בשיתוף:

"אני אימא, לפני הכול - ההגדרה הזאת גורמת לי להצליח בקריירה"

לאה לביא פישביין / צילום: עומר געש לאה לביא פישביין / צילום: עומר געש

לאה לביא פישביין

מנכ"לית הבלט הישראלי

בת 59, גרושה + 2, סבתא ל־3 וגרה בפתח תקווה. תחביבים: תשבצי הגיון

הדרך שלי

לאורך השנים עבדתי כמנהלת שיווק בחברות בתחום התקשורת והסחר. בטרם מוניתי למנכ"לית הבלט הישראלי כיהנתי כשנתיים בתפקיד המשנה למנכ"ל. בכל השנים שבהן עבדתי, ראיתי את עצמי קודם וראשית לכל - אם לילדיי. למדתי שדרך ההגדרה הזו אני מצליחה הרבה יותר בשני ה'תפקידים': גם אימא וגם אשת קריירה, בלי שארגיש שאני משלמת מחיר.

מהלך מנצח

ישראל היא שגרירת תרבות בעולם, בעיקר בתחום המחול המודרני, והיא משופעת בכוריאוגרפים מעולים. לדאבוננו, בתחום הבלט הקלאסי לא השכילו בעבר לפתח יוצרים וכדי לשמר רפרטואר מגוון ואיכותי נאלצנו להזמין כוריאוגרפים רבים מחו"ל. זו הסיבה להקמת פרויקט next step, שבמסגרתו יוצרים צעירים, בעיקר מתוך הלהקה, יוצרים עבודות בלט קצרות לרקדני הלהקה, תוך קבלת ליווי מקצועי של צוותי הבלט הישראלי. הפרויקט מתקיים כבר כמה שנים והצמיח מתוכו כוריאוגרפים צעירים שהחלו לעבוד בעולם המחול כיוצרים.

אתגר מהשנה החולפת

המגפה השביתה את עולם התרבות כמעט לחלוטין. כדי לנסות להתמודד עם המשבר ולהבטיח את המשך קיום המסורת לילדי ישראל, חובבי הבלט הקלאסי ומופעי החנוכה, קיימנו את המופעים המרכזיים באמצעות שידורי VOD. העלינו לרשת שני מופעים - פיטר פן ושלגיה. בתמורה למחיר סמלי יכלו הצופים למשך חודש שלם לצפות ביצירות הללו בזמנם החופשי.

השראה

אימי, פנינה פישביין ז"ל, שורדת שואה מילדי טהרן, עלתה לארץ והקימה כאן בית שהיה למעין 'מוסד' וגאווה בעירנו, שבו כל אורח יכול היה לאכול לשובע מתבשיליה המשובחים. אמי מיעטה לדבר על שעברה בתופת הזו והפרטים מתגלים לי עם השנים, בעיקר לאחר מותה. ככל שאני לומדת אותה יותר כך גדלה הערצתי אליה. היא סמל הניצחון של דורה ושל כולנו.