לוגו גלובס  
 

180 תגובות

בהגיבי הנני מסכים לתוכן תנאי השימוש   רענן  רענן           שלח תגובה
רו"ח עודד נגר
185.
כתבה מצויינת - רו"ח מעולה ולא שגרתי!!!
21:53 28/11/2006
 א
לכל החכמים ש"יודעים את החוק" - קראתי את הכתבה והכותב לחלוטין מבין את החוק רק בחר להתמקד כאן בעיקרון ולא בחוק היבש. זה שבחרתם להתמקד בחוק היבש ובמספר אי דיוקים שוליים- מראה שאתם מרובעים ולא חדשניים וכוללנים בתפיסתכם, כנראה שהאוצר מלא במרובעים כמותכם - תעודת העניות היא שלכם ולא של הכותב. יישר כוח מר נגר - כתבה מצויינת וברורה!!! לצורך הגילוי הנאות אגלה שאני עובד הייטק - חי טוב ולא מתלונן - אני גם אחיה טוב (עם המינוס שלי) בלי הטבת המס - זה שולי ביחס למשכורות העתק שאנו מקבלים גם אחרי 65% מס... (לא להתעצבן, אני צוחק - בסופו של דבר כל השכירים עם או בלי רכב חיים בסדר ותקועים במרוץ העכברים). לעצם העניין , כל מה שנאמר בכתבה הוא שהמדינה ופקידיה מתמקדים בטפל ולא דואגים לצמיחת המשק באמצעות פתרונות תשתית מתקדמים כמו מדינות אחרות בעולם - אם יובטח כי הכסף יועבר ישירות לבניית תשתית מהירה אנו מוכנים לתרום אף יותר.לשפר את איכות חיינו ולהיות עם המשפחה במקום לזהם אויר בדרכנו לעבודה, לגרום לתאונות או לטייל בשטח עם רכב הליסינג (דמגוגיה מטופשת, רוב עובדי ההיטק הם אנשי משפחה פשוטים)

דירוג: 0  
184.
ועוד דבר חשוב שאנחנו שוכחים....
18:00 28/11/2006
 תמיר
תראו כמה המדינה עושקת אותנו: הרי כשחברת הליסינג קונה את הרכב היבואן משלם מיסים (והמון !!!!) לאחר מכן שוב פעם לאורך כל תקופת הליסינג באה המדינה ולוקחת עוד מיסים מהעובד "על שימוש" ברכב. אתם קולטים כמה כסף המדינה עושקת אותנו במיסים על מכוניות ??? מטורף !!! עשיתי חשבון פשוט לפי הנותנים של היום ( לא ע"פ מה שרוצים הפקידים באוצר) מס על שימוש ברכב למשך 3 שנות ליסינג וזאת במידה ובאמת הרכב יהיה ברשות החברה רק 3 שנים: 25000 ש"ח נוספים על הרכב לקופת המדינה, איפה יתר מיסי הרישוי, הטסטים המושחתים ועוד... אדון רו"ח נגר, הייתה מאוד עדין בכתבתך אבל כתבה מצויינת.

דירוג: 0  
183.
המדינה כולה סובלת בגלל Lose-Lose
14:23 28/11/2006
 ברוטו גבוה-נטו נמוך
רוצים להגביל את ההנאה - הגבילו את ההנאה אל תטילו מס נוסף (הגבלת ק"מ, הגבלת העברת רכב לחבר וכו'). המדינה מלאה בעיוותים, ומה שמטריד אתכם זה עוד כמה שקלים שיעבירו מהמעמד הבינוני לקופת המדינה - בסופו של יום זה יפול על המעסיקים שידרשו להתמודד עם התחרות על העובדים הטובים, ויהפוך את המשק הישראלי לפחות תחרותי ביחס לעולם - להזכירכם עם נפילת ההיטק ב-2000 (שגם שם היתה שמחה לאיד) נפל המשק כולו לשפל חסר תקדים אבל מה שבאמת רוצים המגיבים בשלילה הוא שכולם יסבלו.Lose-Lose ועוד כמה רו"ח שמראים שהם מבינים בחוקי המס הלא רלוונטים לדיון - אם משנים את החוק להטבת רכב, אז גם חוק שלא מכיר בנסיעה לעבודה הוא בסימן שאלה (לצורך תאונת עבודה- נסיעה לעבודה כן מוכרת למשל) צריך להשקיע אנרגיות בהורדת המס על הכנסה והמכס על הרכבים,זה יגדום לצמיחה אדירה. כך נוכל גם להיפטר משוק שחור של מליוני דולרים ןלהנות מרכבים זולים וירווח לכולנו - Win-Win

דירוג: 0  
182.
לכל המתנגדים, פשוט תקראו מה הוא כתב !
11:39 28/11/2006
 עומר
קראתי את הכתבה ואת התגובות ואני לא מאמין שיש כל כך הרבה מגיבים טיפשים באתר. (או קנאים...) או רו"ח אחרים שרוצים סתם למתוח ביקורת ולהראות שהם חכמים יותר. הכותב נתן כתבה מאוד מקצועית ובהחלט צודקת.

דירוג: 0  
181.
במקום לכרות את הענף - לשפר
10:59 28/11/2006
 עמוס-2
מקריאה של כמה מהתגובות אפשר לסכם: 1. נסיעה אל/מ העבודה חייבת במס 2. עובדי ההייטק משלמים כ-2600 שח נטו על התענוג של רכב חברה 3. ק"מ שנתי של רכב חברה יותר גבוהה בממוצע מק"מ של רכב פרטי אחר מסקנה: למסות את ההשתתפות של חברות ההיטק בהוצאות הרכב, כך שהם יפילו חלק מההוצאה על העובד באופן שמי שמי "שמתפרע" על הרכב ישלם יותר

דירוג: 0  
180.
גם אני איש הייטק
09:47 28/11/2006
 עמוס
גם אני עובד בהייטק וגם אני מרוויח לא רע. גם אני "קיבלתי" מאזדה 3 באחזקה מלאה. עד כאן הכל נראה מאוד לא הוגן.. אבל, עוד לפני שהנעתי את הרכב בתחילת החודש, המשכורת שלי כבר ירדה (ברוטו) ב3000 שח, ואיתם אבדן שווי הפרשות מעסיק של עוד כ-500שח, תוסיפו על כך עוד שווי למס של 1332שח וקיבלתם שאני משלם כל חודש כ- 2700שח נטו!! עבור השימוש באוטו. זה לא מעט, ובאמת רוב הנסיעות שלי הן לעבודה (אין תחבורה ציבורית נוחה) אבל השירות ממש פינוק אם כי יקר מאוד אבל בשורה התחתונה: גבולי מאוד אבל אני מסכים להוצאה. האוצר שוכח שיש לי חלופה: להחזיר את האוטו ולקנות רכב משומש שאולי יהיה פחות מתוחזק, קצת יותר מזהם את האויר אבל הרבה יותר זול..

דירוג: 0  
179.
חלבני האוצר
09:33 28/11/2006
 יוני
לעובדי ההי-טק בוקר טוב, ענף החלב והחקלאות בכלל במשבר ואתם מה שנותר לחליבה. אתם ציבור חרוץ,משקיע,מתפרנס בכבוד, לא נידרש לקופת הציבור,מעלה את התל"ג והיצוא, מעשיר את קופת המדינה במזומנים. לא פחות חשוב שאתם מוקד המשיכה להשקעות בישראל ואחד הדברים היחידים בארצנו שיש להם הערכה וכבוד בקרב אומות העולם. ועתה באים חלבני האוצר הנמרצים ומתנפלים עליכם כמוצאי שלל רב. הרי המס שאתם משלמים(כולל ביטוח לאומי)הינו מס קבוע של כ 50% על הכנסה מעל כ 20 אלף שח ברוטו! המס הוא פרוגרסיבי רק בתאוריה. ועכשיו, במקום שהחלבנים יערכו סיור במגרשי החניה של חברות ההי- טק ויראו את אלפי המכוניות המשתזפות בגפן הם מצאו עוד כמה פיטמות לחליבה. חלבנים יקרים, גם ענף זה אתם מנסים להרוס! תורידו את נטל המס ותפסיקו להתקרצץ ותגלו שהכנסות המדינה ממיסים רק תגדל לאין ערוך. תחשבו על זה מעט חזון, זה כדאי- 100% הצלחה!!!

דירוג: 0  
178.
וידוי של איש הייטק - כנסו ותקראו
18:55 27/11/2006
 צביקה
האמת היא פשוטה : המשכורות בהיי-טק הן גבוהות, העבודה מעננינת, האנשים נהדרים, לפעמים יש בונוסים יפים, טיסות לחו"ל, ובנוסף אני גם מקבל רכב ליסינג בכלום כסף, והדבר שהכי עושה לי את זה - זה לקרוא את התגובות של כל הקנאים ולברך אותם תחיו ותקנאו - חה חה חה .

דירוג: 0  
177.
תשובה ל175
18:54 27/11/2006
 טל
לפני אתנ כותב שטויות , בדוק את העובדות, שהרי ישנה זקיפת שווי לאנשי הקבע

דירוג: 0  
176.
חשוב - לא רק לאנשי היי-טק יש רכב צמוד...
18:22 27/11/2006
 רוני
לא רק לאנשי חברות היי טק יש רכב חברה, גם לטכנאים, אנשי מכירות ולאנשי שירות, אשר עובדים באזורים מרוחקים כחלק מעבודתם. אנשים אלה מרוויחים רק בין 6000-8000 שקל לחודש, ממה יש להוריד להם עוד??????

דירוג: 0  
175.
מיסוי רכבי אנשי קבע
16:52 27/11/2006
 א
אולי האוצר יתחיל למסות את שווי הרכב של כל אנשי הקבע !!!! משם יגיעו הרבה כספים הרי לכל רס"ן ומעלה יש רכב !!!

דירוג: 0  
174.
מתארגנת מחאה מסודרת בעניין ....
15:38 27/11/2006
 מתארגנים ומפגינים...
כנסו לאתר הבא : www.lo-le-od-mas.org

דירוג: 0  
173.
שגיאה ?
13:55 27/11/2006
 ic
מי שצריך רכב לעבודה זה נכון. אך מי שהרכב הוא הטבה במקום לשלם משכורת זה כבר הונאה. האם 120,000 ש"ח עלות הרכב ועוד אחזקתו (בטוח חובה ומקיף), דלק ומוסך הם שווים את סך 3000 ש"ח לחודש? תחשבו לבד ותבינו שזה אפילו לא מתקרב לכך, זה הרבה יותר ומכאן שגם לפי טענתו של הכותב הסכום צריך להיות גבוה מזה המשולם כיום ע"י העובד. "ספינים" מתאימים למשרד ראש הממשלה ולא לכיס האזרחים המשלמים מס כחוק ומחזיקים רכב פרטי מכיסם ולא ע"ח אחרים.

דירוג: 0  
172.
שקר וכזב
11:01 27/11/2006
 AVI885
כל הכתבה מתבססת על שקר אחד גדול. נסיעה לעבודה וממנה אינה הוצאה לצורך ייצור ההכנסה לצרכי מס הכנסה. אולי היתה צריכה להיות אבל כל אזרח בין אם נוסע לעבודתו ברכבו הפרטי ובין אם נוסע בתחבורה ציבורית ומקבל מהמעביד החזר הוצאות נסיעה משלם על כך מס מלא וגם ביטוח לאומי. כל תושב מקבל בעד נסיעה לעבודה רבע נקודת זיכוי במס וגם בעלי הרכב "הצמוד".

