בשיתוף:

"בכל מצב יש לנו יכולת להשפיע, גם במצבי קיצון"

צילום: גבע טלמור צילום: גבע טלמור

ערן וולף

מנכ"ל מימון ישיר

בן 59, נשוי +5 . תחביבים: שחמט וגלישה

מהלך מנצח

הקמת מימון ישיר ב־2007 היה מהלך שלא צפו לו סיכויי הצלחה גדולים. זו הייתה חברת האשראי הצרכנית הרצינית הראשונה, בתחום שנשלט באופן מוחלט על ידי בנקים, והיא הצליחה הרבה מעבר למשוער. בשנה האחרונה, שנת הקורונה, הונפקה החברה כנגד כל הסיכויים בשווי של כמיליארד שקלים, ומאז שווי החברה עלה ב־70%.

עצה טובה שקיבלתי

את העצה הזו קיבלתי כשקראתי את הספר 'האדם מחפש משמעות' של ויקטור פרנקל, פסיכיאטר יהודי מפורסם שמדגים כיצד בכל מצב יש לנו יכולת להשפיע, גם במצבי קיצון כמו מחנות ריכוז.

אתגר מהשנה החולפת

משבר הקורונה יצר בתחילתו אתגר הוני משמעותי לחברה בגלל התייקרות מקורות ההון והקטנת זמינותם. כתגובה צמצמנו באופן מיידי פעילות בתחומים פחות רווחיים וחיזקנו את החלק העסקי־‏טכנולוגי בחברה. עשייה זו הובילה לשלל מהלכים, שבהם גם הפעלת מיזם 'קארוויז', פלטפורמה המתאימה רכב ללקוח על בסיס אלגוריתם חכם. זו הפעם הראשונה, למיטב ידיעתי, שבה חברת מימון עושה צעד לאחור בשרשרת הערך ומחוללת את הטרנזקציה של המוצר והמימון בעקבותיו. כל זה חיזק את הביטחון של שוק ההון בחברה והוביל להנפקתה המוצלחת בשיא תקופת הקורונה.

חזון

אני לא מאמין בחזון בומבסטי בסגנון דיסני. אני שואף תמיד שתהיה לי 'קבוצה שמחה' שמתקדמת מהישג להישג ושהלקוחות אוהבים אותה.

השראה

גארי קספרוב, אלוף העולם לשעבר בשחמט. איש שהוא מודל לחיקוי בחשיבה אסטרטגית וטקטית עם תובנות חשובות גם לחיים שמחוץ לעולם השחמט.

בעתיד

להמשיך ליהנות ממה שאני עושה.