ניידת שירות ותיקונים של פלאפון / צילום: יח''צ פלאפון ו-yes
ניידת שירות ותיקונים של פלאפון / צילום: יח''צ פלאפון ו-yes

ממירים וטאבלטים למפונים וניידות שירות חינמיות לחיילים - המאמץ המלחמתי של yes ופלאפון

בחברות התקשורת מספרים על הקמת חמ"ל תרומות וסיוע מיוחד המטפל בפניות אזרחים וכוחות הביטחון ● אנשי השטח פעלו באזורי סיכון להענקת פתרונות מיידיים לגופי חירום
24.12.2023 |

עם תחילת הלחימה ב-7 באוקטובר, נרתמו yes ופלאפון למאמץ המלחמתי וחברו ל'ישראל מתגייסת', פלטפורמת גג לאומית בשיתוף מרס"ל - מרכז סיוע לאזרח בפיקוד העורף, ששמה לה מטרה לתעדף את צרכי החירום בעת הנוכחית. בתוך זמן קצר נפתח חמ"ל ארגוני משותף של yes ופלאפון לתרומות ולסיוע, המטפל בפניות של אזרחים, כוחות הביטחון ועובדי החברות הנמצאים במילואים. בין התרומות של פלאפון שנאספו על ידי 'ישראל מתגייסת': עשרות טאבלטים לסטודנטים מהעוטף ומהדרום, ולילדים ולגני ילדים ייעודיים שנפתחו עבור המפונים וכן מאות טאבלטים לפרויקט של עמותת 'גדולים במדים' עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים, כמו גם פניות פרטניות שהתקבלו במרס"ל וטופלו.

כמו כן, פלאפון תרמה אלפי מטענים ניידים, מאות טלפונים ניידים ואלפי כרטיסי SIM לחיילי צה"ל, אנשי כוחות הביטחון ותושבי עוטף עזה. החברה מפעילה ניידות שירות לתיקונים חינמיים וטעינת מכשירים - המגיעות מדי יום לשטחי כינוס ולבסיסים ברחבי הארץ וכבר סייעו לעשרות אלפי חיילים. במקביל פלאפון אוספת מהציבור מטענים ניידים לחיילים ומזמינה את כל מי שמעוניין לתרום, להגיע לאחת מנקודות השירות והמכירה ברחבי הארץ.

בצד ההנדסי, אנשי השטח של פלאפון עבדו באזורי סיכון, הקימו אנטנות והוסיפו קיבולות באתרים סלולריים בשטחי כינוס - שהעניקו כיסוי ופתרונות מיידיים לגופי חירום, חמ"לים, בתי חולים, מתחמי זיהוי חללים ועוד. בנוסף, העניקה החברה עם פתיחת הלחימה תוספת של 50 ג'יגה לגלישה בארץ לכלל הלקוחות.

ניידת שירות ותיקונים של פלאפון / צילום: יח''צ פלאפון ו-yes
 ניידת שירות ותיקונים של פלאפון / צילום: יח''צ פלאפון ו-yes


yes תרמה ממירים לתושבים שפונו מהעוטף ולחיילים בבסיסים ונתבים לכוחות ההצלה. הטכנאים ואנשי השטח עבדו "תחת אש" על מנת להעניק שירות וסיוע לתושבים ולכל גופי החירום. כמו כן, עובדי החברה הגיעו יחד עם כוכבי הסדרות של yes למלונות ברחבי הארץ שם שימחו את ילדי המפונים וכן התקיימה הקרנה מיוחדת לחיילים בשטח כינוס של משחק של נבחרת ישראל בכדורגל.

יחד, שתי החברות מפעילות ניידת גיימינג הכוללת קונסולות XBOX ועמדות VR ומסתובבת ברחבי הארץ בין מלונות בהם מתאכסנים ילדי מפונים יחד עם משפחותיהם. בנוסף עובדי yes ופלאפון מתנדבים בפעילויות שונות בבתי המלון, מבקרים פצועים בבתי החולים, תומכים במשפחות החטופים ומסייעים בעבודות חקלאות.

ניידת גיימינג של yes. מסתובבת בין בתי המלון בהם מתאכסנים המפונים / צילום: יח''צ פלאפון ו-yes
 ניידת גיימינג של yes. מסתובבת בין בתי המלון בהם מתאכסנים המפונים / צילום: יח''צ פלאפון ו-yes

החברות אף נמצאות בקשר שוטף עם האגודה למען החייל עבור תרומות לחיילים. יצויין כי היקף הסיוע והתרומות שניתן עד כה במהלך ימי המלחמה נאמד במעל למיליון שקל.

לדברי אריאל אבני, מנהל אגף דוברות ואחריות תאגידית ב-yes ובפלאפון: "קיבלנו עשרות פניות מאזרחים ומעובדים על חוסרים ביחידות השונות וביישובי העוטף והדרום ונרתמנו במהירות למשימה. הקמנו את חמ"ל התרומות והסיוע תוך שעות ספורות ומהר מאוד יצאנו גם לפעילויות השונות בשטח. יש אצלנו התגייסות אדירה בתוך החברות והרצון לעזור לכל מי שרק אפשר בכל רחבי הארץ, מניע אותנו קדימה".

קרן זילברמן, מנהלת אגף מטה מש"א ב-yes ובפלאפון ומנהלת חמ"ל התרומות והסיוע של החברות, מסכמת ואומרת כי "ההתגייסות המהירה של שתי החברות לפעילויות התרומה והסיוע השונות, מאפשרות לנו להביא ערך אמיתי ומענה מדויק לצרכים שעולים מהשטח לחיילים ולאזרחים רבים כל כך. הרוח הגבית שקיבלנו בתחילת המערכה מהנהלת החברות, יחד עם ההתגייסות יוצאת הדופן של העובדים לעשייה ולהתנדבות מאפשרות לנו לבצע פעילויות שונות ורבות לצד הפעילות השוטפת של החברות שלא נפסקת לרגע. אנו שמחים שגם בימים קשים אלה, אנחנו מצליחים לעלות חיוך על פניהם של החיילים והאזרחים המפונים ולסייע איפה שאנחנו רק יכולים".


כתבות נוספות:
צילום: עוז שכטר

צילום: עוז שכטר

המגזר העסקי מסייר בדרום ומתגייס למען תושבים

צילום: באדיבות הרץ אוטוסנטר

צילום: באדיבות הרץ אוטוסנטר

הסעות ושינוע ציוד לגדודים - הרץ אוטוסנטר תורמת למאמץ המלחמתי



© כל הזכויות שמורות לגלובס