דירוג: 0  
171.
פשוט וצודק
10:14 27/11/2006
 ורוניק
כל הכבוד על הכתבה. הסבר פשוט וקולע על גובה שווי הרכב הלא מוצדק כלל. חבל שבמס הכנסה לא יושבים אנשים כמוך... מתי יבינו שעל ידי הקטנת המס הישיר על האזרח הפרטי הם יגדילו את הרווחה של אותו אזרח ובעקיפין את הכנסות המדינה?

דירוג: 0  
170.
אתה צודק אבל לא מבין את הכתבה
09:55 27/11/2006
 ל-164
זה שאין שיוויון מלא, זה ידוע, ובלתי נמנע (תראה את כשלון הכלכלות הסובייטיות) זו סיבה לדפוק גם מישהו אחר? הם משלמים מס (ולא צריכים) וגם אלו עם הרכבים משלמים מס! הטענה המרכזית היא שהעיוות האמיתי הוא אי היכולת של המדינה להעמיד תנאים סבירים להגעה לעבודה. בגלל ש - X נדפק, וצריך להחליף 3אוטובוסים בדרך לעבודה, מישהו אחר צריך לשלם יותר מס, רק כדי שהעיוות יהיה זהה לכולם???? טענת הכותב היא כלפי המדינה שלא פועלת לאפשר הן ל- X והן ל- Y אמצעים להגיע לעבודה בזמן סביר. לדרכך ,אפשר להטיל מס בשיעור 100% על כל שקל מעל השכר הממוצע, ובמקביל לכל מי שמרוויח מתחת לשכר הממוצע יתנו מענק עד לגובה השכר הממוצע. רעיון טוב, לא

דירוג: 0  
169.
איך אני נוהג?
09:54 27/11/2006
 לא נמאס לכם?

דירוג: 0  
168.
ושוב לכל הקנאים...
09:31 27/11/2006
 -
אל תשכחו פרט קטן ומעניין, אנחנו כבר משלמים על הרכבים האלה, אז למה לשלם עוד?!!??! האוצר רוצה יותר מדי, אז שימות, בסוף הוא לא יקבל אפילו חצי ממה שיש לו עכשיו, אנשים פשוט יחזירו את כל הרכבים ורק אותם עשירים ימשיכו לנסוע, הם לא יפגעו! מעמד הביניים יפגע! האוצר יחטוף את הסטירה של החיים שלו... שוב!

דירוג: 0  
167.
אין מענה לבעיית השיוויון
08:55 27/11/2006
 רועי

דירוג: 0  
166.
אתה יודע להבדיל בין עיקר לטפל, אבל!
08:32 27/11/2006
 אתה מתעסק בטפל!
הדיון אינו עוסק בעיקר. העיקר הוא העיוות העצום של אלפי אחוז מס על מכוניות. ביבי לימד אתכם ואתם לא למדתם דבר: עשו רפורמות הורידו מיסים ואידך זיל גמור

דירוג: 0  
165.
עלות רכב צמוד
08:15 27/11/2006
 עובד הייטק
כעובד שיש לו רכב צמוד מוותר על כ 3000 שח ממשכורתו. אם יקחו לו את הרכב ,המעביד יצטרך להוסיף את הסכום למשכורתו ובתוספת כל הסוציאליות

דירוג: 0  
164.
כמה עובדות
07:13 27/11/2006
 דורון
עובדה לידיעת הכותב נסיעות לעבודה וחזרה אינן הוצאות ביצור הכנסה!!! העובדים שנוסעים בתחבורה ציבורית ומקבלים החזר משלמים מס על "הטבה זו" אולי האוצר בעצם צריך לממן לכל עובד רכב? מדוע הכותב לא נלחם עבור מי שאין לו רכב ונאלץ להשתמש בתחבורה ציבורית. ישנם עובדים שנוסעים בשני אוטובוסים ואף יותר על מנת להגיע לעבודה (כנראה שגם בקושי מרוויחים שכר מינימום)וגם ומשלמים מס על החזר ההוצאה מהמעביד. מעניין מאד איך אפשר להציג כמה מסכנים העובדים עם רכבי הליסינג.

דירוג: 0  
163.
נסיכים ונתינים
06:41 27/11/2006
 אבי
רכב חשוב לעובדים- לכול העובדים במשק. לא רק לעובדים בהיי טק. גם פועל פשוט שנוסע ברכבו למשמרת לילה במפעל בתעשיה המסורתית זכאי להטבה במס, מכיוון שאין חלופות תחבורתיות נאותות. עובדי ההיי טק חשובים למשק, אך הם לא נסיכים שצריך לפנק בלי חשבון ביחס לאחיהם העובדים.

דירוג: 0  
162.
מס על מיילג' בטיסות
23:37 26/11/2006
 מס אמת לכולם
מרבית חברות ההיטק מעניקות לעובד את המיילג' שצבר בטיסות. חלק מהן פודות את המיילג' של העובד בכסף. אני קורא למס הכנסה לבחון את הנושא, ולמסותו במידת הצורך.

דירוג: 0  
161.
חלק לא מבוטל משאירים את הרכב לאישה
23:24 26/11/2006
 עוד רואה חשבון קשקשן
במשך כל היום, והיא עושה עם זה הכל. קניות, טיולים, הסעות של סבא וסבתא, טיולי שישי שבת. מקפיצים את הבעל לעבודה, ןחוזרים עם האוטו לשעשועים. והכל עם מנוע עובד, כי הדלק בחינם. כך אצלי, ואצל חברי.

דירוג: 0  
160.
הוא שכך להציג את כל התמונה של שיטת
22:37 26/11/2006
 איציק
הכותב המכובד שכך ליראות את כל התמונה של שיטת הליסינג ולמה אני מתכוון . 1.חברות הליסינג גרמו להפסדים כבדים א. למוסכים ב.לחברות ביטוח. ג.לסוכני ביטוח. ד.למדינת ישראל. ה.לציבור קונה מכניות יד שניה. א.למוסכים - מרבית המכוניות הנוסעות היום בכביש כ60% הן של חברות הליסינג להם יש מוסכי הסדר שלהם אשר עושים "טיפולי אויר" למכוניות . ב. לא מבטחים את הרכבים אלא בחובה בילבד. ג.המדינה מפסידה בכך שהיא גובהה פחות מיסים ממוסכים,חברות ביטוח,סוכני ביטוח ,ומציבור הרוכש מכוניות חדשות. ד.הציבור שרוכש מכונית מליסינג לא יודע מה קנה מרביתו קונה את הרכב פחות 5% מהמחירון כאשר בפועל הוא צריך לקנות ב20% פחות. יש לראות את התמונה כולה ובשיטת הליסינג אגב הנהוגה רק בארץ באף מדינה באירופה שיטה זו לא נהוגה וגם בארה"ב - אז מה מדינות אלו החברות שם לא מבינות ורק אנחנו חכמים המדינה הפסידה מילראדים בשנים האחרונות והגיע הזמן לשים לזה סוף ושעסקנים של חברות גדולות יפסיקו עם השוד לאור היום שמתבצע היום. איציק

דירוג: 0  
159.
אפילו אני לא מאמין בקשקוש שכתוב פה
22:34 26/11/2006
 עובד הייטק
עבודתו המאומצת, משתמש במכונית ומבלה שעות רבות בכבישים??? אולי בגלל הפקקקים זה מגיע לנו כי אנחנו לא קורעים את התחת

דירוג: 0  
158.
נו מה יהיה לא תחליפו תמונה
22:28 26/11/2006
 יוסף המספר1
לא לקחנו סירה.... בליסינג....

דירוג: 0  
157.
אין מה לעשות
22:23 26/11/2006
 כשאוהבים רק כסף
הם יזמברו אותנו עם הליסינג,הם תקעו אותנו עם עמלות הבנקים,ים כסף עולה לנו ביטוח בריאות,חצי משכורת הולכת על שיעורים פרטיים לילדים,כל בעל מקצוע שוחט אותנו בלי בושה, שולחים אותנו להתרסק בלבנון ואת הורינו הזקנים זונחים במקלטים. אני בן 50 מצצתם לי כבר את הדם מדינת ערפדים שכמותכם - במקום להתקדם אני כל הזמן נסוג. כן אני עובד בהיי טק,נכון אני יכול להיות בחוץ בכל רגע נתון (ואני אין לי מצנח זהב). אני לא מרויח מליונים (רחוק מכך). מה אתם רוצים ? להרוס עוד תחום שעדיין מבריק ? ראיתם איך נראית הנשיאות,הממשלה,הצבא,המשטרה,הבריאות,החינוך,הכדורגל ? הכל דפוק הכל בנסיגה הכל בועדת חקירה. אז תקחו לנו את ההטבה -כן נכון הטבה.אז מה ? אתם תהנו יותר ? קדחת ! זה משחק על סכום אפס וההפרש יגיע לקומבינטורים - לא אליכם. תמשיכו וגם היי טק לא יהיה ! גם ככה המון פיתוח הולך להודו ולרומניה - במקום להקל על החברות לשמור כאן משרות פיתוח זה אינסנטיב להוציא אותן מכאן. טמבלים שכמותכם - אתם חלק משרשרת המזון של השכירים הדפוקים -כמוני. אם תפגעו לי בהכנסה יפגעו כל אלה שמתחתי!

דירוג: 2  
156.
אני נוהג ברכב פרטי לעבודה...רוצה גם 25%
21:54 26/11/2006
 מאיר, הרצליה
..ברשותי רכב פרטי, גם נהנה ממנו 25% בלבד - אני נוהג יום יום לעבודה. אודה על קבלת הנחה של 75% במיסוי. תודה לרואה החשבון שיש לו פחות מ25% כישורים.

דירוג: 1  
155.
25% ?? אני אומר 125%
21:52 26/11/2006
 נחום, נתניה
..רכב צמוד הוא הטבה של 100%. במקרים רבים מי שנהנה בפועל מההטבה הוא בן/בת הזוג. על העובדים לשלם את המיסוי המלא על ההטבה. כמו כל הטבה אחרת. אין שום בכרח להגיע עם רכב צמוד למקום העבודה. הסעה מאורגנת או אפילו תחבורה ציבורית מספיקים בהחלט.

דירוג: 0  
154.
תגובה ל-120
21:38 26/11/2006
 יוסימש
או שאתה מטעה בכוונה או שאתה מספיק אידיוט. אתה בעצמך אומר שהמעסיק מוריד לך מהברוטו (מהברוטו!) סכום של 2500-3000 ש"ח. מניסיוני בחברת הייטק, משכורות ממוצעת של מי שלוקח רכב בלייסינג כ-12000 ש"ח. עכשיו: על הסכום הזה, אם לא היית לוקח רכב, היית משלם 30%מס-הכנסה, עוד 9% מס בריאות וביטוח לאומי. תוסיף לזה את יתר הדברים שאתה חוסך: ביטוחים, טסטים, טיפולים ותיקונים, פחת, ריבית שאתה מקבל על הכסף בבנק(במקום רכב חדש), כאבי ראש ולב. ועל הדלק כבר דיברנו?... וככל שהמשכורח ברוטו ממנה הורד הסכום הנ"ל יותר גבוהה, כך הרווח הולך וגדל. אני מקווה שאתה לא עובד הייטק. שאם אתה לא יודע לעשות את החשבון הפשוט הזה, אז...

