רשת אופנת בייסיק שהשיק היזם יוסי גביזון
למרות הצמיחה בהכנסות קסטרו-הודיס ברבעון הראשון של 2025, הקבוצה סיימה עם רווח נקי של 150 אלף שקל בלבד • מי שהמשיכו להניע את עסקי החברה גם ברבעון הזה הם מותגי אורבניקה והודיס, שמכסים במידה רבה על הקיטון בהכנסות מותג הדגל קסטרו
גלובס מביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • כאל, בשליטת דיסקונט, הציגה דוחות חזקים עם רווח נקי של כ-97 מיליון שקל • אורבניקה, שהונפקה בחודש שעבר, הציגה עלייה נאה בשורת ההכנסות, אך הרווח הנקי עלה ב-5% בלבד לאור עלייה חדה שנרשמה בהוצאות המימון • רווחי החברות המוחזקות סידרו לריט 1 זינוק של 70% ברווח הנקי
הסניף יפעל בפורמט "סטיישן" (ממוקד יותר מסניף רגיל) ויתפרס על פני 450 מ"ר • ביוזמת קרן תל אביב הוקם השבוע פורום הקרנות העירוניות בישראל, המאגד כ-30 קרנות • אמירה אהרונוביץ, 53, מנכ"לית הסוכנות היהודית עד סוף 2024, תעמוד בראש חברת-בת חדשה לנאמנות ציבורית של קשת (קרן שיתוף תורמים) • אירועים ומינויים
אחת ההנפקות הגדולות שתוכננו בת"א השנה בוטלה, על רקע התנודתיות בשווקים • לעומתה הצליחה קבוצת קסטרו לסגור את הנפקת רשת אורבניקה, בשווי של מיליארד שקל לפני הכסף
לאחר השיפור בביצועי קסטרו וטיסה של מאות אחוזים במניה, חושף תשקיף ההנפקה את הביצועים החזקים של אורבניקה־הודיס, שמספקת את עיקר רווחיה • שיאנית השכר בחברה: סמנכ"לית הסחר
השמיים הסגורים והיעדר הטיסות תרמו לעלייה בהכנסות • הרווח הנקי בשנה החולפת זינק ב-215% והגיע לשיא של 134 מיליון שקל • לראשונה מאז 2022 תחלק קסטרו דיבידנד של 60 מיליון שקל • המנכ"ל יאיר אוחיון: "הקבוצה ממשיכה בפיתוח ובהרחבת פעילותה"
חברת האופנה, שנהנית ממומנטום חיובי בעסקיה, מכוונת לשווי של מעל מיליארד שקל בהנפקת פעילות החברות-הבנות, שיאוחדו לחברה אחת • לפני כשנתיים בוטל ניסיון הנפקה של אורבניקה
המהלך החדש של בנק לאומי לפתיחת מוקד במוצ"ש נחרת היטב בתודעת הצופים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לבזק, עם קרוב ל-2 מיליון שקל, ואורבניקה היא חברת האופנה הראשונה שנכנסת למדד זה שנה
במסגרת הרחבת הקריון הוגדלו שטחי מסחר, מתווסף חניון בן שלוש קומות שיגדיל את מספר מקומות החנייה לכ־3,000, ונפתחת שדרת חנויות חדשה שתוסיף לקניון כ–4,000 מ"ר מסחרי
החורף החם, מכירת מלאים במבצע והתחזקות הדולר הם בין הסיבות לשחיקה שחווה רווחיות הרשתות המובילות • בסיכום שנתי נרשמה אומנם עלייה בהכנסות, בין היתר כתוצאה מסגר בתקופה המקבילה ב–2021 • מניות פוקס וקסטרו איבדו עשרות אחוזים בשנה החולפת
חברות האופנה עלו בקמפיינים לקראת האביב והפסח, אך רק אחת תפסה את תשומת-לב הצופים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של בנק לאומי היא הזכורה ביותר והמושקעת ביותר, בעוד הבנק הבינלאומי ועידו רוזנבלום נותרים מחוץ לתודעה
שתי רשתות האופנה המובילות בישראל נסחרו לפני כ-20 שנה בשווי דומה, אך בשנים האחרונות הן משחקות בליגה אחרת • בשוק מצביעים על ניהולו של הראל ויזל מפוקס כסיבה המרכזית להבדל העצום בין השתיים, עם מסע התרחבות מוצלח ושלל מותגים בינלאומיים, בעוד שקסטרו מתקשה לצמוח ולהרוויח
החברה האם קסטרו: בשל המצב בשווקים החליטה אורבניקה להשהות בשלב זה את המשך קידום מהלך ההנפקה
לדברי הנהלת קסטרו-הודיס, הקבוצה תמשיך להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית של אורבניקה ממקורותיה העצמיים • במקביל, הודיעה קסטרו-הודיס כי תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד של כ-84 מיליון שקל
היובש שחזר לשוק הראשוני בת"א הוביל לכך שגם חברות רווחיות וסולידיות עצרו ואף עלולות לגנוז את תוכניות ההנפקה שלהן • פעיל בשוק: "נוצר פער גדול מדי בין השווי שבעלי השליטה רצו להנפיק לפיו לזה שהשוק מוכן לקבל כיום"
תחזיות אורבניקה לשנת 2022 מעידות על המשך צמיחה מהירה של כ-23% במכירות לכ-416 מיליון שקל ושל כ-42% ברווח הנקי המתואם לכ-50 מיליון שקל
Hoodiesבנק לאומידוחות כספייםדיבידנדהנפקה ראשונית לציבוראירועים ומינוייםיאיר אוחיוןקסטרורון רוטררשתות אופנה