתי לתפקיד ראש אגף מצוינות ב'תעש מערכות'. מ־2017 אני מנכ"לית קבוצת 'תפן', מחברות הייעוץ המובילות בישראל. אני מייעצת למנכ"לים בכירים במשק, לראשי רשויות ולפוליטיקאים.

מהלך מנצח

כשנכנסתי לתפקיד סבלה תפן מירידה משמעותית מבחינה עסקית. יחד עם הבעלים, איל זילברמן, הצלחתי להפוך את החברה לרווחית ולשלש את המחזור.

עצה טובה שקיבלתי

אימי ז"ל אמרה לי שאין דבר כזה תקרת זכוכית. המגבלות היחידות שקיימות הן אלו שאנחנו שמים לעצמנו. דמותה משמשת לי להשראה ולמודל חיקוי, ובכל צומת אני חושבת כיצד הייתה מייעצת לי לפעול.

אתגר מהשנה החולפת

בזמן הקורונה ניסו חברות וארגונים רבים לקצץ היכן שאפשר, במיוחד בכל מה שקשור לשירותים ולהוצאות שאינם נחשבים לחיוניים. אנחנו הצלחנו להוכיח שהשירותים של תפן הכרחיים להצלחת העסק, במיוחד בעתות משבר. וכך, דווקא בכזו תקופה, תפן צמחה, הגדילה פעילות ורווחיות ואף פתחה חברות בת נוספות במדינות שונות וגייסה עשרות עובדים.

חזון

אני רואה את תפן ממשיכה להוביל את התעשייה הישראלית למצוינות, מביאה אותה לקדמת הבמה ולחזית הטכנולוגיה והבינה המלאכותית.

טיפ למנהלים

לעולם אל תקפאו על השמרים ותמיד תעלו לעצמכם את הרף. הקפידו ללמוד דברים חדשים כל הזמן וללמד גם את העובדים שלכם. היו קשובים, תנו לעובדים תחושת משמעות והגשמה עצמית ודאגו לשמר אותם בארגון.