בשיתוף:

"זו זכות לעבוד עם ציבור הרופאות והרופאים"

לאה ופנר / צילום: יח"צ לאה ופנר / צילום: יח"צ

לאה ופנר, עו"ד

מנכ"לית ההסתדרות הרפואית

גרה בתל אביב

הדרך שלי

אני מרגישה על בסיס יום־יומי את הזכות הענקית לעבוד עם ציבור הרופאות והרופאים. תחום הבריאות ריתק אותי מאוד, עוד הרבה לפני שהפך להיות כל כך מתוקשר. אך למעשה להסתדרות הרפואית הגעתי בכלל במקרה. כבר הייתי על המסלול האקדמי, אלא שאז נעניתי למודעה בעיתון למשרה חלקית, והשאר היסטוריה.

מהלך מנצח

ריכוז ושיתוף פעולה הדדי פורה ומפרה מאוד של 220 האיגודים והחברות המדעיים של ההסתדרות הרפואית. האיגודים מארגנים כנסים, מפרסמים הנחיות קליניות ומביעים את עמדתם בנושאים העומדים על הפרק בדיון הציבורי. מדובר במהלך שהבשיל לאט ומוכיח את עצמו לטובת הציבור הכללי וציבור הרופאות והרופאים.

אתגר מהשנה החולפת

האתגר הגדול השנה היה לבחון איך ההסתדרות הרפואית יכולה להיות (ואכן הינה) גורם עוזר, משפיע ותומך לכלל הרופאות והרופאים. זאת על רקע האנדרלמוסיה שהתחוללה בשנה החולפת בכל המישורים - רופאי קהילה ובתי חולים, רופאים במרכז ובפריפריה, רופאים שנכנסו לבידוד, רופאים שחלו ומשפחותיהם, כל זאת בזמן שכולם בסגר, כולל עובדי ההסתדרות הרפואית. לצד כל אלה, היה עלינו להמשיך את הפעילות השוטפת בכל החזיתות תוך ריצה קדימה להמשיך לפתח ולצמוח. השנה, לדוגמה, ערכנו כנסים וירטואליים והקמנו בין היתר את בית הספר המקוון של הר"י וכן את פרויקט מפנה - שנותן מענה הוליסטי לרופאות ורופאים בפן הרגשי.

טיפ למנהלים

אל תיקחו את עצמכם יותר מידי ברצינות, שכן חלק גדול מההצלחה זה עניין של מזל.

השראה

אנג'לה מרקל, קנצלרית גרמניה. פרסונה חזקה, דעתנית שסללה את דרכה בחוכמה כדי להיות בנקודה המשפיעה ביותר.