בשיתוף:

כולם שומעים מוזיקה, אנחנו הפכנו אותה לכלי מעצים וכיפי

מיכאל פלד, מנכ''ל ומייסד Singit / צילום: Gili Eliash מיכאל פלד, מנכ''ל ומייסד Singit / צילום: Gili Eliash

מיכאל פלד

מנכ"ל ומייסד Singit

רווק, בן 21. גולש גלים ומשחק שחמט (לרוב אני גם מנצח).
רצתי 4 מרתונים ועד גיל 16 ניגנתי על תופים.
מבשל לא רע, ולא מזמן למדתי קורס בישול.
בוגר ביה"ס תלמה ילין במגמות קולנוע ומדעי המחשב.

מה עושה החברה ומה את/ה עושה בה בפועל ?

Singit היא פלטפורמה מהפכנית וחווייתית ללימודי אנגלית דרך מוזיקה ושירים. היא כוללת אפליקציה לתלמידים ומשתמשים פרטיים וגם מערכת ניהול (דאשבורד) מתקדמת ואינטואיטיבית המיועדת למורים והורים.

אני מייסד ומנכ"ל החברה, והדרך שלי החלה בצבא, כששירתי ביחידת אופק של חיל האוויר עם מי שלימים יהיה ה-CTO שלנו, בני רוזנר.

כילד עם דיסלקציה התמודדתי עם הקושי של לימודי השפה האנגלית, קיבלתי השראה מאבא שלי, שהיה בעצמו ילד עם דיסלקציה בשנות השבעים. הוא סיפר לי שלמד אנגלית דרך השירים של הביטלס ופינק פלויד. עם הרעיון הזה רצנו קדימה, בני ואני, ופיתחנו את הגרסה הראשונה של מה שלימים תהפוך ל-Singit.

ההשראה מאבי היא לא רק מהסיפור האישי שלו, אלא גם מהנחישות וההתמדה, והמסר שאין דבר העומד בפני הרצון - לא לילד עם דיסלקציה, ולא לאף אחד אחר.

כיצד פיצחת את הקוד?

ההחלטה החשובה ביותר שלקחנו עם הקמת החברה היא לוודא שלפני שאנחנו משיקים את האפליקציה לשוק הפרטי, אנחנו קודם כל בונים מערכת ניהול שלמה סביבה ומוודאים ש-Singit תהיה זמינה למערכת החינוך - ככלי משלים ומהפכני ללימודי האנגלית.

לשמחתנו, ב-2021 קיבלנו את האישור ממשרד החינוך, וכיום אנחנו נמצאים במעל 1,000 בתי ספר בישראל שכבר לומדים אנגלית עם Singit. בפועל מדובר על עשרות אלפי תלמידים.

האתגר העיקרי שלנו הוא שינוי תפיסתי - הרי כולנו יודעים שאפשר ללמוד אנגלית בכל מקום, במגוון דרכים. וכולנו יודעים שעיקר הבעיה של לימודי האנגלית הוא הביטחון העצמי של התלמידים (וגם של מבוגרים) כיוון שיש דגש נרחב מאד על לימודי הדקדוק וחוקי השפה - וייתכן שיש פחות מדי דגש על דיבור והבנת הנשמע.

-Singit מותאמת לתוכנית הלימודים של משרד החינוך עפ"י כל הפרמטרים, ושמחנו לראות שלפעמים האפליקציה מרגישה טוב מדי בשביל להיות אמיתית לקהל היעד - אנשי החינוך; כיצד נפערות להם העיניים כשהם מבינים שכן, אפשר ללמוד אנגלית בדרך הזו.

הרי בסוף, החזון שלנו פשוט - כל אחד ואחת צריכים ויכולים ללמוד אנגלית בצורה הטובה והמעצימה ביותר ו-Singit עושה זאת. הדרך שלנו ללימוד השפה היא מצד אחד פשוטה, אבל מצד שני לא פחות ממהפכנית, כיוון שאנחנו לוקחים משהו שכולם עושים (להאזין למוזיקה) והופכים אותו לכלי לימודי מעצים וכיפי.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

בלי לחשוב פעמיים - איל וולדמן. אני מעריץ את דרך החשיבה שלו, את החזון שלו. איל פיתח מוצרים ודרכי עבודה ששינו את העולם, והוא עשה זאת מתוך מקום של קידמה ופריצת דרך, ולא מתוך רצון לצבור הון עתק. הוא באמת הניע את העולם קדימה - גם דרך הפיתוח וגם דרך צורת הניהול שלו.

משפט/מוטו שהולך איתי

"מוזיקה היא השפה של האנושות", קרל יונג

עם מי אתה מתייעץ בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

עם השותף שלי, בני רוזנר, שהוא גם ה-CTO ב-Singit, ועם צוות המנהלים שלנו בארגון - כל אחד מומחה בתחומו וכל אחד מהם קשוב לשטח, לצוות שלו ולעולם סביבנו.