בשיתוף:

להציג את המודל היזמי הנשי ולייצר עבורו סביבה מאפשרת

שחר אורן, שותפה מייסדת Ex.Co / צילום: קרולין סינו שחר אורן, שותפה מייסדת Ex.Co / צילום: קרולין סינו

שחר אורן

סמנכ״לית שיווק ומייסדת-שותפה, .EX.CO

בוגרת תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, מתעניינת בכל מה שקשור במילים ובתוכן מעורר מחשבה - קריאה, כתיבה, פודקאסטים, טלוויזיה וקולנוע.

מה עושה החברה ומה אתה עושה בה בפועל?

EX.CO היא פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת לחברות ברחבי העולם להשיק חוויות וידאו ותוכן אינטרקטיבי באתרים שלהן כדי למקסם רווחים, להמיר משתמשים ולאסוף דאטה. בתשע השנים האחרונות אני עוסקת בעיקר בהובלת מערך השיווק הגלובלי של החברה, שכולל את בניית זהות המותג שלנו והנרטיב האסטרטגי של החברה, יחסי ציבור, שיווק מוצרים, תוכן, פרסום וקידום ממומן וגם הגדלת מכירות וזיהוי הזדמנויות עסקיות.

כיצד פיצחת את הקוד?

אני רואה את הקושי של נשים רבות להיכנס לעולם היזמות וההייטק, שלאחר שנים של הגמוניה גברית, מתחיל יותר להיפתח ולהשתנות, ואני רואה בכך אתגר אישי לכל דבר. ככל תהליך של שינוי עמוק, יש עוד כברת דרך אבל אני אופטימית ומבחינה בניצנים של שינוי בשטח, וזה משמח אותי מאוד. אני חושבת שהדרך הנכונה ביותר לפתוח לנשים את האפשרות להתקדם בתחום היא להציג את המודל היזמי הנשי ולייצר סביבה מאפשרת לאורך זמן. אנחנו ב-EX.CO מקפידים על כך מאוד ומשקיעים בפיתוח כלל עובדינו עם התייחסות מיוחדת לנשים מתוך ההבנה של האתגר, ואני שמחה לראות מסביבי, בדרג ניהול החברה ובכלל, נוכחות נשית חזקה שהגיעה למקום הזה בזכות ובכישרון רב.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

בתעשייה שלנו ובעולמות הB2B יש מלחמה יומיומית על תשומת לב של אנשים מאוד עסוקים ומאוד מתוחכמים שכבר ראו הכל. אני חושבת ש-MNTN - החברה של השחקן ראיין ריינולדס שמספקת לאנשי שיווק פלטפורמה לפרסום מדיד ומדויק בטלוויזיה - עושה עבודה מעולה בלזכות בתשומת הלב הזאת. ספציפית הם גרמו לי לצפות בסרטון שיווקי של ארבע וחצי דקות שכולל את סטיבו, כוכב ג'קאס לשעבר, שמסביר את היתרונות של MNTN רגע אחרי שאכל את אחד הפלפלים החריפים בעולם - טשטוש גבולות בין B2B לB2C שנעשה בצורה אפקטיבית מאוד.

משפט/מוטו שהולך איתי

קראתי לאחרונה את הספר של ברנה בראון The Power of Vulnerability, שבו היא מדברת בין היתר על הפגנת פגיעות כהוכחה של חוזק ואומץ, ולא של חולשה. זה אחד העקרונות שמלווים אותי באינטרקציות בין-אישיות בכלל ובעולמות הניהול בפרט - פגיעות היא קונספט שלמנהיגים קשה לקבל, במיוחד בתעשייה הישראלית, וזה פספוס אמיתי בעיניי.

עם מי את מתייעצת בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

אחד הדברים הכי משמעותיים שלמדתי על עצמי בשנים האחרונות זה הצורך להקים לעצמי קהילה קטנה סביבי, שתהיה שם בהתמודדות מול כל החלטה או צומת חשובה בחיים. לשמחתי הרבה, יש לי גם בארץ וגם בניו יורק - העיר בה אני מתגוררת בשבע השנים האחרונות - קבוצה של אנשים חכמים ובעיקר נשים חכמות מעולם השיווק, הסטארט-אפים והיזמות, ואנחנו מתייעצים ומשתפים כל הזמן. וכמובן יש לצידי את תום פחיס, המנכ"ל והשותף-המייסד של EX.CO, ואני מאחלת לכל יזם או יזמת שותף כזה לקבל איתו החלטות. אנחנו מקפידים על פגישות עם כלל העובדים בחברה, משתפים אותם בתהליכים שאנחנו עוברים, ומקשיבים לרעיונות שעולים מהם - שבמקרים רבים הובילו אותנו לכיוונים חדשים ונכונים.