דירוג: 0  
153.
תחבורה ציבורית
21:21 26/11/2006
 אוטובוס
הכותב, סותר את עצמו. הוא טוען שהרכב בלייסינג ניתן משום שאין תתחבורה ציבורית נוחה. עכשיו: לצורך עבודה באמת צריך רכב. אז אם הבעיה שלו היא של "תחבורה ציבורית" יוצא שהוא מודה שבעצם , כדי להגיע לעבודה, אין זה מכבודם של אנשי ההי- טק להגיע בתחבורה ציבורית. יכול להיות שבאמת הם משתמשים רק 25% לצרכים פרטיים. זה כנראה משום שהאוטו עומד רוב היום בחניון של החברה. תתכבדנה חברות ההיטק לעשות הסעות מאורגנות. זהה יחסוך הרבה כסף למשק וישפר ללא הכר את איכות האויר שאנו נושמים. אלא שמהיכרותי את חברות ההיטק, אין זה מכבודם "לרדת אל העם" וליסוע חלילה בהסעות מאורגנות. זה מריח, מבחינתם, יותר מדי הסתדרותי...על כל המשתמע מכך. ואני מדבר מתוך ניסיון אישי!

דירוג: 0  
152.
האמת והתחשיב
21:13 26/11/2006
 פקיד אוצר
האמת ש% השימוש הפרטי גדול יותר. התחשיב 3500ש"ח נמוך מידי- זה התשלום ללא דלק ועוד. האמת שפקידים נדרשים משלמים מס מהשקל הראשון. החישוב גם הם יכולים לטעון ש 60% זה לצרכי עבודה ולכן המס צריך להתחיל רק משם.

דירוג: 0  
151.
תגיד, באיזה סרט אתה חי???
20:58 26/11/2006
  אלון

דירוג: 0  
150.
נכון
20:33 26/11/2006
 נכון

דירוג: 0  
149.
אני רוצה סבסוד ל take away
20:21 26/11/2006
 חנן
באיזור העבודה שלי אין מסעדות טובות. שווי הטבה לארוחה שקל וחצי

דירוג: 0  
148.
דוגמא מהחיים לשווי שימוש אמיתי ונכון
20:16 26/11/2006
 אמיתי
אני מקבל אחזקת רכב מהמעביד (חברה ממשלתית). בשנת 2005 ביצעתי בפועל 18000 ק"מ - מעט יחסית למשתמשי ליסינג. השימוש רק לנסיעות לעבודה ולצרכים פרטיים. ריכזתי את כל ההוצאות (כ. אשראי) על דלק, ביטוחים וטסט, טיפולים. לא כולל שווי רכב וירידת ערך, לא כולל חניות ושטיפות שמשולמות במזומן, לא היו לי שום תקלות ותאונות. הסכום שקיבלתי ברוטו היה זהה לסכום שהוצאתי מגולם לברוטו. עכשיו חשבו כמה עולה כל מה שכתבתי "לא כולל": שווי רכב+ירידת ערך+דלק לעוד 10000 ק"מ בשנה+חניות ושטיפות+תקלות ותאונות (אופציה ריאלית). אז רכב ליסינג זו הטבה או לא? בטוח שצריך להעלות את שווי השימוש!

דירוג: 0  
147.
תותח
19:48 26/11/2006
 דניאל

דירוג: 0  
146.
הכתבה הזו אינה אובייקטיבית כלל
19:32 26/11/2006
 אסף
או שאינך מכיר את הנושא או שאתה אינך אובייקטיבי בלשון המעטה. כל מה שכתבת הוא שטויות במיץ עגבניות. רוב השימוש ברכב לעובדי הייטק הוא למטרות פרטיות ויש המגדילים לעשות שלא נוסעים כלל ברכב והרכב משמש את הבת זוג במהלך כל השבוע ואת הילדים בסוף השבוע והעובד אינו מנצל את הרכב אפילו ב-10 % שלא לדבר על הבזבוז בהוצאות דלק מופרזות ובנהיגה לא זהירה שגורמת לרכבים להיות בתאונות(שהרי ממילא למי איכפת הנזק לרכב כשאינו בבעלות פרטית). כל הנאמר לעיל הוא מנסיון בעבודה במספר חברות היי-טק עד כה ולמרות שגם אני מחזיק במזדה 3 ע"ח חברה.

דירוג: 0  
145.
ל-139 אם זו לא הטבה
18:52 26/11/2006
 אז מה כן?
אתה רק מחזק את הטענה שמדובר בהטבה. אם מקום העבודה נותן לך רכב ואתה מעדיף זאת על פני קניית רכב מכספך סימן שמדובר בהטבה. אם אתה רוצה תוותר על הרכב. תקנה רכב בתשלומים בסכום שתקבל מהוויתור על הרכב. אתה יודע שלא היית יכול להרשות לעצמך רכב חדש כל שלוש שנים כולל דלק תיקונים וכד'. בקיצור אתה מיתמם או גרוע מזה.

דירוג: 0  
144.
תמיד דופקים את הבינוניים ולא את הבכירים
18:50 26/11/2006
 אוצר מושחת
הייתי מסכים להצעת האוצר במידה ולא יהיה בכלל רכב צמוד שכולם יקנו רכבים כולל נערי האוצר חברי כנסת וכל המנכלים למינהם שמשום מה נטפלים למעמד הבינוני שמשלם מס אמת על כל שקל במשכורות בינוניות והרכב מקבלים אותו לשמוש עד סכום מוגבל בדלק ובקמש ולא כמו כל הבכירים שכל ההוצאה מגולמת ללא הגבלת דלק וקמש במידה וחוק יעבור נדע להעניש את הממשלה וחברי הכנסת בקלפי ולא יבאו בטענות לאחר מכן

דירוג: 0  
143.
רואה חשבון - עלאק ....יאללה יאללה מספיק
18:40 26/11/2006
 סוס טרויאני??
עם החרטא ! רשויות המס מאפשרות ניכוי של 25% מהאחזקה בלבד וגם זה רק לרכב שמשמש לעבודה ולא של איזה הייטקון שמגיע בבוקר וחוזר הביתה בלילה - זה לא מוכר בכלל ! לא אחזקה ולא השכרה. כדאי שתחזור לעשות את בחינות המועצה במיסים.

דירוג: 0  
142.
שווי אמיתי
18:18 26/11/2006
 יס
ידידי הנכבד! גם אני מחזיק ברכב פרטי אך עושה בו ענייני עבודה לטובת המעביד, לצערי ההוצאות שלי לא מוכרות וכל ההחזר של המעביד חייב במס, כך למעשה הכנסתי מנופחת. אצל עובד הייטק ההוצאות מוכרות למעביד ולא נזקפות על העובד, יש לשים לב כי בהרבה מקרים העובד נהנה מדלק,חניות,שטיפות,עלות ריבית על החסכון שלא קנה רכב וכן מהפחת על הרכב, שלא לדבר גם על הוצאות קבועות ומשתנות אחרות ביטוח,טסט וכו'. אם מודדים את כלל ההוצאות הרי שגם כאן העובד מקבל הטבה גבוהה ביחס לשווי וזו אפליה לעומת עובד אחר אשר עובד עם רכבו הפרטי ולא זכאי לניכוי הוצואות בהתאם לתקנות מס הכנסה. לפיכך אני מציע כי אין לזקוף שוו בכלל אך יש למסות את כל ההוצאה ולהכיר בהוצאה למי שמגיש דו"ח שנתי בלבד, וכך העובד ישלם מס על הכנסה אמיתית ולא יהיו הבדלים בין סוגי עובדים.

דירוג: 0  
141.
הייטקיסט חייב רכב - עובד ייצור לא
18:09 26/11/2006
 המגיד
היטקיסטים בכיינים שלי, למה אתם צריכים רכב, כי מקום העבודה רחוק?, למה לעובדים של קבלן המסעדה שלכם, עובדי הנקיון שלכם ושאר עובדי השירותים, להם לא רחוק מקום העבודה ממקום המגורים ?. למה פועלי ייצור שעובדים באיזורי תעשייה ועבודה פיזית, להם מקום העבודה לא נמצא באיזה חור ?. למי שמרוויח 7,000 ש"ח ברוטו , טוב יעשה אילו יקח 3,000 ברוטו נוספים ולא רכב. לפחות את הפנסיה תצילו.

דירוג: 0  
140.
שיוויון בפני החוק
18:05 26/11/2006
 רו"ח
נסיעות למקום העבודה אינן מותרות בניכוי ולכן כל המאמר שגוי

דירוג: 0  
139.
עניין פשוט
17:56 26/11/2006
 עבור 131 ..
אני לא יודע באיזה ענף אתה , אבל תהיה בטוח שזה שעולה לי 3000 שקל ברוטו לקחת רכב זה לא הטבה , אבל מה לעשות שאני לא יכולל הרשו לעצמי לקנות רכב ואני עובד באיזור תעשייה ככה שאני חייב רכב... תאמין לי שזה עולה לקחת רכב וזה לא ממש משתלם... לא כל עובד הייטק מרוויח משכורות עתק , אז להרגיע את זה ומייד .

דירוג: 0  
138.
ל 133 כנס כנס
17:53 26/11/2006
 אבא`לה
תגיד לי על מה אתה מדבר ? הייטקיסטים ? על איזה משכורות אתה חושב שהמעמד הבינוני בהייטק יושב ? אנחנו מדברים פה על משכורת של 10 ברוטו לפני ששחטו אותך במיסוי... לקחת רכב זה אומר שלוקחים לך עוד 3000 שקל מהברוטו כלומר תתחיל לחשב מיסוי מ7000 שקל... זה אומר שכל "הייטקיסט" ממוצע שחייב רכב כי החברה שלו נמצאת באיזה חור , יעבוד כמו כלב ולא יקבל שעות נוספות בשביל 5000 נטו ביד!! אז תעצור שנייה ותחשוב יופי יופי לפני שאתה סתם מדבר.

דירוג: 0  
137.
היבואנים מאוימים על ידי הליסינ
17:52 26/11/2006
 י.ז תל אביב
ג ויעשו הכל כדי לייצר ספין. בכל זאת הם הלובי החזק בסביבה. החשבון הפשוט אינו רלוונטי כלל. כך לדוגמה יש לי שני רכבי "עבודה" בבית אבל תמיד אחד עומד. אני נוסע לאילת עם רכב אחד... החישוב התיאורטי של פקידוני הספין אינו רלוונטי היות ואף מעסיק לא יחזיר 4000 ש"ח ברוטו אם אני אזרוק לו את המפתחות. אהה... ונזכרתי. תוך כמה זמן תהיה כאן תחבורה ציבורית אמיתית. כדי להגיע למקום העבודה בציבורית צריך 28 שעות ביממה.

דירוג: 0  
136.
כל מלה בסלע!
17:50 26/11/2006
 גל ג
בדיוק. הגיע הזמן שתפסיקו לקנא. עושקים אותנו ואנחנו כולו ביקשנו רכב לעבודה. מי נוסע 50K? בקושי מגיע ל 25...

דירוג: 0  
135.
דמגוגיה בגרוש
17:47 26/11/2006
 אריאל
קשקוש אחד גדול. שווי ההטבה הוא אכן כשלושת אלפים ש"ח, ולא שום 800 שקל.

דירוג: 0  
134.
הייטק=כסף =ישראל!!!
17:39 26/11/2006
 שרון
אם אין הייט טק אך המסכנים יאכלו בלי לעבוד אנחנו מייצרים כסף כדי שכמה מסיונרים יקבלו כסף ללא עבודה. שר האוצר תקרא ותפנים נמאס לנו מהמסוי המטורף שיש פה אנו מחפשים אופציה למדניות הזאת וחבל שאין

דירוג: 1  
133.
הייטקיסטים נמאסתם
17:38 26/11/2006
 המגיד
לא מבין למה כל אנשי ההי טק מגיבים בכזו צורה, לא רק לכם יש רכב ליסינג או רכב צמוד בכלל. הצעדים שנעשים נעשים כלפי כולם, אנשי הי טק , בנקאים וכל אחד אחר. אין כוונה להגדיל המס רק על ההיטקיסטים, אז די נמאס מהבכינות. אני לא מבין למה אתם בכלל צריכים רכב, קבלו את הכסף ותעשו בו כלבבכם, תקנו רכב, לא תקנו, תסעו לא תסעו. את מי זה בכלל מעניין. אגב, אתם זוכרים את המייליג' שצברתם לעצמכם כאשר הכרטיסים נרכשו על ידי החברות, זוכרים שלקחתם בהם את יקיריכם, זוכרים שלא שילמתם מס על ההטבה?. אז די מספיק.

