בשיתוף:

השוק דובר הגרמנית הוא שמרן מיסודו - כך חדרנו אליו

עמרי קוהל, מנכ''ל Pyramid Analytics / צילום: כפיר זיו עמרי קוהל, מנכ''ל Pyramid Analytics / צילום: כפיר זיו

עמרי קוהל

מנכ"ל Pyramid Analytics

נשוי + 2, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. בעל תחביבים הרפתקניים ולא שגרתיים: מחזיק ברישיון סקיפר (משיט) בינלאומי ונוהג להפליג ליוון וקפריסין, גולש מדי שנה בסנובורד בעיקר באירופה ובארה"ב וחובב טיולי ג'יפים ושטח בארץ ובחו"ל.

מה עושה החברה ומה את/ה עושה בה בפועל?

החברה פועלת בתחום של קבלת החלטות באמצעות דאטה ו-AI. היא משרתת ארגוני אנטרפרייז גדולים בענף הפיננסים, הביטוח, הקמעונאות ועוד בכל העולם. החברה מפתחת ומוכרת פלטפורמה שמאפשרת לארגונים לנצל את כל המידע בארגון עבור כל הפרסונות שבו, היא מובילה עולמית בתחום הדאטה אנליטיקס. אני מכהן כמנכ"ל פירמיד אנליטיקס מיום הקמתה ואחראי על האסטרטגיה של החברה ועל הפיכתה למובילה בתחום העיסוק שלה. בחברה 250 עובדים, המשרדים שלנו נמצאים בארה"ב, אנגליה, גרמניה, דובאי וישראל.

כיצד פיצחת את הקוד?

אחד האתגרים שפיצחתי הוא פתיחת השוק האירופאי דובר גרמנית - גרמניה, אוסטריה ושוויץ (DACH) למוצר שלנו. זהו שוק מאוד ייחודי. הרבה חברות שנכנסו אליו כשלו ויצאו במהרה. אנחנו הצלחנו לפצח אותו בהצלחה. כארגון, הפילוסופיה שלנו היא תכנון מעמיק לפני ביצוע, לכן עשינו עבודת הכנה מאוד מקיפה לפני הכניסה, לא פעלנו מתוך גחמה, אלא באופן מתוכנן ומדוייק - ברגע שנכנסנו ידענו בדיוק מה אנחנו עושים.

השוק דובר הגרמנית מאוד ספציפי ומאוד מסורתי ברכישת תוכנה, הלקוחות אוהבים לקנות את מה שהורגלו אליו, וכדי להתגבר על כך היינו צריכים למתג את פירמיד אנליטיקס כחברה עם טכנולוגיה בוגרת, קהל לקוחות נאמן וחזק ולהטמיע זאת בשוק. לשם כך גייסנו כוח אדם רלוונטי במדינות הללו והתאמנו את הפן השיווקי ברמת השפה וברמת תרבות. בתוך שנתיים השוק המדובר הפך להיות אחד השווקים שאנחנו מובילים בו בתחומנו.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

מי שהשפיע עלי הוא מנהל בית ספר מסוים (לא אנקוב בשמו כי הוא אינו חובב פרסום...), שלקח בית ספר קשוח, במיקום שסובל מחוסר משאבים ובעיקר עניין, ועשה פלאים. ככלל, בית ספר זה מקום שנכנס אליו כל בוקר ההון האנושי הכי חשוב לעולם שלנו, אבל המוצר עצמו מיושן - מערכת חינוך שמסתכלת על עצמה כמערכת השכלה ולכן מודדת את עצמה אך ורק בציונים. אותו מנהל מצא חברה (בית ספר) בקשיים אדירים, עם מוצר מיושן, עם צוות מיואש, והצליח להכניס ולהנחיל בו תפיסת עולם ששמה את התלמיד במרכז; שרואה בצרכים שלו את הדבר הכי חשוב; שלקחת אותו למקום האישי שלו זאת המשימה. המסר הוא פשוט - שינוי תפיסת עולם והבאת הלקוח למרכז היא כל הסיפור. בהקבלה לחברה עסקית, כשהלקוח במרכז והצרכים שלו ברורים, אפשר להביא לשוק מוצר שיש לו צורך ואהדה רבה. ולראיה בית הספר הזה הוא מהמוצלחים בישראל היום.

משפט/מוטו שהולך איתך?

הסיסמה שלנו בארגון היא שחברות טכנולוגיות מצליחות קודם כל בזכות האנשים שבחברה. כולם בחברה תורמים, כולם חשובים ובסוף ארגון בנוי מאנשים ולא מטכנולוגיה. חברה מורכבת, בנויה ומצליחה רק בזכות ההון האנושי. אנשים זה הדבר הראשון היחידי והחשוב בחברה.

עם מי אתה מתייעץ בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

אני מאמין שהתפקיד שלי הוא לקבל את ההחלטה הכי טובה עבור החברה, לכן אני נוהג להתייעץ ולשמוע מגוון דעות שיאפשרו לי לקבל את ההחלטה הכי נכונה מקצועית. אני מתייעץ עם השותף-מייסד בחברה, אבי פרץ, וכמובן עם חברי הבורד וההנהלה. אבל הכי חשוב, לשמוע מהשטח, ממי שבאמת נמצא בלב האתגר שאנחנו מנסים לפתור. אני לא מאמין בפתרונות מאחורי המקלדת. לכן אנחנו מביאים שאלות עסקיות חשובות לפורומים רלוונטיים בתוך החברה: אצלנו כל העובדים מצופים לתת את חוות דעתם בסוגיות שמובאות אליהם.