בשיתוף:

החלטנו לשנות את המודל שלנו כדי לאפשר החזר השקעה מהיר ללקוח

ענת שקד, מנכ''לית ומייסדת-שותפה, Nexite / צילום: באדיבות המצולמת ענת שקד, מנכ''לית ומייסדת-שותפה, Nexite / צילום: באדיבות המצולמת

ענת שקד

מנכ"לית ומייסדת-שותפה, Nexite

נשואה + 5, בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני במנהל עסקים מהמכללה למנהל בראשון לציון. בשעות הפנאי קוראת נלהבת (כינו אותי "תולעת ספרים"). תמיד התעניינתי בביוגרפיות - בסיפורים על אנשים שערערו על הסטטוס קוו, סללו נתיבים חדשים קדימה או הוכיחו שהם עושים את הבלתי אפשרי.

מה עושה החברה ומה את עושה בה בפועל?

פלטפורמת Connected Merchandise של Nexite מחברת סחורה פיזית לענן, בצורה שמספקת מידע בזמן אמת על מה הלקוחות מסתכלים בחנות, כמה פעמים כל דבר נמדד, כמה פעמים הוא ננטש, היכן המיקום האופטימלי שלו בחנות ומה צריך לעשות כדי למקסם את המכירות ולאפשר חוויית לקוח אופטימלית.
אנחנו מספקים פתרון מלא - צ'יפים, תגים, רידרים ותוכנה, שבעצם מהווים את העיניים של הקמעונאי בחנות, ומעניקים לו, כאמור, מידע בזמן אמת שאין לו איך להשיג היום.

כיצד פיצחת את הקוד?

בתקופות כלכליות כמו היום, הזמן הנדרש להחזר ההשקעה הופך להיות עניין גדול. במובן הזה, חברות לא יכולות לבקש מלקוחות פוטנציאליים לבצע השקעות גדולות שיחזירו את עצמן רק בעוד כמה שנים. לכן ברגע שהבנו לאן השוק הולך, החלטנו לשנות את מודל החדירה שלנו בצורה שיאפשר החזר השקעה מהיר, מה שבאופן מסורתי הוא תמיד מאתגר כשמדובר בפתרונות מורכבים הכוללים חומרה. וכך במקום להתחיל מפריסה מלאה בכל החנויות, מה שלוקח זמן רב ודורש השקעה של עשרות מיליוני דולרים, אנחנו מציעים מודל של מנוי חודשי לרשתות. מודל שכזה מאפשר בהשקעה מינימלית במספר מצומצם של חנויות להגיע לתובנות על כל הרשת. רק אחרי שהלקוח מכיר בערך המוצר שלנו - אנחנו מתקדמים לפריסה מלאה. בדרך זאת לקוחות מתחילים לראות החזר השקעה אחרי 4 חודשים, מה שמקל עליהם להצדיק את ההשקעה של פריסה מלאה.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

אני מעריכה מאוד את אמנסיו אורטגה, המייסד והמנכ"ל לשעבר של אינדיטקס (בעלי זארה בין היתר), ענקית האופנה הספרדית. אינדיטקס התוותה את כללי האופנה המהירה 'fast fashion'. (משולחן העיצוב היישר לצרכן). לאורך השנים, הם התמקדו בשילוב טכנולוגיה וחדשנות לצד העשייה השוטפת וכך הפכו מרשת אופנה ספרדית למותג אופנה עולמי בעל ידע טכנולוגי רחב. כל זאת דרך עיצוב, ייצור, לוגיסטיקה ועד לקיימות וחוויית לקוח. גם היום ממשיכה אינדיטקס להציג ולהסתמך על הטכנולוגיה העדכנית ביותר, כדי לייעל את הפעילות מקצה לקצה. כך בעיני, היא הפכה לאחד ממותגי האופנה המהירה הנמכרים ביותר בעולם.

משפט/מוטו שהולך איתי

דיאנה ניאד "Find a way"

עם מי את מתייעצת בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

הקפתי את עצמי בצוות מנהלים מבריק, בו לכל מנהל נקודת מבט ייחודית, וזווית מקצועית משלו. יחד הם מסייעים לי לקבל את החלטות הנכונות עבור Nexite.