דירוג: 0  
132.
קצת מחשבה
17:28 26/11/2006
 עובד הייטק
לא כל עובד רץ "לקבל" רכב ליסינג התענוג עולה 2500 שח נטו בחודש

דירוג: 0  
131.
בהמשך לתגובה
17:21 26/11/2006
 תוספת
תוספת לתגובה הקודמת אם היית צודק, מדוע כמעט כל מי שיכול לקבלל רכב ליסינג בוחר לעשות זאת? לשיטתך אין כאן שום הטבה ואם כך העובד היה אמור להיות אדיש להחלטה. המציאות מוכיחה שמדובר בהטבה לסקטור מסוים ולכן צריך לבטלה.

דירוג: 0  
130.
צרות עין
17:21 26/11/2006
 עובד עם רכב
התגובה שלך מלמדת על צרות עיין רבה מצידך. העניין בו הכתבה והדיון עוסקים היא מבחינה כלכלית ולא מבחינה "תרבותית חברתית". חשבת על כך שאולי תמריצים כגון שכר הולם ותנאים טובים הם אלו המדרבנים את צעירינו ללכת וללמוד מקצועות טכנולוגיים נדרשים, לשאוף למצויינות, ולהעצים ולהאדיר את מדינתנו וכוחה מבחינה טכנולוגית וכלכלית ? חשבת על כך, ברוך ?! זהו שוק חופשי של היצע וביקוש, מדוע להתערב בו? האם עדיפים אלפי בוגרי משפטים המסיימים כל שנה ומקבלים משכורת רעב ותנאי העסקה ירודים ? האם לא היית רוצה בשביל ילדיך הצעירים תנאי העסקה הוגנים ? (ואני לא מדבר כאן על התעשרות).

דירוג: 0  
129.
בתחבורה ציבורית לעבודה
17:20 26/11/2006
 שיכירו קודם בנסיעות
איני מסכים עם דבריך והייתי אומר שהם דמגוגגיה זולה. א. עובד שמקבל ממעבידו החזר על הוצאות הנסיעה משלם עליו מס. מדוע מי שנוסע ברכב ליסינג יהיה פטור מתשלום המס הזה? לכן כל זמן שהוצאות הנסיעה בתחבורה ציבורית אינן מוכרות אין שום סיבה להפלות לטובה את מי שנוסע ברכב ליסינג. ב. כמו שכתבו לפני, הרוב המכריע של רכבי הליסינג הם של אנשים המגיעים ברכב לעבודה ועד סוף היום לא מזיזים אותו. מיעוט קטן הם אנשי שיווק, טכנאים וכד'. בחלק גדול מהמקרים יש להם אפשרות ליסוע בהסעה של מקום העבודה וכך גם הטיעון על התחבורה הציבורית העלובה אינו רלוונטי. ג. בנוסף, אם היית צודק שרק רבע מהשימוש הוא לצרכים פרטיים, איך אתה מסביר את זה שרכבי ליסינג נוסעים כפול מהקילומטרז' הממוצע לרכב בישראל? (בכל מקרה 2 ימי חופש מתוך שבעה בשבוע שבהם באופן טבעי נוסעים יותר מראים שהטיעון שלך תלוש לגמרי מהמציאות). ד. זיהום אויר ועומס על הכבישים הם גם גורם שצריך להתייחס אליו. המדינה לא צריכה לעודד את העובדים להעדיף לנסוע ביחידות לעבודה (כי על הדלק לא משלמים) ולא להתארגן עם עוד כמה עובדים לנסיעה משותפת (או לנסוע בהסעה של מקום העבודה).

דירוג: 1  
127.
עוד חוכמולוג
17:13 26/11/2006
 נהג ליסינג
גם אתה אינך אובייקטיבי. אינך מכיר את הנושא, אינך מכיר את העלויות האמיתיות שחלות על בעל רכב הליסינג, אך מה יותר פשוט מאשר לתקוף ציבור שלם בלא לדעת את הדברים לאשורם ? אינני בטוח כלל שיש לך רכב ליסינג למרות שהינך מתיימר להיות כזה. ויתכן שאתה באמת כזה, ויתכן שאתה באמת משאיר את הרכב לאשתך (שים לך שלדעתך השוביניסטית אין נשים בהיי-טק הלוקחות רכב ליסינג), וייתכן שאתה מבזבז דלק בסיטונות, וייתכן שאתה נוהג בפראות, וייתכן שלך לא איכפת מחייך בעת הנהיגה באופן הגורם לך לעשות תאונות (שכן מה איכפת לך על המכונית שממילא אינך בבעלותך), אך מהיכן נובעת החוצפה שלך להכפיש ציבור שלם ? אם אתה באמת מחזיק מזדה 3 ע"ח החברה צריך באמת למסות אותך. אך רובנו מחזיקים רכב ליסינג על חשבוננו אנו ומשלמים כבר כיום כ-2500 ₪ מן הנטו שלנו.

דירוג: 0  
126.
אתה מדבר שטויות
17:10 26/11/2006
 לחם או יפת
אני משלם לחברת הליסינג 3200 שח בחודש ולשווי מס 1350 שח. ביחד זה סכום של 4550 שח שזה בסביבות 2400 שח נטו לחודש. אז איזה הטבה יש פה בדיוק? אתה היית מוכן לשלם סכום כזה? אני בכלל לא בטוח. אתה פשוט קנאי ומחפש את מי אפשר לדפוק ולשמוח לאידו ודרך אגב אם יש לך בעיה תרד אתה מהארץ כי אתה מיותר פה

דירוג: 0  
125.
שווי אמיתי
17:05 26/11/2006
 בעל רכב ליסינג
אופיר, רק לידיעתך, עקב החלטתי לקחת רכב ליסינג, כבר כיום אני נפרד מ-3500 ש"ח ברוטו כל חודש + תשלום שווי למס 1300. כעת, צא וחשב כמה אני משלם מן הנטו כל חודש. אני אעזור לך, כ-2500 ש"ח נטו. האם זה מעט בעינייך עבור רכב ליסינג מקב' רישוי 2 ?

דירוג: 0  
124.
הקנאה מסובבת אותם
17:02 26/11/2006
 עובדת היי דרק
למה שלא נשלם גם שווי מס על הקורנפלקס והעוגיות? ולמה שעובדי מדינה לא ישלמו שווי מס על ניהול חייהם הפרטיים על חשבון המדינה?? טלפונים, הדפסות, כלי כתיבה ועוד ועוד.. והרבה זמן שאני עומדת בתור!!!

דירוג: 0  
123.
הרכב כבר כיום עולה הרבה
17:01 26/11/2006
 בעל רכב
טעות גדולה בידך ! שווי הרכב כבר כיום הינו כ-2500 ש"ח מן הנטו לבעליו, שכן כבר כיום מוריד המעסיק ממשכורותו של העובד כ-3500 ש"ח מן הברוטו + שווי למס שכיום עומד על כ-1330 ש"ח. במצב המוצע ע"י פקידי האוצר, שווי הרכב (קבוצה 2) צריך להיות כ-3500 ש"ח לחודש נטו ! מטורף לחלוטין !!!

דירוג: 0  
122.
מדוע הכותרת הדפוקה הזו ???
16:56 26/11/2006
 קורמורן
למה שמישהו יתייחס בתיעוב לעובדי היי-טק או לכל עובד אחר ??? כל עובד כזה מפרנס את משפחתו בכבוד (רב, יש לציין) את החברה בה הוא עובד ועוד כמה וכמה בטלנים שמקבלים שכר על לא עוול בכפם, בדרך כלל מקופת הציבור. במקום לעודד את התופעה הנהדרת של פיתוח תעשיות בישראל, אשר נשענות בעיקר על משאב האנושי, המוח, יכולת ההמצאה של רעיונות חדשים ויכולת להביאם לכלל ביצוע ושיווק ומכירה, מופיעה כותרת שהיא פשוט בזיון לעיתון ולקוראיו ואינני רוצה כלל להתייחס לתוכן המוטה של הכתבה הזו. רבים מבעלי הרכב הצמוד (בכלל לא משנה אם זה ליסינג או רכב בבעלות החברה המעסיקה) כמעט ואינם משתמשים בו אלא לנסיעה לעבודה וחזרה, אלא שבשעות מאד לא שגרתיות, לעיתים בשבתות ובחגים או במקרה של תקלה במפעל. הרכב הצמוד הנו צ'ופר שמקבלים אנשים אשר בדרך כלל אינם מתוגמלים על השעות הנוספות הרבות אותן הם משקיעים לטובת החברה בה הם מועסקים ולטובת המאזן הכלכלי החיובי של מדינת ישראל.

דירוג: 0  
121.
עוד נקודה למחשבה
16:56 26/11/2006
 מן הצפון
אנו גרים בצפון בין טבריה לעפולה, משלמים 3000 שח על הרכב שאינו חדש אגב. כל יום יש 120 ק"מ לעבודה ביוקנעם. איפוא הגאון של משרד האוצר שיספר לכם על ביטול ההשקעה של הרכבת לעפולה שתוכנן להשנה במיליארד שקל, אין כאן תחבורה ציבורת ראויה אלא אם כן היא לכיוון המרכז ורק מכביש ראשי ופעם בשעה. בקיצור לפריפריה זה אסון. גם לא משקיעים פה כבר 10 שנים וגם לוקחים לנו כל פעם עוד ועוד מהכיס.

דירוג: 0  
120.
שווי עלות אמיתי
16:51 26/11/2006
 בעל רכב ליסינג
שכחת פרט "שולי" ולפיו המעסיקים מפחיתים משכרם של רוב בעלי רכב הליסינג כ-3500 ש"ח מן הברוטו, עוד לפני החיוב בשווי למס. כך שהתוצאה שכבר כיום, טרם הרפורמה, רכב ליסינג עולה לשכיר כ-2500 ש"ח נטו (!!!). האם השכיר צריך לשלם יותר לדעתך ?

דירוג: 0  
119.
תגובה ל-104 ,FXTECH
16:50 26/11/2006
 בנצי
התגובה שלך היא בדיוק אותה דמגוגיה שנגדה יוצאת הכתבה. לילד שגמר אוניברסיטה כן מגיע (!!!) לנסוע ברכב חדש , ומזדה 3 זה לא בדיוק פורשה או מרצדס 600 .מי שלמד והשקיע מגיע לו יותר.הטיעון שלך מתאים יותר לברה"מ הקומוניסטית

דירוג: 0  
118.
צודק - על מי נופל רב נטל המס וביטוח לאומ
16:50 26/11/2006
 דורון
על מי נופל רב נטל המס וביטוח לאומי, על שכירים במעמד בינוני גבוה המשתכרים 10 - 30 אלפי ש"ח בחודש משלמים מס הכנסה 50%, ביטוח לאומי על כל או רוב השכר וגם זקיפות על רכב פלאפון קרן השתלמות ומה לא. ולמה, כי מהם הכי קל לגבות, הנטו שלהם אפילו לא 40% מהברוטו. מהעשירים אי אפשר לגבות ב"ל ללא תיקרה, ולענים אין מאיפה. ושוב דופקים את אותו מעמד, שמשלם מיסים, ביטוח לאומי, עושה מילואים ועובד...

