בשיתוף:

כך שכנעתי את מנכ"ל Salesforce להשקיע בסטארט-אפ שלנו

עמנואל בן זקן, מנכ''ל Checkmarx / צילום: שלי אבידור עמנואל בן זקן, מנכ''ל Checkmarx / צילום: שלי אבידור

עמנואל בן זקן

מנכ"ל CheckMarx

נשוי + 4. השכלה: MBA ו - MSc בהנדסת אלקטרוניקה ומנהל עסקים, חובב מוזיקה, מנגן על גיטרה.

מה עושה החברה ומה את/ה עושה בה בפועל?

צ'קמרקס (Checkmarx) מאתגרת באופן עקבי את הגבולות בתחום אבטחת היישומים (Application Security), כדי להפוך את תחום אבטחת היישומים לקל וטבעי עבור קהילת מפתחי התוכנה; ובה בעת להעניק למנהלי אבטחת המידע (CISOs) את היכולת והשליטה הדרושים להם כדי למלא את תפקידם בצורה המיטבית. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לצמצם חולשות אבטחה בכל רכיבי התוכנה - קוד המקור, הקוד הפתוח (Open Source), APIs וקוד כתשתית (IaC). לחברה יותר מ-1,600 לקוחות ברחבי העולם, ביניהם מחצית מהחברות ברשימת "פורצ'ן 50".

אני מוביל את החברה מאז הקמתה ב-2006. במשך השנים הפוקוס שלי השתנה בין מוצר, פיתוח, לשיווק ומכירות וכעת עבר לניהול חברה ב-scale גדול, על כל האתגרים המשתמעים מכך. תוך כדי שימור הרוח והתרבות הארגונית לכל אורך הדרך, ונאמנות לחזון שלי - לבנות חברה יציבה וצומחת שמשמרת את המובילות הנוכחית שלה בשוק ותמיד נמצאת בחוד הטכנולוגיה.

כיצד פיצחת את הקוד?

האתגר הכי גדול שלי כמנכ"ל זה לדעת ולהאמין בלב שלם שמה שאני עושה זה הדבר הנכון ולשכנע את המשקיעים להאמין בחזון שלי ובדרך שלי להגשמתו. זה לא טריוויאלי. הדרך שלי לפצח את האתגר הזה היא באמצעות הרבה תקשורת, יכולת שכנוע, שקיפות ובניית אמון מול המשקיעים. אתגר משמעותי נוסף שנתקלתי בו היה להביא את העסקה הבינ"ל הראשונה שלנו עם Salesforce (היות והיינו אז כל כך קטנים, כדי שנוכל למכור לSalesforce נאלצנו לקחת שותף אמריקאי שייתן את השם שלו תמורות מחצית מהעסקה).
הסיפור למעשה מתחיל עם הגישה הפילנטרופית של מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל Salesforce. הפגישה הראשונה שלי איתו הייתה באירוע גאלה בירושלים שארגנה החברה. נודע לי שהוא יגיע וישתתף בטקס חתימה על ספר שכתב. קניתי לעצמי טוקסידו ודאגתי להזמנה. ניגשתי שיחתום לי על הספר. הוא כתב לי הקדשה וביקשתי באותה הזדמנות 30 שניות מזמנו, בהן סיפרתי לו על החברה שלנו וכיצד הפתרון שלנו הוא בדיוק מה ש-Salesforce זקוקה לו. הוא חייך בנימוס ואמר שינסה לעזור. הייתי בטוח שלא ייצא מזה כלום ושהוא פשוט אמריקאי מנומס. להפתעתי, למחרת הוא שלח אימייל שהיה לו נעים להכיר אותי, והשאר היסטוריה. Salesforce הפכה בהמשך מלקוח ל-design partner ולאחר מכן למשקיעה בחברה שלנו.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

סטיב ג'ובס ומארק בניוף הן שתי דוגמאות למנהלים שאני מקבל מהם השראה. אלו אנשים ששינו את העולם עם החזון שלהם. למארק חזון שאינו רק עסקי (מערכת CRM בענן) אלא גם חברתי - המודל של 1-1-1 - אחוז מה-equity, אחוז מהמוצר ואחוז מהזמן של העובדים - מושקע בתרומה לקהילה. יותר קרוב אלינו: ענת גז מפפאיה גלובל - מנכ"לית שעשתה מהפכה בתחום בו היא פועלת (שירותי העסקה גלובלית של עובדים) והביאה את החברה שהקימה להצלחה עסקית פנומנלית. היא גם המנכ"לית הראשונה בישראל שהפכה את החברה שלה ליוניקורן, וכל זה תוך כדי היריון ולידה.

משפט/מוטו שהולך איתי

להגיד תודה בבוקר על מה שיש ולא על מה שאין.

עם מי אתה מתייעץ בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

תלוי בסוג ההחלטות, אבל ככלל, אני מתייעץ המון עם צוות ההנהלה שלי. מדובר בצוות חזק מאוד של מנהיגים מומחים בתחומם ואני מאוד מאמין בסינרגיה הזו. כל אחד מהם מביא זווית ייחודית שמייצרת יחד תמונה שלמה ומאפשרת קבלת החלטות מיטבית.