צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבנקים מתגייסים: הוראות חדשות נועדו להקל על מפוני עוטף עזה בצריכת שירותים בנקאיים

בפיקוד העורף יזמו ובאיגוד הבנקים נרתמו למשימה של הנגשת השירותים הבנקאיים למפוני העוטף ויצירת פתרונות גם למי שנותרו ללא כל אמצעי זיהוי
01.11.2023 |

לאחר המתקפה הנוראית ביום שבת ה-7 באוקטובר, פנתה עינת זינגר-דן, ראש הדסק העסקי והפילנטרופי במרכז לסיוע אזרחי בפיקוד העורף, לאיגוד הבנקים והמערכת הבנקאית. זינגר-דן העלתה בפניהם את הקושי של רוב מפוני עוטף עזה אשר שרדו את המתקפה הנוראית, אך נותרו ללא אמצעי זיהוי וללא אמצעי תשלום.

באיגוד הבנקים מיד התפנו לטיפול בסוגייה והחליטו כי יש לרתום את הבנקים לערוך מספר שינויים בנהלי הזיהוי ובאופן שבו מנפיקים אמצעי תשלום עבור אותם אזרחים שפונו מבתיהם. תוך כדי הטיפול בבעיה נודע כי חלק מהתושבים עזבו את הבתים ללא כל ציוד וכי לחלקם הרכוש נשרף. לכן אין ברשותם אמצעי זיהוי או תשלום. בהתאם לכך, הוחלט להקל על אותם תושבים כך שיוכלו להזדהות במספר שיטות.

איתן מדמון / צילום: איגוד הבנקים
 איתן מדמון / צילום: איגוד הבנקים

ראשית, נפתחו בבנקים השונים מוקדים טלפונים ייעודים עבור כלל המפונים. לאחר מכן, נעשו מאמצים כדי להקל על המפונים באופן שבו נציג הבנק יזהה אותם. כך לדוגמה, נעשו פניות למנהל הסניף כדי לבדוק אם הוא מזהה את הלקוח, במקרים אחרים הזיהוי נעשה באמצעות תמונה ב"ווטסאפ" או שיחת וידאו עם הלקוח. חשוב להבין, בשגרה הזיהוי נעשה בצורה מאוד קפדנית וכל לקוח נדרש להציג אמצעי זיהוי בטרם הוא ניגש לקבל שירות כלשהו. בהקשר זה יש להדגיש כי כל בנק מצא את הפתרונות הייחודיים והמתאימים עבור לקוחותיו. במציאות שנוצרה לאותם מפונים לא היו אמצעי זיהוי ולכן הוחלט לבוא לקראתם. באיגוד הבנקים הבינו שאלו אנשים שנותרו ללא רכוש, ושחייבים להתגייס לטובתם ולהקל עליהם ככל שניתן.


קושי נוסף שניצב בפני המפונים הוא נגישות השירותים הבנקאיים. למעשה, מדובר על תושבים שנמצאים במרחק של עשרות קילומטרים מסניף הבנק המקורי שלהם. כך לדוגמה, לקוח שפונה מניר עוז לים המלח - לא יידרשו ממנו כעת לנסוע עשרות קילומטרים כדי לקבל שירות. לכן, חלק מהבנקים החליטו להקים סניפים ניידים - כך שניתן יהיה להנגיש את השירות ללקוח מהמקום שאליו הוא פונה.

איתן מדמון, מנכ"ל איגוד הבנקים בישראל מסר: "בשעה קשה זו, זוהי חובתנו ותפקידנו לסייע ללקוחות הבנקים השונים ולהנגיש להם את כל הפתרונות הבנקאים על מנת להקל עליהם".

עינת זינגר-דן הודתה לאיגוד הבנקים על ההירתמות המהירה לפתרון הבעיה שהקשתה על מפוני עוטף עזה בבואם לקבל שירותים בנקאיים. היא הוסיפה כי "'ישראל מתגייסת' מוכיחה שוב כי שיתוף הפעולה בין המגזר העסקי והפילנתרופי לבין רשויות מקומיות, רשויות אזוריות ועמותות - הוא הפתרון העוצמתי לסיוע לחברה האזרחית בשעת משבר וגם בשגרה".


כתבות נוספות:
צילום: עוז שכטר

צילום: עוז שכטר

המגזר העסקי מסייר בדרום ומתגייס למען תושבים

ניידת שירות ותיקונים של פלאפון / צילום: יח''צ פלאפון ו-yes

ניידת שירות ותיקונים של פלאפון / צילום: יח''צ פלאפון ו-yes

טאבלטים למפונים וניידות שירות לחיילים - המאמץ המלחמתי של yes ופלאפון



© כל הזכויות שמורות לגלובס