דירוג: 0  
116.
לידיעתך הצעקה על...
16:47 26/11/2006
 בעל רכב ליסינג
חשוב לרגע לו מחר הייתה המדינה באה אליך, ומתערבת בחוזה העסקתך מול מעבידך, ומקטינה לך את הנטו בכ-1000 ₪. מה היית מרגיש ? כיצד ניתן לתכנן חיים מבחינה פיננסית כאן? בהתייחס לטענותיך: 1) אין זה מעניינו של איש להיכנס לשיקוליו של עובד המחליט ל"רכוש" רכש ליסינג. זו החלטה פרטית של כל אדם, אם ניתנה לו האפשרות ע"י מעסיקו. אם אין הדבר נאה בעינייך זו זכותך המלאה להיות צר עין, עד אשר אתה מנסה לפגוע בכיסו. 2) שוב פעם, אין זה מעניינך כיצד בוחר העובד לנצל את רכבו, כשם שאין זה מעניינו של אף אחד לדעת כיצד אתה מנצל את רכבך. זהו עניין שבין המעסיק לעובד כחלק מתנאי העסקה. בדבריך אתה "מאשר" שרק "חלק" מבעלי רכב ליסינג משאירים את הרכב לשימוש משפחתם, עם זאת אין הדבר מונע מבעדך לעשות הכללה ולחייב את כל בעלי הרכב לשלם בגין כך. 3) התמחור שלך מוגזם (אלא אם כן התכוונת לאיזה ג'יפ מפואר), ובכל מקרה אלו הסכומים שרובנו כבעלי רכב ליסינג כבר (!!!) משלמים, עוד לפני העלאת השווי למס, הודות להורדת 3500 ₪ מן הברוטו שלנו + שווי למס שעומד כיום כל 1330 ₪, אז על שום מה ולמה צעקתך ???

דירוג: 0  
115.
100% צודק
16:46 26/11/2006
 ד
מי שמשתמש כל היום ברכב נענה ממנו פחות מאלה שיכולים להשאיר את הרכב בבית ואז חוסכים קנית רכב .טכנאים/אנשי מכירות זה כלי עבודה כמו מברג ולא.

דירוג: 0  
114.
מויניות במקום ליסינג
16:45 26/11/2006
 עצמאי
ככלכלן אני מסכים לחלוטין עם הכותב, כעצמאי אני אעבור למויניות ואז הכל יהיה מוכר מצחיק לא? גם הנסיעות הפרטיות יהיו מוכרות במלואן וגם זה כנראה ישאיר בידי הכנסה נטו יותר גבוהה. ככה זה כשהשכל לא עובד כמו שצריך.

דירוג: 0  
112.
ליסינג פרוע
16:40 26/11/2006
 נהגת
אני שמתי לב שכמעט כל המכוניות שנהגיהן נוהגים בפראות ולא שומרים מרחק ונוהגים בתזזיתיות הן של ליסינג איפה קראדי שיעצור את הליסינג המתפרעים בכביש?

דירוג: 0  
111.
לא צריך להיות מוכר כלל
16:25 26/11/2006
 המגיד
יסלחו לי כולם. רכב פרטי לא צריך להיות מוכר כהוצאה כלל, לא לעובד ולא למעביד. הכל נולד מקומבינות של מעבידים אשר במקום לשלם לעובד 2,500 ש"ח נטו שזאת עלות הרכב החודשית לאדם מהישוב, כלומר היה עולה למעביד 6000 ש"ח ברוטו. נתנו רכב . לעובד זה 2,500 ש"ח נטו, והמעביד משלם 3,500 ברוטו . אם היו מבטלים את כל הקומבינות , לא הייתה כלל בעיה. עובדי הי טק ואחרים לא עושים שימוש ברכב לצורכי עבודה. מי שעוששה שימוש אלה אולי, אנשי תמיכה בשטח ואנשי מכירות. אבל כל האחרים..... , זה בולשיט. יש לבטל את הנושא כליל, מעביד שרוצה לתת לעובד שלו רכב, אנא יעשה זאת על חשבונו ולא על חשבון מס הכנסה בחלקו. כן, אני גם מאלה שיש להם רכב צמוד מהעבודה, אבל אני מסתובב ב - 18 סניפים, מקריית שמונה ועד דימונה.

דירוג: 0  
110.
אמת לאמיתה!
16:17 26/11/2006
 חשבון פשוט
דיי לעושק! עד מתיי פקידי האוצר ימררו למעמד הביניים את החיים! שכחתם שמרבית משתמשי הליסינג משלמים גם את עלות הליסינג ממשכורתם? כל עובד משלם כ 3000 - 3500 ש"ח בברוטו כל חודש, זאת בנוסף לשווי הרכב! שווי הרכב אמור רק למסות את החלק שהמהווה הטבה לעובד ולא "לסבסד" את המשכורות המנופחות של פקידיי הממשלה!

דירוג: 0  
109.
עודד, אתה צודק
15:53 26/11/2006
 לילה
כל מילה בסלע!

דירוג: 0  
108.
צודק
15:35 26/11/2006
 תומר111
הרי לפחות 5 ימים בשבוע העובד משתמש במכונית כמעט בלעדית לנסיעה לעבודה וממנה ובזמן העבודה. רק בשישי ושבת הוא משתמש לנסיעות פרטיות, וגם אם הם יותר מ 25%, אז זה בטוח לא בהרבה יותר.

דירוג: 0  
107.
שטויות
15:35 26/11/2006
 חם או יפת
מעולם לא ראיתיגיבוב שטויות כאלה. הדף סובל הכל אבל אנחנו לא. זכותך לחשוב שמותר ואפשר ואף אצוי לתת את הטבת המס הזו לעובדים שמקבלים אותה וזכותך לחשוב שזה בסדר שאחדים יקבלו אותה ואחרים לא. אבל לכתוב שטויות ולנסות למכור לנו אותם באיצטלה של אוייקטיביות זו מרמה. כל מי שמחזיק רכב ונוסע איתו לעבודה מקבל החזר הוצאות רכב ומשלם עליהם מס מלאלמה ככה זה. ולכן גם מי שמקבל רכב צריך לשלם עליו מס מלא. כמו כן שיש לך רכב מהעבודה אתה יכול לא לקנות רכב כי אתה צריך רכב בכל מקרה. ואז זו ההטבה. חוץ מזה הקישקוש על התחבורה הציבורית זו שטות. מקום העבודה יכול לסדר הסעות ואפשר לקחת מוניות וכדומה. יש רק קבוצה אחת שיש להתחשב בה אולי והיא הטכנאים למינהם. וגם הם יכולים להשאיר את הרכב במגרש החניה של העבודה ואז לא יגבה מהם מס. ותאמין לי שהם ירכשו רכב באופן עצמאי וישלמו ביטוח טפולים וריביות ( או הפסד ריביות) על עלחות הרכב. אז מספיק עם השטויות שלכם תשלמו מס כמו כולם ותפסיקו לקשקש בזנב. לא טוב לכם תרדו מהארץ לא רוצים אותכם פה

דירוג: 1  
106.
ג'קי מצא, פקידי האוצר: אתם חבורת עלובים
15:34 26/11/2006
 סמיאגול
שהקנאה הבוערת בכם מניעה אתכם. והשחיתות כמובן. השר שלכם רוצה עוד "מקורות" -= בשביל שיהיה לו כסף לקנות חצי מדינה ואת עסקני הליכוד לשעבר שעוד לא עברו לקדימה. אז אתם מייצרים לו כסף. וכרגיל - הולכים לחלוב עוד קצת את הפרה החולבת הנקראת עובדי ההייטק. זה קל - הם לא מאורגנים בועד עובדים חזק שיכול להשבית את ההייטק. מה שאתם שוכחים הוא שהם העלו את קדימה - והם גם יורידו אותה באותה מהירות וקלות. ואז יבוא ביבי. והוא יעשה סדר אצלכם. ג'קי מצא החזיר: אתה יכול לספור את ימיך לאחור בתור נציב. אתה כולך טעות. אתה עסקן מסריח שמלקק לבוסים שלו במקום לדאוג לטובת המדינה והכלכלה. וכשביבי יבוא -אתה הראשון שתעוף. תפתח לך משרד יועצי מס באור יהודה או ר"ג. ותאכל סביח 3 פעמים ביום עד שתתפוצץ מרוב שומן.

דירוג: 0  
105.
מה אתם מקשקשים
15:33 26/11/2006
 free mustang
ההי-טק מחזיק פה את המדינה. ההי-טק מכניס סכומי עתק לקופת המדינה ולעובדים מגיע כמה שניתן לתת להם. כבר מזמן יש בריחה לארה"ב של המוחות הכי טובים, וזה לא בגלל שיש רכב צמוד בארה"ב - אין. אבל יש משכורות של $100,000 - $200,000 בממוצע לאנשים מוכשרים עם תקרת מס אפקטיבית של 38%. הקמצנות של האוצר נענית בבריחה של הטובים ביותר. הירשזון תתעורר!

דירוג: 0  
104.
רכב לעובד
15:30 26/11/2006
 FXTECH
מבחינה חשבונאית הצדק איתך אבל מבחינה חברתית תרבותית- זה בפירוש פסול. אני לא רואה סיבה שילד בן 25 שגמר אוניברסיטה ייסע במזדה 3 שנת 2006 עם מערכת סטריאו חדשנית. הוא יכול לעשות את העבודה שלו גם אם ייסע ברכב שהוא 10 שנים על הכביש ופחות מאובזר.

דירוג: 0  
103.
עובדי הייטק: על אדישותכם אתם תחטפו בגדול
15:26 26/11/2006
 סמיאגול
לא מספיק לדבר על זה בפינת הקפה. הגיע הזמן שתתארגנו. בשנים האחרונות, האוצר דופק אתכם ואתם פשוט שותקים. דבר מדהים כשלעצמו. אתם הפרה החולבת 1. דפקו אתכם בפנסיה - העלו את גיל הפרישה מ- 65 ל-67. אתם בטח חושבים : 67! עד אז אני אעשה אקזיט ואהיה מיליונר, או האופציות שלי יהיו שוות מיליונים... הצחקתם אותי. סטטיסטית, רובכם תישארו שכירים, וככל שתתבגרו, לא יעזור לכם - יהיה לכם קשה יותר להתמיד בקצב ולמצוא עבודה אחרי שיפטרו אתכם. הכפילו ושילשו את דמי הניהול של קרנות הפנסיה - עוד גניבה של עשרות אלפי שקלים מהנטו, ושתקתם. 2. דופקים אתכם עכשיו בליסיגג - המשמעות היא שמורידים לכם מהנטו עשרות אלפי שקלים לשנה. מעניין איך הייתם מגיבים אם היו שודדים אתכם גנבים ברחוב במאה אלף שקל, או מעלים לכם את מיסי ועד הבית פי שניים ללא הצדקה. 3. דפקו אתכם בשיעורי המס. אתם משלמים מיסים כמו מטורפים. ולא יכולים לנכות אפילו מטפלת או גן לילד האומלל שלכם שלא רואה אתכם. מדוע אתם שותקים? תתארגנו לכל הרוחות !

