בשיתוף:

בעיות אבטחה פגעו בשוק הקריפטו - וכאן נכנסנו לתמונה

עידן עפרת, שותף-מייסד ו-CTO ב-Fireblocks / צילום: יוליה נר עידן עפרת, שותף-מייסד ו-CTO ב-Fireblocks / צילום: יוליה נר

עידן עפרת

שותף מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיה, Fireblocks

נשוי + 3, בעל תואר ראשון במדעי המחשב וניהול באוניברסיטת תל אביב, מנגן בגיטרה מילדות, מטייל, אוהב לבשל, מתכנן לחזור לרכב על האופניים ולרוץ.

מה עושה החברה ומה את/ה עושה בה בפועל?

Fireblocks היא פלטפורמה לארגונים פיננסיים המספקת תשתית מאובטחת להעברה, אחסון והנפקה של נכסים דיגיטליים בטכנולוגית בלוקצ'יין. Fireblocks מאפשרת ליותר מ-1,300 בנקים, חברות פינטק, חברות אי-קומרס, בורסות קריפטו, חברות תשלומים, גופי הלוואות ועוד, לבצע באופן מאובטח העברות נכסים דיגיטליים דרך רשת Fireblocks ותשתית ארנק מבוססת MPC. מאז השקת הפלטפורמה, הועברו בה 3 טריליון דולר בנכסים דיגיטליים. עד היום גייסה החברה 1.039 מיליארד דולר לפי שווי של 8 מיליארד דולר.
במסגרת תפקידי, אני מתווה את אסטרטגיית המוצר והחזון הטכנולוגי של החברה, מנהל את מחלקות המוצר של החברה ואת צוותי המחקר הטכנולוגי. בנוסף אני אחראי על הסייט הישראלי שבו מעל 250 עובדים.

כיצד פיצחת את הקוד?

בשנת 2018 שוק הקריפטו צמח כבר לממדי ענק אך סוגיות קשות של 'לגיטימיות', מחסומי רגולציה וחוסר יציבות בלמו את המשך התפתחותו. זיהינו כי בעיות אבטחה ופריצות סייבר בהיקפי ענק לבורסות קריפטו ולכל שרשרת הערך של התחום הן עקב אכילס של השוק, שתורם לחששותיהם של מוסדות פיננסיים להיכנס אליו. האתגר הגדול שלנו היה לפרוץ את החסמים הללו ולאפשר לכל מוסד פיננסי לפעול בבטחה בשוק החדש של הנכסים הדיגיטליים.
פיצחנו אותו על ידי בנייה והשקה של פלטפורמה תשתיתית שהיא גם בטוחה ועם זאת גם קלה לשימוש וניתן להתאים אותה למתארי שימוש ושווקים פיננסיים שונים. עשינו זאת באמצעות שילוב בין מחקר שוק ומחקר לקוחות ומשתמשים רחבי היקף, לבין אימוץ ופיתוח טכנולוגיות מתאימות - בעיקר הודות לצוות מהנדסים וחוקרים מוכשרים שגייסנו תוך מתן עדיפות לאיכות כוח האדם על פני הכמות.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

חברה שאני עוקב אחריה בהערכה ענקית לאורך כל הדרך ומעניקה לי המון השראה היא סולראדג' (SolarEdge). החברה הוקמה ב-2006 כסטארט-אפ צעיר ונחשבת כיום למובילה עולמית וחלוצת דרך בתחום טכנולוגיות אנרגיה ירוקה. הדבר הכי מעורר השראה בה הוא כמובן תחום הפעילות, שמראה, בלי ציניות, שאפשר לשלב בין הצלחה עסקית לבין הפיכת העולם למקום יותר טוב.

משפט/מוטו שהולך איתי

״בעוד עשרים שנה אתם תתחרטו יותר על הדברים שלא עשיתם מאשר על הדברים שעשיתם״. מארק טווין אמר את זה כבר לפני 150 שנה, אבל אני דווקא שמעתי את זה לראשונה בגרסה מעט שונה בשיר של red hot chilli peppers. מאז המשפט מהדהד לי בראש ואני משתדל ליישם אותו גם בחיים המקצועיים וגם בחיים האישיים.

עם מי אתה מתייעצת בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

בראש ובראשונה עם מיכאל שאולוב ופבל ברנגולץ, השותפים המדהימים שלי, שמשלימים אותי בצורת החשיבה ובחוזקות שהם מביאים איתם. בנוסף, בניתי לי קבוצת מנטורים שאני מתייעץ איתם - חברים מהתחום, משקיעים שלנו, ולאחרונה גם בכירים בחברות טכנולוגיה גלובליות. הדבר החשוב בעיני הוא לשלב בין קבוצת אנשים מצומצמת שאתה סומך עליהם, כזו שמלווה אותך לאורך כל הדרך, לבין מנטורים מתחלפים שנותנים ייעוץ מקצועי וניהולי נקודתי המותאם לשלב שהחברה נמצאת בו ולאתגרים שאתה מתמודד איתם.