בשיתוף:

לטפח את המנהיגים העתידיים של החברה באמצעות עקרונות ה-SOD

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP אינדיגו / צילום: ענת פנחס נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP אינדיגו / צילום: ענת פנחס

נועם זילברשטיין

מנכ"ל HP אינדיגו

בן 50, נשוי + 3. בעל תואר ראשון בהצטיינות בהנדסת מכונות מהטכניון ותואר שני בשיווק ומערכות מידע מאוניברסיטת ת"א, מהנדס איכות מוסמך מהאגודה האמריקנית לאיכות. תחביבים: ספורט ובמיוחד כדורגל, חובב טיולים חוצי יבשות וצילום.

מה עושה החברה ומה את/ה עושה בה בפועל?

HP אינדיגו היא מובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות הדפסה דיגיטלית והינה אחת מעשרת היצואניות הגדולות בישראל. החברה הגלובלית מעסיקה כיום בישראל למעלה מ 2,500 עובדים במרכזי הפיתוח והמחקר בנס ציונה (פארק המדע ברחובות) ובקמפוס הייצור החדשני בקרית גת. במסגרת תפקידי אני מוביל את הצמיחה וההתרחבות של טכנולוגיית הדפוס הדיגיטלי והפתרונות של HP אינדיגו העולמית בשווקי המסחר והאריזה ברחבי העולם. המטרה שלי היא לספק כלים ליצירת סביבה ארגונית שמבדילה את HP אינדיגו מחברות אחרות, תוך קידום והשקעה באנשים שמובילים את החברה ליישום החזון בפועל - להביא את היתרונות של דפוס דיגיטלי לקהילת הדפוס העולמית ולאפשר ללקוחותינו להיות פורצי דרך ומובילים בתחומם. להכניס חדשנות בעולמות הייצור הדיגיטלי, להדפיס אריזות גמישות וידידותיות לסביבה ואריזות המספקות חוויית לקוח מלאה הרבה יותר מאשר "עטיפה" בלבד.

כיצד פיצחת את הקוד?

אחד האתגרים הגדולים ביותר בכל ארגון הוא פיתוח המנהיגים והמובילים העתידיים של החברה. הסוד שלי בפיצוח האתגר הכביר הזה הינו יישום עקרונות ה- SOD (Succession, Ownership & Trust, Dreaming). הפילוסופיה הזו מעודדת את המנהיגים העתידיים לעסוק בזיהוי ובפיתוח המחליפים הפוטנציאלים שלהם, כך שדורות העתיד ושדרת הניהול תיבנה לכל עומק החברה. שנית, מנהלי החברה צריכים להיות מומחים בתחומם ולשתף פעולה, תוך אמון מלא, עם עמיתיהם. לבסוף, המנהיגים העתידיים יהיו אלה שחולמים בגדול ועוסקים בהגשמת חלומות שמניעים חדשנות.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

אחד הנושאים הקרובים לליבי הוא התרומה של התעשייה לקהילה בכלל ולפריפריה בפרט. אני שואב השראה רבה מסטף ורטהיימר, שנחשב לחלוץ בתעשייה הישראלית. הוא הבין שחיזוק הפריפריה אינו רק משתלם כלכלית, אלא מהווה גם צורך לאומי ממעלה ראשונה. ורטהיימר יישם את חזונו לפיתוח הפריפריה על ידי הקמת אזורי תעשייה כמו תפן שבצפון ועומר שבדרום, אשר הביאו להכשרה ותעסוקה של אלפי עובדים. לטעמי, אחת ממטרות העל של התעשייה הישראלית היום היא להצמיח מנהיגים כמו האיש הזה ולהמשיך את פועלו החשוב.

משפט/מוטו שהולך איתי

"חלומות מעצבים מציאות חדשה"

עם מי אתה מתייעץ בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

אני מאמין בקבלת החלטות משותפת עם צוות ההנהלה החזק שלנו, כאשר לאורך השנים תמיד נעזרתי במשאבי אנוש כיד ימיני ובכספים כיד שמאל שלי. בנושאים האישיים אני נוהג להתייעץ עם אשתי, שהיא עמוד הטווח בחיי.