בשיתוף:

הקמת סטארט-אפ בקורונה דומה למשוואה עם יותר מדי נעלמים

לילך בר דוד / צילום: באדיבות המצולמת לילך בר דוד / צילום: באדיבות המצולמת

לילך בר דוד

מנכ"לית ומייסדת-שותפה של חברת הפינטק Lili

נשואה +3, בעלת תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה, תואר שני במנהל עסקים ומערכות מידע, אונ' ת"א. אוהבת מאוד לנסוע ולטייל בעולם עם המשפחה, הליכות על חוף הים, סאפ, ומסעדות טובות.

מה עושה החברה ומה את עושה בה בפועל?

Lili מציעה שירותי בנקאות דיגיטליים המיועדים לבעלי עסקים קטנים ופרילנסרים בארה"ב. החברה הוקמה לאחר שהבנו שיש צורך בפתרון הוליסטי לכלכלת בעלי העסקים הקטנים. אנחנו מציעים פלטפורמת One stop shop הכוללת חשבון בנק עסקי, כלים לניהול העסק כגון קטלוג הוצאות, תשלומי מסים, הנפקת חשבוניות, תשלומים ומוצרי אשראי לניהול היום יומי. אבן דרך משמחת עבורנו הייתה הכניסה לרשימת "50 החברות החדשניות ביותר בעולם" לשנת 2022 במגזין היוקרתי Fast Company.

אני כמנכ״לית החברה מובילה את כל התחומים העסקיים כולל גיוסי הכספים (80 מיליון דולר עד כה), שיווק, מוצר, גיוס האנשים המתאימים ל-DNA שלנו ועוד. החברה צומחת כעת ובשנה האחרונה הצטרפו אלינו מנהלים מנוסים מאוד, כל אחד מהם מוביל בתחומו, ועדיין אני לוקחת חלק מאוד משמעותי בכל שלב והחלטה - אין רגע דל.

כיצד פיצחת את הקוד?

הקמת חברת סטארט-אפ היא אתגר בפני עצמו. זה אומר לגייס את כל האנרגיות שלך 24/7 להתמקדות בעסק. המשמעות של להיות מנכ״לית ומייסדת של סטארט-אפ הוא חיים באי ודאות. תוסיפו לכך קורונה, רילוקיישן של המשפחה לניו יורק וקבלתם משוואה עם יותר מדי נעלמים. אחד האתגרים שלי בתקופת הקורונה היה לבנות תשתית ניהולית חזקה לחברה אמריקאית/ישראלית תוך כדי סגרים, עבודה מרחוק ומרחק גיאוגרפי.
אני חושבת שפיצוח האתגר היה טמון באנשים. הצלחנו לגייס לחברה מנהלים אמריקאים מנוסים מעולמות הפינטק ואנחנו דואגים לחיזוק הקשר ויצירת תהליכי עבודה שקופים, יעילים ומהירים ברמה יומיומית. מנהלים מהמשרד בניו יורק מגיעים לתל אביב מעת לעת ונפגשים עם הצוותים ואני ולירן זילכה, ה- Co Founder וה- CTO של החברה, נמצאים בניו יורק. החיבור היום יומי בין אם מרחוק ובין אם פיזית - תורם מאוד לאווירת העשייה המשותפת ועמידה במטרות.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

אשמח לפרגן לעינת גז, מנכ"לית פפאיה גלובל - היוניקורן הישראלי הראשון בהובלת יזמית. עינת מנהלת חברה גלובלית, מצליחה ומהווה השראה לנשים יזמיות בארץ ובכלל.

משפט/מוטו שהולך איתי

האנשים והצוותים מסביבי הם המפתח להצלחה של Lili, ולכן חשוב לי תמיד להקיף את עצמי במנהלים חכמים, מקצועיים ואנושיים. מנהיגים שאוהבים לנצח, מעניקים דוגמה אישית ומעצימים את האנשים שהם עובדים עימם.

עם מי את מתייעצת בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

יש לי מעגל קרוב של אנשים שאני הולכת איתם שנים אחורה. אנשים מנוסים שצמחו בתעשיית הפינטק והייטק ואני סומכת עליהם. ביניהם לירן, המייסד שותף וה-CTO של Lili, כאמור, טל, בעלי, שמשמש CTO של חברת Tremor Video, ועוד חברים טובים מהתעשייה.