בשיתוף:

ההחלטה לגבי אסטרטגיית החדירה שהוכיחה את עצמה

רונן שמאלי, מנכ''ל Argus Cyber Security / צילום: Argus Cyber Security רונן שמאלי, מנכ''ל Argus Cyber Security / צילום: Argus Cyber Security

רונן שמאלי

מנכ"ל Argus Cyber Security

בן 51, מנכ"ל ארגוס סייבר סקיוריטי, נשוי+4, למד בטכניון הנדסת תעשייה וניהול, מערכות מידע. אוהב לקרוא, לרוץ, לטייל ברחבי העולם עם המשפחה ומתעניין מילדות ברכבים.

מה עושה החברה ומה את/ה עושה בה בפועל?

עם התפתחות הרכבים האוטונומיים, החשמליים, המחוברים לאינטרנט, יש צורך להגן עליהם מפני התקפות סייבר. ארגוס מספקת טכנולוגיות הגנת סייבר ושירותי יעוץ להגנה על הרכבים, וניטור ציי רכב. לקוחות החברה הן יצרניות הרכבים והספקיות שלהן. כיום אני ממנכ"ל את ארגוס שמגנה על מיליוני רכבים המיוצרים ע"י 20 יצרניות רכב ברחבי העולם, ותגן על למעלה מ-65 מיליון רכבים בשנים הקרובות.

כיצד פיצחת את הקוד?

אחד האתגרים המרכזיים בארגוס הוא לייצר מודעות ולקדם את הבנה לנחיצות של הגנת סייבר, גם אצל יצרניות הרכב הותיקות והמסורתיות. לכן, האסטרטגיה שבחרנו היא דווקא להתמקד ביצרניות הרכב החדשות, המתכננות ומייצרות רכבים חשמליים. חברות שמלכתחילה הוקמו עם אג'נדה של ייצור אך ורק רכבים חשמליים, מחוברים ומבוססי התוכנה . ואכן, לאחר הצלחות משמעותיות והוכחת ההיתכנות אצל השחקניות החדשות האלו, שיתוף הפעולה ועסקאות עם יצרניות הרכב הותיקות כבר היה המשך טבעי, שהוביל לכך שהיום ארגוס מוכרת לעשרות יצרניות רכב מהגדולות מהותיקות בעולם.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

כולנו מאוד מתרשמים מטסלה שהעלתה למודעות את הרכבים החשמליים. אבל מי שביצע מהלך דרמטי לדעתי בתחום הוא אולה קלניאוס, מנכ"ל מרצדס, ששינה את תפיסת המותג עם רכבים חשמליים, צעירים, דינמים ומאוד מעוצבים.

משפט/מוטו שהולך איתי

It’s all personal. אני מאוד מאמין ביחסים אישיים. זה גם סגנון הניהול שלי. בסופו של דבר, אנשים עושים עסקים עם אנשים, ובניית מערכת יחסי אמון ושיתוף פעולה היא הבסיס למערכת עסקית בריאה.

עם מי אתה מתייעץ בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

אני מאוד קרוב למועצת המנהלים של החברה. בצוות יש אנשים מאוד מנוסים בתעשיית הרכב, ואני נוהג להתייעץ איתם באופן קבוע. גם כאן, הבסיס הוא אמון, שקיפות ונכונות לערוך שינויים.