בשיתוף:

נתנו למפתחי מודים הכרה רשמית של חברות המשחקים – זה חידוש

אורי מרשנד, מייסד משותף ומנכ''ל Overwolf / צילום: מיכאל טופיול אורי מרשנד, מייסד משותף ומנכ''ל Overwolf / צילום: מיכאל טופיול

אורי מרשנד

מייסד משותף ומנכ"ל Overwolf

בן 42, נשוי + 4. לאחר שירות צבאי כטייס מסוקים ולימודי מדעי המחשב, הקים את אוברוולף (Overwolf) יחד עם אלון רבינוביץ' בשנת 2010. מנגן בתופים, גיטרה ובאס וכמובן גיימר.

מה עושה החברה ומה את/ה עושה בה בפועל ?

"אוברוולף פיתחה את הפלטפורמה המובילה ליצירה, הפצה ומונטיזציה של מודים, שרתים פרטיים, ואפליקציות למשחקי מחשב. הפלטפורמה תומכת בלמעלה מ-1,000 משחקים ומשרתת כ-100 אלף יוצרי תוכן עצמאיים - המייצרים דרכה הכנסות שנתיות של עשרות מיליוני דולרים. מדי שנה, יש יותר מ-15 מיליארד הורדות של מודים ואפליקציות שפותחו דרך הפלטפורמה, ו-31 מיליון גיימרים פעילים המשתמשים בהם מדי חודש".

כמנכ"ל אוברוולף, האחריות שלי היא ליצור בהירות לגבי האסטרטגיה שלנו - לוודא שלכולם יש את אותן מטרות, ושכולם מבינים את הרציונל מאחוריהן. עוד מרכיב בתפקיד הוא לבסס את התרבות הארגונית והערכים של החברה, מתוך הבנה שהדרך להשגת המטרות חשובה לא פחות מהיעד".

כיצד פיצחת את הקוד?

"אחד המהלכים המשמעותיים שלנו מתרחש בימים אלו: השקת Curse Forge Core (CFC), מוצר חדשני שמאפשר לכל סטודיו למשחקי מחשב - מ-AAA ועד אינדי - לשלב ממש בתוך המשחק שלו את התמיכה במודים ובתוכן שנוצר על ידי הקהילה.

אם עד עכשיו היוצרים של תוכן כזה נאלצו לפעול לבד ומתחת לרדאר, הרי ש-CFC נותן להם חותמת והכרה רשמית של חברת המשחקים וזה חידוש ושינוי. עבור הגיימרים, CFC מאפשר למצוא תוכן חדש ישר מתוך ה-Launcher של המשחק, בלי הצורך לפנות לאתרים חיצוניים; למפתחי המשחקים עצמם הוא מאפשר להאריך משמעותית את משך החיים של המשחק באמצעות קהילה עצומה של עשרות אלפי יוצרים שמקדישים מזמנם כדי ליצור תוכן וחוויות חדשות למשחק. אוברוולף מצדה מוודאת שכל התוכן הזה עומד בכל כללי הבטיחות והרגולציה שהגדיר היצרן ומטפלת בכל הנושאים הטכניים, מאחסון הקבצים ועד תשלומים ליוצרים, בלי שהסטודיו צריך להשקיע בכך זמן או משאבים".

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

"בתחילת משבר הקורונה, כשכל השוק היה מצוי במצב של חוסר ודאות, ערן בן שושן, מנכ"ל Bizzabo, לקח חברה עם מוצר שמיועד לשוק הפיזי של תערוכות ותצוגות מקצועיות (שנעשה לא רלוונטי בין לילה) והפך אותו למוצר דיגיטלי שניצל את תנאי השוק החדשים כדי ליצור מנוע צמיחה מדהים לחברה שלו. בעיני, זאת דוגמה מצויינת להנהגה שנשארת דרוכה וממוקדת בהזדמנויות גם כשהמצב מאיים".

משפט/מוטו שהולך איתי

"We aspire to become progressively less stupid every day".

בעיניי הוא משלב יפה את החתירה שלנו למצויינות עם הנכונות שלנו לנסות דברים, לעשות טעויות ולזכור שכדי להיות הכי טובים במשהו חייבים ללמוד משהו חדש כל יום. המשפט הזה מלווה אותי המון זמן (ואפילו עשה את דרכו לתוך אחד מערכי החברה)".

עם מי אתה מתייעץ בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

"באוברוולף אנחנו מתנהלים כארגון פתוח ושטוח שמקבל החלטות על בסיס דאטה והיכרות מקצועית מעמיקה עם המוצר והשוק. צוות ההנהלה שלנו מורכב מאנשי מקצוע נהדרים (הם גם אנשים נהדרים באופן כללי). לכן, הם הכתובת הראשונה ובמקרים רבים גם האחרונה שלי להתייעצויות מהותיות על עתיד החברה".