צילום: עוז שכטר
צילום: עוז שכטר

המגזר העסקי מסייר בדרום ומתגייס למען תושבים

150 מנכ"לים בכירים מהמגזר העסקי והפילנתרופי, וכן הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי, הגיעו היום לעוטף עזה, בהזמנת המיזם הלאומי, ״ישראל מתגייסת״ שפועל במסגרת הדסק העסקי והפילנתרופי בפיקוד העורף ● לאחר שסיירו בשדרות, בכיסופים ובאתר מסיבת הנובה, קיימו הבכירים שולחנות עגולים בהם נדונו כיווני פעולה למען תושבי העוטף לטווח הבינוני והארוך
04.02.2024 |

במסגרת המיזם הלאומי ״ישראל מתגייסת״, פלטפורמת הגג הלאומית המעניקה מענה לצרכים העולים בעקבות ה-7 באוקטובר, בשיתוף פיקוד העורף, השלטון המקומי והאזורי, קרן היסוד, IATI והמגזר העסקי - התקיים אמש (4.1.24) סיור בדרום לטובת גיבוש תוכנית לאומית למען תושבי עוטף עזה והדרום. אל הסיור הגיעו הרמטכ"ל לשעבר רא"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים מהמערכת הצבאית והובילו אותו קציני הסברה בכירים מאוגדת עזה וכ-150 מנכ"לים של חברות עסקיות מהגדולות ביותר בישראל מענפים שונים, לצד תורמים וארגוני פילנתרופיה.

במסגרת האירוע, המשתתפים סיירו בשדרות וביקרו בחברת אמדוקס שנסגרה לפעילות מאז השבת השחורה. שם פגשו את אלון דוידי ראש עריית שדרות ואת הראל גבעון מנכ"ל אמדוקס ושמעו סקירה על העורף הישראלי מפי רפי מילוא, אלוף פיקוד העורף. לאחר מכן, הם הגיעו לסיור באזור מסיבת נובה ברעים, פגשו במקום את ראש מועצת אשכול וערכו טקס זיכרון לזכר נרצחי המסיבה, משם המשיכו לכיסופים למפגש עם הרבש"צ ושמיעת עדויות.

בתום הסיור נערכו שולחנות דיון מקצועיים במכללה האקדמית ספיר, בהם דנו הבכירים במציאת פתרונות ובתוכניות עתידיות לתושבי העוטף והדרום. הדיונים התמקדו ב-4 אתגרים: חוסן רגשי-נפשי, פיתוח כלכלי, תעסוקה וחינוך והשכלה. כמו כן, הם קיבלו סקירה נרחבת מפי תא"ל במיל משה אדרי ראש מינהלת תקומה, שירן חשאי לוי - מפקדת המכללה הלאומית לאיתנות בפיקוד העורף ורא"ל במיל', אביב כוכבי.

  • צילום: עוז שכטר

    צילום: עוז שכטר

  • צילום: עוז שכטר

    צילום: עוז שכטר

  • צילום: עוז שכטר

    צילום: עוז שכטר

  • צילום: עוז שכטר

    צילום: עוז שכטר

  • צילום: עוז שכטר

    צילום: עוז שכטר

  • צילום: עוז שכטר

    צילום: עוז שכטר

 


"לעבור מאגו סיסטם לאקו סיסטם"

שי חג'ג', יו"ר השלטון האזורי ראש המועצה האזורית מרחבים ויו״ר מרכז השלטון האזורי, התייחס בדבריו באירוע לחזונו של חברו אופיר ליבשטיין ז״ל, שנפל בהגנה על כפר עזה ותושביו ואמר: ״בידיכם, המנכ"לים של החברות המובילות במשק הישראלי, להמשיך ולהגשים את החזון של אופיר ז״ל, בפיתוח האזור. המציאות האכזרית הכתיבה כי אנחנו - דור התקומה. אחריות רבה מונחת על כתפי כל אחד ואחת מאזרחי ישראל. ואני יודע שנעמוד בה".

בהמשך לכך, עו"ד קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), בישרה כי " כבר היום יש חברות שמתכננות להקים בדרום שלוחות של מרכזי הפיתוח שלהן וכן מרכזי חדשנות ובכך לעודד את התעסוקה באזור".

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, אמר כי ״על המגזר העסקי להיערך לחיים של תקומה ובנייה מחדש. הגענו לכאן היום לדרום מתוך הבנה שרק אם נשלב כוחות עם הממשלה נוכל להצליח לשקם את חבל הארץ הזה".

עוד נכחו: חיים ביבס , יו"ר מרכז השלטון המקומי, שקרא לשר לבטחון פנים לאמץ מיידית את התוכנית להחזרת הביטחון האישי של השלטון המקומי, שנותנת מענה לפחד האמיתי של האזרחים במדינה ; וסאם גרונדוורג, יו״ר עולמי קרן היסוד , שהדגיש כי החיבור עם הקהילות היהודיות בתפוצות לישראל, יסייע בהתמודדות עם אתגרי החירום והתקומה העומדים לפתחינו.

עינת זינגר-דן, ראש הדסק העסקי בפיקוד העורף ומובילת מיזם ״ישראל מתגייסת״ סיכמה: ״הפעולות שנעשה בימים אלו הן אלו שיעצבו את מדינת ישראל בהמשך וייכתבו בדפי ההיסטוריה של המחר. על כולנו להתאגד יחד ולהתגייס לפעולות משותפות כדי להשאיר מדינה טובה יותר ממה שקיבלנו. עלינו לעבור מאגו-סיסטם לאקו-סיסטם וחלה עלינו החובה לא לשבת על הגדר״.


כתבות נוספות:
ניידת שירות ותיקונים של פלאפון / צילום: יח''צ פלאפון ו-yes

ניידת שירות ותיקונים של פלאפון / צילום: יח''צ פלאפון ו-yes

טאבלטים למפונים וניידות שירות לחיילים - המאמץ המלחמתי של yes ופלאפון

צילום: באדיבות הרץ אוטוסנטר

צילום: באדיבות הרץ אוטוסנטר

הסעות ושינוע ציוד לגדודים - הרץ אוטוסנטר תורמת למאמץ המלחמתי



© כל הזכויות שמורות לגלובס