בשיתוף:

ההישג הגדול שלנו הוא יצירת קטגוריה מובחנת לפעילות

רפאל סווירי, נשיא ומייסד שותף בחברת WalkMe / צילום: חברת WalkMe רפאל סווירי, נשיא ומייסד שותף בחברת WalkMe / צילום: חברת WalkMe

רפאל סווירי

נשיא ומייסד שותף בחברת WalkMe

נשוי + 2, יזם. למזלי התחביב העיקרי שלי הוא עבודה, אני פשוט נהנה מהיצירה, עבודת צוות, הכרת אנשים מכל הגוונים וההשפעה שלנו על העולם. חוץ מזה, אני מאוד אוהב לבלות עם המשפחה והחברים, בעיקר בים ובטיולים ברחבי העולם, בטבע ובערים.

מה עושה החברה ומה אתה עושה בה בפועל?

WalkMe, שהחלה כסטארט-אפ לפני כעשור, פיתחה טכנולוגיה שנועדה להקל על משתמשים לאמץ טכנולוגיות דיגיטליות (תחשבו על GPS + נהג אוטומטי באתרים ובתוכנות). הלקוחות שלנו משתמשים במערכת שלנו על מנת לשפר את היעילות שלהם על ידי הורדת הצורך בתמיכה והדרכות, ומיישמים אותה לטובת העובדים על כלל תוכנות הארגון ולטובת הלקוחות או השותפים במגוון האתרים, והאפליקציות השונות. הטכנולוגיה של WalkMe, מבוססת בינה מלאכותית, מה שמאפשר לעבוד על כל תוכנה תוך הבנה של תנועת המשתמשים, הקשיים שהם חווים ולתת פתרון בזמן אמת.

כיום יש לנו יותר מ-2,000 לקוחות מכל התעשיות והגדלים, ביניהם מיקרוסופט, HP, IBM, לינקדאין, פייפאל ועוד. החברה פועלת מ-10 לוקיישנים שונים בעולם ומונה קרוב ל-1,300 עובדים, מתוכם כ-500 בתל אביב. הנפקנו אותה בנאסד"ק ביוני שנה שעברה.

התפקיד שלי השתנה ומשתנה כל הזמן עם גידול החברה. בתחילת הדרך, הוא כלל אחריות על כל פרט ופרט עד רמת הקפה במטבח. בעקבות הצמיחה שלנו עברתי לעסוק בהקמת מערכי השיווק והמכירות, כולל מיצוב החברה, גיוס הון וכמובן הקמת קטגוריית הפעילות שלנו DAP - Digital Adoption Platform.

במהלך השנים והגידול שחווינו יצא לי להוביל רכישות של חברות, התרחבות גלובלית באמצעות פתיחת מרכזי WalkMe, הקמת צינורות הפצה שונים וכן גיוסי הנהלה בכירה.

כיצד פיצחת את הקוד?

בעת הקמת WalkMe נתקלנו באתגר לא מבוטל - הפיתוח שלנו היה חדשני, ראשון מסוגו - עד כדי כך שהלקוחות שביקשנו למכור להם אותו, לא לקחו בחשבון שיש לייעד תקציב לסוג כזה של פתרון. מנגד, גם לא היה ברור מי הפונקציה הארגונית שאחראית באותן חברות על רכישה שכזו.

לכן, עם הרבה סבלנות ותושייה, בתהליך סבוך שארך כארבע שנים וכלל ראיונות עם כ-130 מלקוחותינו, הצלחנו לשכנע אנליסטים מובילים להכיר במה שאנו עושים ולסקור את קטגוריית DAP. כיום, מדובר בקטגוריה מבוססת, מוכרת ופופולארית עד כדי שאנשים מגדירים את עצמם כמומחי ויועצי DAP. למעשה, אני רואה בכך הישג גדול יותר מההישג של להפוך את WalkMe לחברה ציבורית. לייצר קטגוריה מובחנת מאפס זו הצלחה חריגה הרבה יותר".

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

"חברה שהצליחה ליצור שינוי בהרגלי הצריכה בשוק הגדול בעולם ואחראית על מהלך מיתוג אסטרטגי מוצלח בעיניי - היא סודה סטרים. החברה לקחה מוצר קיים, יום-יומי, שאף נתפש בזמנו כמיושן עם חלופות נגישות בצורת מוצרי מדף - והפכה אותו לאטרקטיבי ופופולרי ברמה גלובלית. סודה סטרים "רכבו" על ההיבט האקולוגי כדי להצדיק את יתרונות המוצר ורתמו לפרסומות שלהם דמויות פופולריות מ"משחקי הכס" ועוד. השילוב של הערכים העדכניים דיבר אל קהל הצרכנים הצעיר ופיצח את הדרך אל ליבם, ואל כיסם.

משפט/מוטו שהולך איתי

"זה לא מה שהעם רוצה זה מה שהוא צריך״, דוד בן גוריון. כפי שבן גוריון אמר: ״אני לא מתיימר שהעם בכיסי, ואני לא יודע מה רוצה ומה לא רוצה העם. אני יודע רק, כך נדמה לי, מה רצוי לעם. ועל זה אני נלחם, נלחמתי כל חיי ואלחם כל חיי".

מנהיג טוב צריך להיות בעל ראייה רחבה, שלפעמים לא עולה בקנה אחד עם הטווח הקצר. אני מעריץ את בן גוריון כמנהיג, שתמיד שיחק לטווח הארוך וראה אותו גם על חשבון הכאן ועכשיו. הוא השקיע באוניברסיטאות, בבתי חולים, בחינוך, גם כשהיה קושי גדול של תנאי מחייה בהווה. כמי שקורא את כתביו ולמד על מעשיו, אני רואה שרבים מהעקרונות של מי שאנחנו היום, וההצלחה של ישראל קשורים ביסודות שהוא הניח.

עם מי אתה מתייעץ בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

אני מתייעץ עם מגוון של אנשים, ובהתאם להחלטה שעליי לקבל. לאורך השנים, יצרתי לעצמי רשת אנשי קשר שעליהם אני סומך, כל אחד בתחומו, שעוזרים לי לקבל החלטות מקצועיות. למזלי פעמים רבות אלו עובדי החברה.