בשיתוף:

לא קל לבחון מחדש הנחות יסוד לגבי המוצר - ולשנות כיוון

הנאדי סעיד, מייסדת שותפה ומנכ''לית Sensai Networks / צילום: אייל לייבל פוטוגרפי הנאדי סעיד, מייסדת שותפה ומנכ''לית Sensai Networks / צילום: אייל לייבל פוטוגרפי

הנאדי סעיד

מייסדת שותפה ומנכ"לית Sensai Networks

נשואה + 4. תואר ראשון בחשבונאות מאוניברסיטת McGill במונטריאול בקנדה, ו-MBA במימון תאגידי ויזמות מאוניברסיטת Bentley בבוסטון, ארה"ב. אוהבת לעבוד עם הידיים החשופות שלי באמנויות, גינון, קדרות ונהנית להיות בחוץ ובטבע כמה שאפשר.

מה עושה החברה ומה אתה עושה בה בפועל?

הסטארט-אפ שלנו מתמקד בבעיה הנפוצה של שיבושים והפסקות בשירותי הענן. אנו משתמשים ביכולות מתקדמות של בינה מלאכותית כדי להבטיח שבעיות מזוהות ונפתרות מהר יותר על ידי מנהלי ענן לפני שמשתמשי קצה חווים הפרעה בפעילויות המקוונות שלהם - עבודה/לימוד מהבית, בנקאות מקוונת, בריאות דיגיטלית, מסחר אלקטרוני וכו'.
כמנכ"לית אני אחראית על הכיוון האסטרטגי של החברה, בחירת חברי הצוות וניהולו, השותפים, הספקים, בחירת שותפי הפיתוח, על הקשר מול הבורד והמשקיעים, פיתוח עסקי ולקוחות ועוד. והכי חשוב - להבטיח שצוות המו"פ שלנו מיושר ומבצע את המוטל עליו על פי מפת הדרכים המוסכמת שלנו.

כיצד פיצחת את הקוד?

הדבר הכי קשה שחווינו מתוך ים של אתגרים הוא לעשות פיבוט תוך שנה מאז שהחברה הוקמה. התחלנו את המסע שלנו במטרה לפתור בעיה איתה מתמודדים צוותי אוטומציה של QA. לאחר שנה של תכנון וביצוע, כשה-POC (הוכחת היתכנות) שלנו היה מוכן וחשפנו אותו לבעלי עניין מרכזיים כמו לקוחות פוטנציאליים ומשקיעים, קיבלנו משוב נהדר על הפונקציונליות של הבינה המלאכותית שלנו. אך באותה נשימה נאמר לנו שאף אחד לא ישלם הרבה כסף כדי לפתור את הבעיה שהצגנו. וכך היינו צריכים להסתכל לעומק על ההנחות שלנו לגבי ההתאמה לשוק המוצרים - ולהבטיח שנמנע מלהתאהב ברעיון המקורי.
היה קשה לנהל את השיחה עם האנג'לים שלנו ולהסביר שפעילות של שנה גרמה לנו להבין שאנחנו צריכים לשנות כיוון. בנוסף, לאחר שהחלטנו על הכיוון החדש - טיפול בבעיות שיבושים והשבתה של שירותי הענן ההיברידיים (פרטי וציבורי), היה עלינו לבחון את הרכב הצוות והיועצים האסטרטגיים כדי להעריך אם הם עדיין מתאימים לנו.
בשורה התחתונה, זו הייתה החלטה מצוינת למרות החודשים הספורים בהם חווינו טלטלה במהלך שינוי פיבוט.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

מכיוון שאני מאמינה גדולה בפוטנציאל הבלתי מנוצל של כושר ההמצאה והכוח של נשים, אני נלהבת מההצלחה של פאפאיה העולמית והמנכ"לית והמייסדת שלה, עינת גז. להיות האישה הישראלית הראשונה בהובלת חד קרן זו משימה לא פשוטה. הייתי פעילה בתחומים רבים הקשורים להעצמת נשים הן בחזית החברתית והן בפן המקצועי, ופגשתי נשים מדהימות עם אינטליגנציה, כוח, חוסן, אומץ ואמפתיה שמכשירים אותן להוביל מדינות ולא רק חברות. עינת והעבודה שלה עם פאפאיה היא דוגמה לכך.

משפט/מוטו שהולך איתי

יש פתגם ערבי שאומר "עבוד למען העולם הזה כאילו תחיה לנצח, ועבוד למען החיים שלאחר המוות כאילו תמות מחר".
עבורי זה אומר שמה שאנו זורעים עכשיו בחיים, נקצור בעתיד, כך נעשה את המוטב בחיינו כדי לראות את ההשלכות של המעשים שלנו אם נחיה לנצח. זה חל על האופן שבו אנו מתייחסים זה לזה כבני אדם, כיצד אנו מתייחסים לכדור שלנו וכיצד כל אחת מהפעולות האישיות שלנו הופכת לעתיד הקולקטיבי שלנו.
מצד שני, אם אתה מאמין בחיים שלאחר המוות ואתה מת מחר, מוטב שיהיה לך לוח נקי כל יום, כי אין זמן לתקן עם עצמך, עם יקיריך ועם היוצר שלך. עבורי האמירה הזו יוצרת את האיזון הדרוש בין פרספקטיבה קצרה לטווח ארוך.

עם מי את מתייעצת בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

במבט לאחור על הקריירה שלי אני מבינה שאני תמיד מנסה דברים חדשים, בונה או מצטרפת לצוותים שמפתחים שירות, מוצר או פונקציה חדשים בתוך הארגון, בעבר בדלויט ובטבע וכעת ב-Sensai. זה בא עם האתגר של קבלת החלטות תוך חוסר ודאות ובהירות ולקחת על עצמי את האחריות, לטוב ולרע על החלטות אלו. זו רכבת הרים שמגיעה לפסגות מאוד גבוהות ושפלים מאוד נמוכים. זה מביא חרדה, מתח ודורש רמות קיצוניות של אחריות. על מנת להתמודד אני מקיפה עצמי ביועצים מהימנים, אני מתייעצת עם הצוות, הדירקטוריון והמשפחה שלי לעתים קרובות מאוד. אני מבקשת עזרה כל הזמן ולא מפחדת לתקן, להתאים מחדש וללכת בדרך אחרת במידת הצורך. אני לא נותנת לאגו שלי להפריע.