בשיתוף:

"הון אנושי הוא סוד ההצלחה"

דניאלה פז ארז / צילום: דרור נחום דניאלה פז ארז / צילום: דרור נחום

דניאלה פז ארז

מנכ"לית ובעלים של חברת פז כלכלה והנדסה

אימא ל־3 וגרה בחופית. תחביבים: סקיפרית, שיט וספורט ימי

הדרך שלי

מגיל צעיר הייתה בי שאיפה למצוינות, בצבא התנדבתי לקורס הראשון של קצינות מבצעים ששובצו ביחידות קרביות וקצינת המבצעים הראשונה בגולני. אחרי הלימודים עבדתי במשרד שעסק בניהול ופיקוח הנדסי ותוך שנים ספורות פרשתי והקמתי לבד את 'פז כלכלה והנדסה'. החודש החברה חוגגת 25 שנות פעילות, מעסיקה 75 עובדים ונחשבת לחברת ייעוץ הנדל"ן הגדולה בישראל.

מהלך מנצח

בתחילה התמקדה החברה בתחום הפיקוח הפיננסי וניהול פרויקטים, לאחר מכן הרחבתי את תחומי הפעילות לשמאות ולייעוץ נדל"ן. בזכות מגוון התחומים שבהם עסקנו, הפכה פז כלכלה והנדסה לחברה ייחודית במשק הישראלי. השילוב בין כמה התמחויות מאפשר לנו לתת ללקוחות ערך מוסף - ולהעניק להם כעסקת חבילה את הידע הרב שנצבר אצלנו בכל התחומים.

אתגר מהשנה החולפת

בתחילת המשבר החלטתי לא להוציא עובדים לחל"ת, למרות הסיכון האמנתי ביכולת שלנו כחברה להמשיך לתפקד ולשדר לעובדים ודאות, ביטחון ואופטימיות. לעומת מקומות אחרים בעולם, שוק הנדל"ן בישראל נותר יציב ואחרי הסגר הראשון היקפי העבודה שלנו לא ירדו ואפילו גברו. הקורונה האיצה את הפתיחות של שוק הנדל"ן המסורתי לטכנולוגיות חדשות בעולמות התכנון והפיקוח, טכנולוגיות שבסופו של יום משפרות את התוצרים ללקוחות, מביאות את הקדמה לענף ומייצרות עניין לעובדי החברה.

טיפ למנהלים

סוד ההצלחה של חברה מוצלחת ושל מנהל מצליח הוא ההון האנושי שהוא אוסף סביבו.

השראה

סטיב ג'ובס, ממייסדי חברת אפל והמנכ"ל הראשון שלה, הוא בעיניי דוגמה לאיש עסקים עם חזון שהלך עם האמת שלו והצליח לשנות את העולם.