דירוג: 2  
102.
האוצר רוצה רק מעמד גבוה חזק-והשאר, חלש!
15:26 26/11/2006
 דני
למי שעדיין לא ברור לאן האוצר שואף, שיפתח את העיניים ויראה תופעה מתמשכת! האוצר מחליש את מעמד הביניים לאורך כל הדרך. הנושא של הליסינג הוא רק עוד שלב בתהליך ארוך ומכאיב של הקטנת היכולות של מעמד הביניים וסתימת פיותיהם. הם שואפים לנהל כלכלה הודית - מעמד גבוה עשיר ומצומצם ומעמד נמוך לשאיבת כספים לאוצר. אם האוצר היה נוהג כשמו "אוצר המדינה" הוא היה עושה הכל להגדלת המוטיבציה של אנשים להכניס כסף למדינה - כמה שיותר ולהגדיל את אוצרותיה. אך מאחר ובאנשים צרי עין ואולי גם צרי מוח אנו מדברים - הם לא דואגים להגדלת ההכנסה של המדינה אלא בשאיבה של עוד כסף קל - מאוכלוסיה חלשה!

דירוג: 0  
101.
בבקשה, תשאיר את האוטו אצל המעביד
15:24 26/11/2006
 נהג
אם לטענת כותב המאמר השווי כ"כ נמוך הרי שהוא יכול לוותר על רכב ליסינג, לקבל מהמעביד רכב לצרכי עבודה בלבד, כשבסוף היום ישאיר אותו בעבודה. ככה מס הכנסה לא יוריד לו שקל. הביתה הוא ייסע ברכבו הפרטי. אם הכותב סבור שהטבה כזו שווה רק 800 שקל, לא הרבה מעל חופשי חודשי באוטובוס... אזי מישהו פה כנראה עישן משהו...

דירוג: 0  
100.
95 לא מבינה שרוב האוכלוסיה במעמד הנמוך
15:20 26/11/2006
 קצמן
הקלות מס צריכות לעבור למעמד הנמוך

דירוג: 0  
99.
אתה כנראה לא מכיר את הנושא-שטויות !!!!!!
15:20 26/11/2006
 אסף
או שאינך מכיר את הנושא או שאתה אינך אובייקטיבי בלשון המעטה. כל מה שכתבת הוא שטויות במיץ עגבניות. רוב השימוש ברכב לעובדי הייטק הוא למטרות פרטיות ויש המגדילים לעשות שלא נוסעים כלל ברכב והרכב משמש את הבת זוג במהלך כל השבוע ואת הילדים בסוף השבוע והעובד אינו מנצל את הרכב אפילו ב-10 % שלא לדבר על הבזבוז בהוצאות דלק מופרזות ובנהיגה לא זהירה שגורמת לרכבים להיות בתאונות(שהרי ממילא למי איכפת הנזק לרכב כשאינו בבעלות פרטית). כל הנאמר לעיל הוא מנסיון בעבודה במספר חברות היי-טק עד כה ולמרות שגם אני מחזיק במזדה 3 ע"ח חברה.

דירוג: 0  
98.
שווי רכב נכון לצורך מס
15:19 26/11/2006
 רון
1) לעבודה אין צורך ברכב יקר יותר מקבוצה 2 ולכן מעל זה- הכל צריך להיות חייב במס 2) ההטבה לעובד גבוהה מהמחיר לחברת הליסינג- מה עם עלות הדלק 3) חלק ניכר אכן משתמש ברכב רק לנסיעה למקום העבודה הקבוע ויש להבדיל 4) מבחינת קילומטרג' ושעות נסיעה החלק הפרטי גדול בהרבה מ25% ובכל מקרה יש לאסור נהיגת בני משפחה כשהעובד אינו ברכב (ידועים מקרים שהבן לקח הרכב לאילת והאב הגיע בהסעה לעבודה)

דירוג: 0  
97.
ועוד איך מגיע לך
15:17 26/11/2006
 ס. מרק
אם העבודה שלך הייתה דואגת לך להסעות היא הייתה יכולה לנכות את זה כהוצאה, ואם היית עצמאי אז עקרונית היית יכול לקבל את זה כהוצאה מוכרת (למרות שמס הכנסה מכיר רק בחלק מהוצאות), אז אם אתה שכיר מדוע שלא תוכל לנכות את הוצאות הרכב שנדרש לך על מנת לבצע את העבודה ?

דירוג: 0  
96.
במדינה מתוקנת...
15:14 26/11/2006
 ס. מרק
היה אפשר לנכות הוצאות רכב ממשכורת כי הרכב משמש לייצור הכנסה גם לשכיר... אפשר לנכות הוצאות של מטפלת לאחד מבני הזוג, כי בלי מטפלת אי אפשר לייצר הכנסה כיש ילדים קטנים ... בארה"ב ניתן לנכות הוצאות מימון של משכנתא לדיור... ועוד ועוד ועוד...

דירוג: 0  
95.
91 לא מבין שרוב המסים משלם מעמד הביניים
15:12 26/11/2006
 אמי

דירוג: 0  
94.
תגובה ל - 26
15:11 26/11/2006
 צביקה
אולי גם תבדוק כמה מעובדי אלביט מגיעים מדרום וצפון הארץ ונוסעים כל יום לעבודה מעל שעה ובלי הרכב הם לא היו באים לעבוד באלביט ! אני מניח שאין לך כנראה רכב ואתה קצת ממורמר, אז לידיעתך בזכות ה"רכב" אנשים מוצאים עבודה רחוק מהבית במקום לשבת מובטלים בבית כי אין עבודה קרובה ! - הרכב מביא עוד המיסים למדינה ולא להיפך !!!! למה אתם לא מדברים על החשמל חינם שאנשים מקבלים ולא משלמים שקל בודד מס?????? זה בסדר ?

דירוג: 0  
93.
סוף סוף מישהו שמדבר אמת
15:09 26/11/2006
 אמי
רב אלה שאינם צריכים לנסוע ברכב צמוד לצורכי העבודה ולוקחים רכב ממעסיק גרים רחוק ממקום העבודה (אחרת לא היו עובדים אצל המעסיק הזה) וכן המכונית היא לצורך יצירת הכנסה: ללא מכונית שעות העבודה שלנו תהינה תלויות בתחבורה ציבורית "מעולה" שלנו כאשר להגיע מירושלים לתל-אביב בבוקר יקח רק 2.5 או 3 שעות!!! וחזור גם כי האוטובוס יוצא פעם בעשרים דקות או חצי שעה (במקרה כזה אני צריך שלושה אוטובוסים) ויש אלה שנותנים שירותים וללא רכב הם לא יכולים לעבוד מה איתם?

דירוג: 0  
92.
הממשלה לא זקוקה לעוד הכנסות
14:57 26/11/2006
 קורמורן
מילא אוגרים את הכסף ולא משקיעים על פרוייקטים מאושרים, אז לשם מה תוספות הגביה הללו ??? מס על רווחים מהשקעות כבר הטלתם, את מועד היציאה לפנסיה הארכתם, מהפנסיה עצמה קיצצתם, כיתות הלימוד בבתי הספר לא צומצמו, בדרכים ובתחבורה הציבורית לא רואים שיפור, הביטחון גם לא משהו מושקע במיוחד. אז לשם מה הכסף ???

דירוג: 0  
91.
הדמגוגיה של חברות הליסינג
14:54 26/11/2006
 קצמן
למי שעדיין לא הבין כל נושא ההטבה שגלומה במתן רכב ליסינג לעובד מונע על ידי חברות הליסינג להן יש לובי חזק בממשלה בעד הורדת שווי השימוש והפיכת הטבת הרכב לדרך ממנה נהנים רק השכירים מהעשירונים העליונים ומתחמקים מתשלום מס על ההטבה לעומת רוב השכירים מעוטי היכולת להם אין את ההטבה הנ"ל. כל המצדדים בהשארת שווי השימוש צריכים להבין שבעצם הם מיטיבים עם העשירונים העליונים (ההיי טק) על חשבון העניים שלא יכולים לקבל רכב צמוד. עם שווי השימוש יהיה ריאלי חברות הליסינג עלולות לפשוט את הרגל....תחשבו על זה.

דירוג: 0  
90.
הכתב צודק ושימותו הקנאים
14:45 26/11/2006
 עופר
מה הקשר אם המשכורת של העובד תעלה ב 3500 ש"ח יוכל העובד לקנות רכב לאחר 3 שנים אז מה אתם מקשקשים

דירוג: 0  
89.
הכתב צודק במאה אחוז
14:42 26/11/2006
 עופר
כל ילדון שגמר אוניברסיטה חושב שהוא מבין גדול אתם יודעים רק לקחת ןלקחת עד מתי רשעים יעלוזו

דירוג: 0  
88.
הטעיה במיטבה
14:39 26/11/2006
 מבין ענין
אינני יודע איך הגעת לתחשיב המופרך של 25% ! הרי עיקר הנסיעות של עובדי ההי-טק הינו מהבית למשרד ולא יותר. על נסיעות מהבית מקבל כל עובד זיכוי ממס על ידי נקודות הזיכוי ולא צריך לקבל הטבה נוספת. לבוא ולטעון שהרכב הצמוד משמש "ביצור הכנסה" זו ממש איוולת וטענה דמגוגית הנובעת מאינטרס מסמוי(ואולי לא כל כך סמוי) של הכותב .

דירוג: 0  
87.
זה רו"ח?
14:35 26/11/2006
 אופיר
מר רואה חשבון יקר עם תואר שני פשוט גיבוב של שטויות. מאיפה אתה מביא את ההמצאות האלה? לפי פסיקת דיני עבודה הגעה לעבודה היא לא מוכרת לצרכי מס במילים אחרות -תגיעו איך שאתם רוצים לעבודה וזה לא עניינה של המדינה. העובדים מקבלים אוטו ששווה 3500 אלף שקל?....הם צריכים לשלם מס על 3 וחצי אלף שקל לא רוצים שיחזירו את האוטו יקבלו את הכסף ישלמו עליו מס ובנטו יקנו אוטו בעצמם ..מעניין אותי שהתחבורה הציבורית לא מספיקה לטעמם? קחו הסעה מאורגנת מהעבודה בטח שזה זול יותר מלהחזיק אוטו. קיצר העובדים נהנים מאוטו צמוד שזה בדיוק כמו להרוויח 3 וחצי אלף נוספים אבל משלמים מס כאילו הם הרוויחו 1300 שקל . איפה הצדק איפה? העובדים האלה גונבים מהכיס שלי ושלך 1200 שקל כל חודש! ויש 250 אלף עובדים כאלה ... הלסינג זו תופעה ישראלית והסיבה היא פירצת מס משוועת.שסוף סוף עושים משהו נבון וסותמים אותה..

דירוג: 0  
86.
למה מה
14:20 26/11/2006
 kuku
לא מעניין

דירוג: 0  
85.
דמגוגיה !!!!!
14:19 26/11/2006
 דמו
רוב העובדים עובדים חמישה ימי עבודה בשבוע בלבד וחלקם הגדול נהנה מתחבורה ציבורית קלה או ממגורים קרובים למקום העבודה כך שהשימוש ברכב הוא בעיקרו טובת הנאה של העובד ומשפחתו ולא צורך עבודה.שווי טובת ההנאה בגינו שמשולם היום מס ע"י העובד-אפסי!!!רק ירידת הערך של רכב דומה שהיה עובד כזה מחזיק באופן פרטי היה כ10000 ש"ח לשנה!!מה עוד שעובד כזה יכול להשקיע את עלות הרכב כ120000 ש"ח ולצבור בגינה ריבית ורווחים .אסור לקבל את דברי הכותב שבהיותו רואה חשבון ,בקי בשוויה האמיתי של טובת ההנאה החייבת באופן מלא במס.יש לתת טובת הנאה רק לעובדים המתגוררים בפריפריה ומשתמשים לנסיעות ברכב שכזה כל האחרים צריכים לשלם מס מלא על כל טובת ההנאה!!

