בשיתוף:

מה עושים שצריך לקצר זמן השקה של מוצר והמשאבים מוגבלים?

אלון הנדלמן, מייסד שותף ומנכ''ל Ole / צילום: אריאל שלו אלון הנדלמן, מייסד שותף ומנכ''ל Ole / צילום: אריאל שלו

אלון הנדלמן

מייסד שותף ומנכ״ל Ole

נשוי + אחת, השני בדרך. למד מדעי המחשב במרכז הבינתחומי. כותב קוד ובונה אתרים מילדות. משחק טניס וגולש בזמנו הפנוי, אוהב מאד לטייל עם המשפחה וחברים.

מה עושה החברה ומה אתה עושה בה בפועל?

אולה (Ole) היא אפליקציית אופנה המציעה משולחים ממגוון חנויות ומעצבים בתוך 50 דקות עם אפשרות למדידה בבית והחזרה לשליח בעת קבלת המשלוח. כך הלקוח משלם רק לאחר שהחליט אילו פריטים להשאיר ברשותו. האפליקציה פותרת את הבעיה הגדולה של ההחזרות והחלפות בעת קניות באונליין. אולה נמצאת בשימוש של חנויות ומעצבים מקומיים ומותגים הבינלאומיים. בשונה מאפליקציות אופנה אחרות, היא גם נותנת במה לחנויות ולמעצבים ומאפשרת להם להרחיב את שירותי החנות ולהעניק שירות vip ללקוחותיהם. בימי הקמת החברה הובלתי את צוות המוצר והפיתוח ובניתי את האפליקציה שלנו, כיום אני והצוות מתמקדים בעיקר בהמשך פיתוח המוצר ומתכוננים להשקה בניו יורק. בתור יזם ומנכ״ל התפקיד שלי מאד מגוון. אני כל הזמן משנה את הפוקוס בהתאם לאתגרים המרכזיים של החברה - גיוס כסף, מכירות, פיתוח, שיווק.

כיצד פיצחת את הקוד?

בתחילת הדרך של אולה הייתי מפתח יחיד וניסינו לקצר כמה שיותר את זמן ההוצאה של האפליקציה למשתמשים. זהו אתגר קלאסי של סטארט-אפים עם משאבים מאד מוגבלים - חייבים לזוז מהר. הפתרון היה עקום אבל עבד! בניתי קובץ שמתאר את כל הפריטים שיש בחנויות באפליקציה ובכל יום אני והצוות היינו מעדכנים את המלאי שלהן בקובץ, מעלים אותו לענן וזה היה השרת של אולה בחודשים הראשונים. מדי יום עדכנו את המלאים עד שכבר לא ניתן היה לעמוד בעומס והעברנו את המלאכה הזאת למיקור חוץ בהודו. ככה התנהלנו עד שגייסנו עובדים ובנינו את השרת כמו שצריך. אגב, גם היום אנחנו כל הזמן צריכים למצוא האקים שיאפשרו לנו לקצר דרכים, לחסוך במשאבים, ובסוף ללמוד מהר.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

באופן טבעי, כשאני חושב על כתיבה מחדש של קוד - אני הולך למקומות שגדלתי עליהם וראיתי את העולם משתנה סביבם כמו הנטוורק אפקט שחווינו פעם ראשונה עם gmail או ברשתות החברתיות. דוגמה מצוינת מהעת האחרונה לכוח של הנטוורק אפקט היא בניצחון של shopify על wix בעולמות ה-ecommerce. הדרך שבה shopify פיצחה את הקוד היא בחזון אסטרטגי הכולל פלטפורמת בניית אתרים על בסיס מארקט פלייס לאפליקציות, לעומת הצעה של פלטפורמה לבניית אתרים בלבד. המהלך הזה אפשר לקהילה ליצור ערך לתוך המוצר של shopify והוליד מנגנון צמיחה ענק על פני המתחרים. כך נולד שוק שלם של אפליקציות shopify שיצרו עסקים וקהילות מעל הפלטפורמה - דבר אשר משך לשם עוד לקוחות ועוד מפתחים שהעצימו את הערך של shopify.


משפט/מוטו שהולך איתי

״אין דבר חזק יותר מהאמת״, אני מאד מאמין בשקיפות ותקשורת ישירה. לפעמים האמת היא קשה ולא נעימה (כישלונות, בעיות מקצועיות), אבל כשיש בסיס טוב של מערכת יחסים ובלי אגו, אפשר להתמודד איתה בצורה כנה ובריאה.

עם מי אתה מתייעץ בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

עם גל ועומר, השותפים שלי ב-Ole. גל ואני שותפים כבר 8 שנים וזה המיזם השני שלנו ביחד - מצאנו נוסחה מצוינת של חברות ושותפות מקצועית. כשאני רוצה חוות דעת נוספת אני פונה לאשתי, אודין, היא גם בעולמות הסטארט-אפ. יש לה חוש שישי לאנשים והיא תמיד יודעת לתת עצה טובה ולהציע זוויות חדשות לדילמות.