בשיתוף:

"מנכ"לים צריכים להיות מסוגלים לראות רחוק ולהעניק השראה"

ליאור שמואלי / צילום: גדי אוהד ליאור שמואלי / צילום: גדי אוהד

ליאור שמואלי

מנכ"ל עמותת גדולים מהחיים

בן 50, בזוגיות + 2. תחביבים: טיולים וים

הדרך שלי

לאחר השירות הצבאי בנח"ל יצאתי לשליחות הדרכה מהסוכנות היהודית לקנדה, חוויתי וראיתי עולם חדש והכרתי אנשים נפלאים. השלמתי תואר ראשון בכלכלה ולאחר מכן ניהלתי את אגף השליחים הצעירים במחלקה לחינוך. משם הגעתי לצוות ההקמה של 'פרויקט מסע' המשותף למשרד ראש הממשלה ולסוכנות היהודית, שמרכז מאות תוכניות שנתיות ללימודים ולהתנדבות עבור צעירים מחו"ל בישראל. בשנים אלו בחרתי להתמקצע בעולם החברתי והשלמתי MA בניהול מלכ"רים ומדיניות רווחה בתוכנית שוורץ באוניברסיטה העברית.

מהלך מנצח

תוכנית ההבראה של עמותת 'גדולים מהחיים': תחילה הייתה זו עמותה קטנה להגשמת חלומות לילדים, שהיו בה חמישה עובדים ומחזור של כשני מיליון שקלים. היום מדובר בעמותה ארצית מובילה וחדשנית לטיפול ולסיוע בכל צורכיהם הרפואיים, השיקומיים, החינוכיים והסוציאליים של אלפי ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם.

אתגר מהשנה החולפת

'גדולים מהחיים' נכנסה למשבר בעקבות הקורונה, ולכן היה עלינו לשנות כיוון מארגון סוציאלי לארגון ממוקד בריאות ולהרחיב תוכניות לחיזוק הסיוע בתחום הרפואי. הובלנו במקביל מהלך לחזק ולהטמיע את השינוי.

טיפ למנהלים

מנכ"לים צריכים לראות רחוק, לעבוד עם תוכניות אסטרטגיה וחומש ולאפשר את החזון של הארגון או החברה. עליהם לתת לצוות השראה, מוטיבציה ונהלי עבודה מסודרים שיאפשרו להם לבצע את עבודתם במומחיות וביעילות, תוך שמירה על קשר, יושרה ואותנטיות מול הלקוחות ומקבלי השירותים מהארגון או החברה. לפני פגישות חשובות קחו דקה לחשוב על ההוויה שלכם בפגישה - זה מה שיזכרו מכם בסיום הפגישה.

השראה

שמעון פרס.

בעתיד

לעשות טוב.