דירוג: 0  
84.
כל הכבוד! סוף סוף מישהו אובייקטיבי!
14:19 26/11/2006
 אד
אנא כנסו ותדרגו את הכתבה והתגובה! סוף סוף מישהו שאומר את מה שהתקשורת הסתירה!

דירוג: 0  
83.
בעיקר --- לעבודה!!
14:18 26/11/2006
 נהג תמידי
אני נוסע 5000 ק"מ בחדש. רוב המרחק הןא עבור נסיעה מהבית לעבודה (גר בצפון - עובד במרכז) ועוד נסיעות עבור העבודה. לא יותר מ- 10% מהק"מ אני נוסע באופן פרטי (למי יש כח!!!!!)

דירוג: 0  
82.
כל יום מרעננה לתל אביב
14:18 26/11/2006
 שמעון
ומה עוד, כל אדם אשר רוכש רכב פרטי ונוסע בו לעבודב נהנה ממנו רק 25% מהזמן - אז מדוע שלא יקלו על כל רוכשי הרכבים ולא רק לבעלי רכבי הליסינג?

דירוג: 0  
81.
קשקוש צרוף
14:17 26/11/2006
 שמעון
מאכזב ביותר לקרוא שרו"ח שהינו בעל חברת ייעוץ מערב מין שאינו במינו. לעצם חישוב השווי האמיתי של ההטבה - הרי צריך לקחת הן את עלות הרכישה (עלות מימון רכישת המכונית+פחת) והן את עלות השימוש החודשי (תיקונים+ביטוח+דלק) - אמור לבטא את השווי של ההטבה. לעניין השימוש ברכב - מרבית המשתמשים ברכבי ליסינג אינם נוסעים ברכבים לפגישות עם לקוחות אלא למשרד וחזרה - ומה אפשר לעשות בישראל הוצאת הנסיעה לעבודה לא מותרת לאף אחד, לא מורה בבי"ס או לכל עובד אחר אשר משתמש ברכבו הפרטי. לעניין הבעיות הנכונות אשר הציג הכותב - ולא חידש דבר ואף לא פתר אותן - בעיית התשתיות - כלומר במקום שהמדינה תפתור את בעיית התחבורה הציבורית מציע הכותב לשמור על המצב הקיים ואף להחמירו - לתת הטבת מס לרכבי ליסינג. לא פותרים קלקול אחד בקלקול אחר. לעניין שווי גבוה למי שכן משתמש ברכב לצורכי עבודה (סוכנים וכדו') הרי יש לקבוע מנגנון אשר יגן על העובד. לסיכום, הגדלת שווי הרכב נכונה וצריכה להיעשות באופן מהיר.

דירוג: 0  
80.
איפה תגובות 74 ו- 76??
14:15 26/11/2006
 רובין
יש צנזורה???

דירוג: 0  
79.
לא.דביל הנסיעות שלך לעבודה וממנה כלולות
14:13 26/11/2006
 ben
ב25% של השימוש הפרטי.הוויקוח הוא על שאר 75% שהם שימוש לצרכי עבודה

דירוג: 0  
78.
קשקשת
14:12 26/11/2006
 דרמבוי
לא מעניין אותי

דירוג: 0  
77.
הסיבה האמיתית למיסויי היא...
14:10 26/11/2006
 על-מונית
יש מצב כלכלי קשה. אחרי שלקחו מהעניים ביותר את הקיצבאות ושלחו אותם למות ללא תרופות,ללא טיפול בעליבות והזנחה נתפלים פקידי האוצר למעמד הבינוני. עכשיו יש מצב חדש. הייתה מלחמה וצריך לשלם עליה. אבל לעניים כבר אין אז... לוקחים מהבא בתור (בסדר הפוך)!!! הכל רק לא לפגוע בקודש הקודשים של החברה הישראלית, עשירי הארץ. משנה שביבי הכניס. הם אילו שמניעים את המדינה, הם המדינה תנו להם לחיות על עבודת העבדים.

דירוג: 0  
76.
אנשי קבע
14:10 26/11/2006
 פטורים
למה הם לא משלמים שקל מס על המכוניות שלהם

דירוג: 0  
75.
מריח לא טוב, רו"ח שדואג לשכירי הייטק!??
14:08 26/11/2006
 אדיהו

דירוג: 0  
74.
קשקושים
14:07 26/11/2006
  זומבי
בכלל לא מבין בדזה.

דירוג: 0  
73.
תגובה ל 68
14:05 26/11/2006
 מס לשון
לא לצחוק. מס ירושה כבר יש אז מה הבעיה להמשיך הלאה... ובכל מקרה מה הקשר למס על רכבים???!!!

דירוג: 0  
72.
הבעיה היא שבויכוח הזה כולם צודקים
14:01 26/11/2006
 אריה
אני עצמאי שנוסע כ 10000 ק"מ לצרכי עבודה וכמעט ולא לצרכים שאינם קשורים בעבודתי. מס הכנסה מכיר בהוצאה עיסקית כל מה שמעבר ל 10000 ק"מ לשנה. יוצא מזה ששלטונות המס אינם מכירים כלל בהוצאות רכבי. כלומר בשביל לזכות בכל זאת בהכרה מסוימת מומלץ לי לסוע כמה שיותר ואפילו ליצור נסיעות מיותרות. כך שלטונות המס גורמות לעצמאים להרבות בנסיעות ליצר זיהום ולהעמיס את הכבישים

דירוג: 0  
71.
דמגוגיה זולה
13:55 26/11/2006
 קורא דוחות
(1) האוצר מתייחס לקבוצות השכירים הבאות : שכירים המקבלים רכב צמוד מהמעביד , ושכירים שאינם מקבלים רכב צמוד מהמעביד , ומחזיקים מכונית פרטית מתוך הכנסתם הפנויה (זו שלאחר תשלום מסים כמובן) (2) להלן ההבדלים בהתייחס לאחזקת מכונית פרטית בנפח 1600 סמ"ק משנת ייצור 2005 : שכיר המקבל רכב צמוד מהמעביד מחויב בזקיפת הכנסה נוספת לצורך תשלום מס . בדוגמא שלפנינו מדובר בשווי שימוש ברכבב סכום של 1350 ש"ח לחודש. (3) עלפי נתוני " חשב" עלות אחזקת רכב פרטי זהה הנוסע 15,000 ק"מ בשנה, בנפח 1600 סמ"ק והכוללים ממוצעים שנתיים של עלויות דלק, שמנים, חלקי חילוף ותיקונים , צמיגים, ביטוח ואגרת רישוי , מסתכמים בסך של 31,610 ש"ח לשנה או סכום חודשי של 2634 ש"ח (נטו!!!) . זוהי עלות האחזקה בפועל לשכיר שאינו מקבל רכב צמוד מהמעביד . סכום זה גבוה פי כמה משווי השימוש ברכב הנזקף כיום בפועללמקבלי רכב צמוד ממקום העבודה.

דירוג: 0  
70.
צריך לבטל עיוות נקודה.
13:52 26/11/2006
 שוק חופשי
צריך לבנות שוק של מכוניות. מי שמרוויח זה חברות ליסינג. כל השמחים שמשלמים על רכבם 15% פחות, תבינו עם תחרות בשוק תשלמו 30% פחות.

דירוג: 0  
69.
איזה שטויות! אני נוסע לעבודה עם רכב פרטי
13:46 26/11/2006
 עודד
זה אומר שמגיע לי החזר מס? הרי לפי החישוב של המומחה המיתלהם הרי כל אדם שנוסע לעבודה עם הרכב זכאי להחזר של 75% מס על הוצאות הרכב שלו, גם אם הוא שכיר. מספיק עם הדמגוגיה של חברות הליסינג ועושי דבריהם. ההטבה באה על חשבון שאר האוכלוסיה וראוי שתנוקה משכרם.

דירוג: 0  
68.
רעיון גדול למס חדש - מס מתים
13:43 26/11/2006
 מס שפתיים
פשוט גאוני. הבה נגבה מס מהמתים. יש הרי כל כך הרבה מתים, כל אחד יושב על קרקע של מישהו אחר, אז בואו נגבה מס על הקרקע שמושבתת בגלל שלמישהו התחשק סתם כך למות. על זה עוד לא חשבו מון אמי עמי. אם נתניהו היה עדיין שר האוצר, זה בוודאי היה קורם עור וגידים כאן ועכשיו. שהרי אם גובים מס ממי שיש לו וממי שאין לו, אז אם גובים מס מהחיים, למה שלא נגבה גם מהמתים. ומי שלא מוצא חן בעיניו, יש לו ברירה - לא למות.

דירוג: 0  
67.
כתבה שטחית ולא מדוייקת 51 צודק
13:43 26/11/2006
 רו"ח רות- שכי
למרות שיש לי רכב צמוד מהעבודה ואני מאוד לא רוצה שיעלו את שווי השימוש לצערי הכותב קובע עובדות המראות את בורותו בדיני המס ובפסיקה.קבוצה אחת זוכה ואילו יתר האנשים לא. עצוב שיורידו את ההטבה הזו מאחר ויש עוד קבוצות עם הטבות שעוד לא הורידו אותם אבל אם מדברים על צדק אז למרות שזה יפגע בי כנראה שלפחות במקרה הזה צודקים המחייבים את השינוי. בתוך עמי אני חי, ורוב הנסיעות (בטוח לא 25%) הן פרטיות. אני בטוח שלרוב האנשים יצא לראות רכבי שטח מסוג חדש ( רכבים פרטיים מליסינג) . עצם העובדה שכל האנשים בוחרים באופצית הליסינג מצביע על העובדה שקיימת הטבה כלכלית משמעותית ( גם בחישוב כלכלי גרידא שאני בטוח שהכותב יכול לעשות) ניתן לראות שקיימת הטבה משמעותית. לדוגמא: הסכום יורד מהברוטו ולא מהנטו( הטבה שהינה בגובה 3,000 ש"ח שהרי על מנת לקבל 3,000 ש"ח נטו בשכר,לתשלום באופן פרטי של הליסינג, צריך לשלם כ-3,000 ש"ח מס וזה בלי להזכיר את עלות הביטוח לאומי שגם נלקח מהברוטו ובליסינג זה לא נלקח בחשבוןאלא רק על השווי בשכר ולא על כל ההטבה הגלומה בליסינג).

דירוג: 0  
66.
פראיירים
13:34 26/11/2006
 jef
במקום לקבל תוספת שכר עם כל ההטבות הנלוות, המעסיקים וחברות הליסינג עושות קומבינה על גבכם תמורת אתנן של כמה מאות שקלים , ואתם מבסוטים...

דירוג: 0  
65.
נקודת מבט של צוארון כחול
13:34 26/11/2006
 אנוש
מדוע איזה ילד פלא או נערת חכמה שיושב רוב היום על עכוזו במשרדון ממוגז ונוח עם מסעדונת צמודה או חדר אוכל משוכלל צריך רכב צמוד? מדוע עובדים של נייס אמדוקס ומיקרוסופט ושאר חברות הטכנולוגיה הגבוה בצומת רעננה צריכים רכב צמוד, רק כי בחרו לגור ברמת גן או גבעתיים ולעבוד ברעננה. חברות גדולות באמת מארגנות הסעות מאורגנות. חברות בינוניות וקטנות משלמות הוצאות נסיעה. אבל מדוע עובד חמוד צריך מכונית קטנה וצמודה רק כדי להגיע בבקר ולנסוע בערב. הרי כבר ראינו בכל מיני מקומות שאצלם אין שעות יציאה או כניסה קבועות אלא העיקר התפוקה ואין זה חשוב מתי נעשית העבודה. אינני מבין את כל החישובים וכל ההתמקחויות. תנו להם שכר גבוה כמו שצריך ויסתדרו לבד. רק סוכני מכירות משווקים בשטח או טכנאים שיוצאים לביקורי בית צריכים באמת רכב צמוד. כל השאר - ספק גדול. פחות מכוניות זולות = פחות זיהום אוויר ופחות צפיפות בכביש ופחות דלק מבוזבז סתם. האם הכותב נגר נותן רכב צמוד למנקה של משרדו או לפקידת דואר? גם הן צריכות לבוא לעבודה ואצלן כן בודקים מתי הגיעו ועד כמה עבדו.

