בשיתוף:

"לבזר ולהאציל סמכויות"

ליאור פוני / צילום: אוהד רומנו ליאור פוני / צילום: אוהד רומנו

ליאור פוני

מנכ"ל Dell Technologies

בן 50, נשוי + 3 וגר במשמר השבעה. תחביבים: טיולים, ספורט וטכנולוגיות מתקדמות

הדרך שלי

אני מכהן כמנכ"ל Dell Technologies מתחילת 2017, בעל ותק של 30 שנה בתחום ההיי טק בתפקידים בכירים רבים.

מהלך מנצח

החברה מובילה תהליכי טרנספורמציה ודיגיטציה בשוק המקומי, ולקוחות החברה בישראל נמנים על כל מגזרי התעשייה, החל מהארגונים הגדולים במשק ועד חברות קטנות, כמו גם גופי צבא וממשל. הובלתי את תהליך המיזוג בין החברות Dell ו־EMC תוך עמידה ביעדים והגדלת נתח שוק החברה במגוון קטגוריות. בתפקידי אני שם דגש גם על תחום התרומה לקהילה ולאיכות הסביבה כערכים מובילים בחברה.

אתגר מהשנה החולפת

במעבר לעבודה מהבית, האתגר היה להמשיך לשמור על קשר רציף עם העובדים ולתמוך בהם בתקופה כה מלחיצה. יצרנו מעגלי תמיכה לעובדים, פיזיים ונפשיים, שכללו קו סיוע נפשי להם ולבני משפחותיהם, תשלום ותגמול חודשי לעבודה מהבית ומענק הסתגלות, אפשרות לקחת את הציוד מהמשרד כמו מדפסת, מחשב, כיסא משרדי וכיוצא באלה, מייל עדכון שבועי ושיחה חודשית לעובדים על כל ההתפתחויות בחברה, דאגה לעובדים בזמן שגני הילדים סגורים ועוד. מעגלי תמיכה אלה עזרו לנו לצלוח את התקופה שהייתה מטלטלת מאוד ואפילו להגדיל את ההכנסות.

טיפ למנהלים

בזרו והאצילו סמכויות ככל הניתן. מנכ"ל ריכוזי מדי, מצד אחד משתק את הארגון שלו ומצד שני לעולם לא יוכל להגיע לכל היעדים שיוצבו לו, כיוון שלא יהיו לו את משאבי הזמן לכך.

השראה

ריד הייסטינגס, מנכ"ל ומייסד 'נטפליקס', ששינה את כללי המשחק בתעשיית התוכן והבידור בעולם, והוא מבחינתי השראה לאיך צריך לשבור פרדיגמות מול עובדים, שותפים ולקוחות.

בעתיד

ראשית, להשפיע ולתרום. מי ששואף לכך מתמקד בערך שהוא תורם לסביבתו - לאנשים, לחברה שבה הוא חי, לארגון שלו, לשוק שלו, ללקוחותיו ולקהלי היעד שלו. כמו כן, להשתייך ולהתחבר, להיות חלק ממשהו גדול ובעל ערך ולעבוד עם אנשים שכיף להיות בחברתם, ולבסוף - לבטא את עצמי, מי ששואף לביטוי עצמי מתמקד במה שהוא אוהב וחשוב לו לעשות, ובמה שמעניין אותו וגורם לו הנאה וסיפוק.