בשיתוף:

"להקיף את עצמך באנשים בעלי יכולות"

ברטה בלילתי / צילום: גיא כושי ויריב פיין ברטה בלילתי / צילום: גיא כושי ויריב פיין

ברטה בלילתי

מעצבת ובעלים "ברטה פאשן בע"מ"

בת 55, נשואה +3, תל אביב

הדרך שלי

בשנות ה-90 המוקדמות, כאמא ל-3 ילדים, עבדתי ב-2 עבודות במקביל בתחום האופנה. ידעתי מה המטרה שלי ולאן אני מכוונת, אבל הדרך הייתה רצופה קשיים ואתגרים. בשנת 1995, לקחתי סיכון והקמתי את בית האופנה שלי ששיגשג והתרחב אף מעבר לים.

אתגר מהשנה חולפת

במהלך השנה האחרונה, ביצענו מעבר איטי ומחושב לעבר האונליין. השקנו בארצות הברית פיילוט ניסיוני שמאפשר לכלות מרחבי העולם להזמין כמה שמלות למדידה עד פתח ביתן. הן מודדות את שמלות וזוכות להשאיר אצלן את השמלה הנבחרת. הכלות מתעדות, מתייגות ומשתפות בכל התהליך. כך הן מקבלות את החוויה השלמה שברכישת שמלה של "ברטה" (שנעלמה לחלוטין בזמן הקורונה); זה מעביר את הקסם של המותג, ובפרט בתקופה שבה כמעט ולא הייתה אפשרות כזו.

מהלך מנצח

התחלתי את דרכי כמעצבת שמלות כלה צעירה מאשדוד. לאחר שנים שבהן היינו ממובילי שוק הכלות הישראלי ואף ריכזנו עניין מעבר לים, החלטנו ב-2013 לצמוח ולשווק את המותג בשוק הבינלאומי. זה היה מהלך איטי, שאותו הוביל ביחד איתי ניר (חתני וראש המחלקה הבינלאומית ב"ברטה"). כיום הפריטים שלנו נמכרים ביותר מ-100 נקודות מכירה ברחבי העולם והמותג הוא שם שני לשמלות כלה יוקרתיות.

חזון

להמשיך להתפתח בתחום האופנה המקומי והבינ״ל, מתוך מטרה להמשיך ולהפיץ את בשורת האופנה הישראלית ברחבי העולם, ליצור מקומות עבודה ברי קיימא כאן בישראל ולתעל את עמדת הכוח הזאת לעשייה לטובת החברה והכלל.

טיפ למנהלים

להקיף את עצמך באנשים מוכשרים בעלי יכולות העולות על שלך בתחומים מסוימים. אם אתה האדם החכם ביותר בחדר, אתה נמצא בחדר הלא נכון; כמו כן, להעצים את העובדים תחתיך - לתת להם חופש פעולה גם במחיר של עשיית טעויות. הדרך היחידה להצליח היא באמצעות עשייה משותפת וסנכרון בין מספר רב של אנשים הפועלים למען אותה מטרה.

השראה

אסתי לאודר - אישה חזקה ומובילה שבנתה והשאירה אחריה אימפריית ענק בתחום הביוטי; תקרות הזכוכית ששברה, לנצח יובילו דרך לנשים חזקות בעולם.