בשיתוף:

המותג שלנו היה מוכר, למרות זאת היינו חייבים לשנות שם

ליאור וילצ'ינסקי / צילום: עומר פרידמן ליאור וילצ'ינסקי / צילום: עומר פרידמן

ליאור וילצ'ינסקי

מייסדת שותפה ומנכ"לית חברת הפינטק "morning" ("חשבונית ירוקה")

נשואה + 3. חובבת ספורט ומשתדלת לרוץ ב-5 וחצי בבוקר בפארק הירקון.

מה עושה החברה ומה את עושה בה בפועל?

morning של חשבונית ירוקה היא חברת פינטק, המספקת פלטפורמה וכלים דיגיטליים לניהול העסק עבור עצמאים ועסקים קטנים ובינוניים.

כיצד פיצחת את הקוד?

כמנכ״לית אני מתמודדת עם אתגרים רבים, הם מסייעים לנו להתפתח, לצמוח ולהגיע לפסגות וליעדים חדשים. מבחינתי, ההחלטה לצאת למהלך של מיתוג מחדש של חשבונית ירוקה - הייתה אחת הגדולות בחיי המקצועיים. זו הייתה החלטה לא פשוטה, גם רגשית, שאני מאמינה בה מאוד, אך היא הובילה להרבה לילות בלי שינה.

במשך כמה שנים חשבנו על שינוי שם החברה - הבנו שהשם חשבונית ירוקה מהווה תקרת זכוכית ולא מספר את כל הסיפור של המותג שלנו. מצד שני, ידענו שיש לנו מותג מוכר, שאפילו הפך לשם גנרי בקטגוריה - מה שהוביל לחשש שהשינוי יפגע בנכסיות ובחוזק של המותג.

התחלנו תהליך מיתוג עצמאי in-house, אבל הרגשנו 'שבויים' של השם חשבונית ירוקה - ומאוד קשה לנו רגשית להיפרד ממנו ולא הצלחנו להתקדם. לכן בחרנו שותפים לביצוע המהלך - חברת המיתוג פירמה. ראשית הם סייעו לנו לדייק את אסטרטגיית המותג שלנו - מי אנחנו ומה אנחנו. לאחר מכן, נבחר השם החדש - morning, שמבטא את סך כל התובנות שהגענו אליהן ואת הצעת הערך שלנו כמותג שמטפל בכל הצדדים של עצמאות העסק. עבורנו, morning זה state of mind, לקום ליום של ניהול עסק עצמאי, כשהמערכת שלנו נמצאת שם עבור הלקוחות שלנו, קהילת העצמאים עם הכלים המתקדמים שיעזרו להם ליהנות מהפעולות היומיומיות האלה.

הקצנו לפרויקט ה-rebranding משאבים ותשומת לב רבה של כלל העובדים לעתים על חשבון פרויקטים אחרים, אבל ההשקה עצמה נתנה בוסט ענק, לוותה בהתרגשות וציפייה לעתיד ותחושה שעשינו משהו מאוד גדול עבור החברה והלקוחות.

אדם או מהלך עסקי/שיווקי שפיצח וכתב מחדש את הקוד

תמי שחר, מנכ״לית incredibuild (העוסקת בהאצת תהליכי פיתוח תוכנה). תמי נכנסה לחברה שהייתה יחסית קטנה, שינתה לגמרי את המודל העסקי והגדילה את החברה בצורה מאוד משמעותית תוך זמן קצר.

משפט/מוטו שהולך איתי

אתה לא קונה מוצר, אתה קונה את התשוקה שמאחורי המוצר.

עם מי את מתייעצת בנוגע להחלטות מקצועיות ועסקיות חשובות?

כמובן שלפני הכל אני מתייעצת עם השותפים שלי - רמי גבאי, שהקים יחד איתי את חשבונית ירוקה ועם המשקיעים שלנו - קרן פורטיסימו.

באופן כללי, כשאני עומדת לפני אתגר או קבלת החלטה, או בכלל במהלך היומיום - אני אוהבת לשמוע מגוון של דעות ודרכי התמודדות של מנכ״ליות, מנכ״לים, יזמים ויזמות ואנשים שחשופים לחברות שונות. חשוב לי לשמוע פרספקטיבות שונות, שמתבססות על ניסיון מחברות שונות שעברו תהליכים ושלבים שאנחנו נמצאים בהם.