דירוג: 0  
64.
תעלו , תעשו מה שאתם רוצים
13:30 26/11/2006
 שודדים
אני כבר החלטתי , אני הולך להחזיר את הרכב ( גם אם זה יהיה מדורג). 1. אני אקבל יותר בנטו 2. אתם תקבלו פחות מסים. 3. חסכתם "זיהום" ואני אקנה רכב ישן ומזהם - תחבורה ציבורית ? הצחקתם אותי אני לא מתכוון לסבול כל יום 3 שעות. 4. דלק ? למי יש זמן בכלל לנסוע גם בוגרי הייטיק בקושי גומרים את החודש.

דירוג: 0  
63.
צודק כינור דוד
13:21 26/11/2006
 תוף יוסף
כל מיתר בסלע . כתבה חסרת שחר, ללא כל בסיס עובדתי, ומוזר שנכתבה ע"י רו"ח .

דירוג: 0  
61.
תגובה ל 57
13:12 26/11/2006
 NGI
כעובדת היי-טק "מפונקת" אני מוותרת על 3600 ש"ח משכרי אל מנת לקבל רכב, לא בהכרח חדש. מאוד קל שוב לקחת ולנגוס במעמד הביניים שגם כך מחזיק את המדינה כולה. זכור שכשמעמד זה קרס אחרי 11/9 כל המשק קרס. מה שאתה כותב זוהי צרות עין. למה אתה לא כותב על הטבת החשמל חינם שמקבלים עובדי חברת חשמל, או הנסיעות חינם שמקבלים עובדי דן, אגד וכו... ויש אינסוף דוגמאות כאלו של הטבות, מדוע לא מטפלים אליהם? בגלל שיש להם ועדים ולעובדי ההי-טק לא?

דירוג: 0  
60.
משרד האוצר=גזברים קטנים ומרושעים
13:08 26/11/2006
 טל
במקום לחשוב איך לעשוק את הציבור עוד יותר, תנסו לפתור בעיות מהותיות במשק. לא ייתכן שמנכ"ל משרד התחבורה מגיע לאוצר עם תוכניות חומש לאומיות לנושא התחבורה, ואלה מסרבים בכלל לעיין בהם. איך זה שלא מפתחים כבישים , מחלפים, גשרים ומנהרות לרכבות, מקורות אנרגיה זולים לכלי רכב, שום דבר, nada !!! רק עוד מיסים. לא צריך להיות גאון כדי להבין שהשקעה בתשתיות לאומיות, תביא לגידול בהכנסות, ולגידול בגביית המיסים. אז נכון צריך חשיבה לטווח הארוך, אז תתאמצו!!! דרך אגב, בשירות המדינה משלמים לעובדים אחזקת רכב, ומאלצים אותם להחזיק רכב כדי לקבל השלמה לשכר. שלא לדבר על הבכירים שמחזיקים רכב צמוד ללא שום הגבלה, לא קילומטראז', לא דלק ולא כלום. אז שיפסיקו להתעלק על אלה שבאמת עובדים.

דירוג: 0  
59.
26, אתה אהבל
13:07 26/11/2006
 עובד אלביט
הרכבים של אלביט הם לא רכב ליסינג אלא רכב חברה. אלביט רוכשת את הרכבים בעצמה ומעניקה אותם לעובדים. לאחר שלוש שנים אלביט מוכרת את הרכבים וקונה רכבים חדשים. אין פה שום ליסינג - ככה שכל מה שאמרת הוא לא יותר מקישקוש קנאי

דירוג: 0  
58.
גם החזר נסיעות לעבודה באוטובוס חייב במס
13:02 26/11/2006
 ב.ק.
הכשל המרכזי בטיעון של הכותב הוא שלפי חוקי המס של מדינת ישראל, מעביד המשלם לעובד החזר נסיעות למקום עבודתו הקבוע בתחבורה ציבורית, אפילו כנגד חופשי חודשי או הצגת כרטיסים חייב במס מלא. לכן אם פועל ייצור שנוסע באוטובוס לעבודה חייב במס מלא, אין סיבה שהדבר לא יחול גם על מי שמקבל מכונית.

דירוג: 0  
57.
לא כל עובד היי טק צריך רכב חדש
12:59 26/11/2006
 פוני יער
העלות של הרכב דווקא כן עומדת על 3000 ש"ח ( אם אדם מן השורה היה עושה ליסינג עצמאי ככה היו גובים ממנו) לעובד ההי טק יש ברירה, לנסוע ברכב ישן, וזול אך הרבה יותר מגניב לקבל כל שלוש שנים מזדה עם ניילונים. כתוצאה ממהסדר המדינה כלומר אנחנו מסבסדת רכבים לציבור קטן. עוד סיבה למנוע את חיזוק תעשיית הליס היא הדגמים של הליס הם נחותים ביחס לדגמים מקבילים, במיוחד באיבזור הבטיחותי. די להתבכיינות, המס על הרכבים הצמודים צריך להיות הוגן, בדיוק כמו המיסוי של הבורסה. אין סיבה שהעניים יסבסדו את העשירים

דירוג: 0  
56.
האוצר = הישראלי המכוער
12:55 26/11/2006
 אריאל
שקר, דיסאינפורמציה והסתה הם כלי העבודה העיקרי של פקידי האוצר.נדמה שבחוגים לתואר רכאשון בכלכלה שמכשירים את פקידי האוצר מלמדים אותם מהקלסר המתאר את הישראלי המכוער. זה שמוכן לנקוט בכל האמצעים כדי להשיג עוד גרוש ועוד שקל. פקידי האוצר לא רק איבדו את המצפון, אלא גם את הבושה. החשב נלחם במנכ"ל מעל דפי העיתון מי חסר לב יותר ומי ידפוק יותר את האזרח העובד. אם היה צדק בעולם הם היו יושבים בתוך הקופה (בצינוק) ולא על הקופה.

דירוג: 0  
55.
לרוב בעלי הליסינג זו לא הטבה - הם משלמים
12:52 26/11/2006
 hotlips
לי אין רכב בליסינג, אבל לרוב העובדים שיש ליסינג , הם משלמים כ 3000 ש"ח מהברוטו. כלומר אין כאן שום הטבה. לכן, לא ברור לי למה צריך לשלם שווי מס על 3000 שח - הרי זה כפל תשלום. מי שבאמת מקבל את הרכב מהמעביד ולא משלם עליו, הגיוני שישלם את שווי המס - כי אז זו אכן הטב.ה

דירוג: 2  
54.
שווי הרכב הריאלי נמוך עוד יותר מבכתבה
12:50 26/11/2006
 מצלס
גם אם נניח שהעובד משתמש ברכב רק לנסיעות משפחתו ולטיולים, ובשעות העבודה משתמש בו בן/בת הזוג למסע קניות- הרי שערכו הכלכלי איננו 3000 ש"ח אלא רק רבע. מדוע? מתוך פחת ובלאי הרכב, 50% ויותר הם מיסי יבוא ומיסים עקיפים על הרכב וחלפיו. כלומר- הממשלה כבר לקחה את חלקה, והערך הכלכלי של הפחת והבלאי הוא 50%. ממחיר הדלק, חלקה של המדינה הוא כ-75%. כלןמר, הערך הכלכלי של השימוש בדלק הוא רבע מערכו הנומינלי. מה שמנסה האוצר לעשות הוא לגבות את המס 3 פעמים.

דירוג: 0  
53.
כתבה מבריקה!
12:49 26/11/2006
 אדווה מההיי-טק
מציעה לכל העוסקים בהיי-טק לשלוח אותה במייל, מסנג'ר. שכולם ייראו מהי האמת!

דירוג: 1  
52.
נזק עצום למדינה
12:49 26/11/2006
 ש.יהוד
מאז שחברות רבות (לא רק הי-טק) החלו לנצל את מקלט המס בשם רכב צמוד, ולחלקו לעובדים בסיטונות במקום תוספת שכר, נגרם למדינה ולנו האזרחים נזק עצום הבא לביטוי: א. צפיפות נוראה בכבישים. ב. הגברת זיהום האוויר. ג. מכירת מכוניות יד שניה ליסינג שנסעו בדרך לא דרך לציבור והן מהוות סכנה. ד. מחירי מכוניות חדשות לאזרחים רק עולים לכסות על מחירי ההפסד לחברות הליסיג. ה. הפסד הכנסות לאוצר המדינה. יסלח לי הכותב המעיד על עצמו ללא כל בושה שהוא רו"ח + תואר שני ותסלח לי החברה שמעסיקה אדם פופוליסט שכזה. רשמתי לפני, כף רגלי לא תדרוך בחברת איי.בי.סי אשר מעסיקה אנשים חסרי הגיון ובעלי אינטרסנטים.

דירוג: 0  
51.
לא נכון ולא מדויק
12:48 26/11/2006
 קצמן
נושא הנסיעה מהבית לעבודה וחזור כבר נדון בבתי המשפט ונפסק שהדר מהבית לעבודה וחזרה אינה הוצאה בייצור בכנסה. על הרקע הזה נדחו טביעות עובדים לקבלת שכר עבודה על הזמן הזה. אם העקרון שלך היה נכון אז כל העובדים שאין ברשותפפ רכב צמוד היו תובעים את המעביד על הוצאות הנסיעה בפועל שהם משלמים וגם את זמן העבודה. כרואה חשבון אני חייב לציין שכתכבתך שטחית ולא מקצועי. הייתי מצפה שתבדוק בפסיקה את ההיבטים השונים.

דירוג: 1  
50.
במידה והחוק יצא לפועל הממשלה תיפול
12:43 26/11/2006
 shmuelc

דירוג: 2  
49.
טמטום גמור כל הרדיפה הזאת
12:40 26/11/2006
 דרור.ד
אני עוסק ביעוץ לתשתיות מים. במסגרת עבודתי אני גומא ברחבי הארץ כ 65,000 ק"מ בשנה ואני עושה זאת ברכב 4X4 כלומר ג'יפ. אני מחוייב בשווי שימוש של כ 5000 ש"ח. בדיקות שערכתי מעלות שהשימוש שאני עושה ברכבי למטרות שאינן עבודה מהוות כ 10% מהקילומטרג'. (לאישתי רכב פרטי והביטוח אינו מכסה שימוש ברכב ע"י ילדי.)לפיכך אחת מהשתיים: או ששוויו של הרכב 50,000 ש"ח בחודש או שאני משלם כבר כיום הרבה מעבר לסביר. גם אם אחליף את הג'יפ ברכב זול יותר עדיין אשלם כשליש מהשווי האמיתי בעוד , בפועל, אני משתמש ברכב לצרכי הפרטיים רק כעשירית מהשימוש השנתי הכולל.

דירוג: 0  
48.
צודק צודק!!!
12:39 26/11/2006
 עו"ד
צודק הכותב במאת האחוזים אלה מהי? שיש כמה פקידים באוצר (אגף מ"ה) שיש להם שתי סיבות עיקריות: 1. קינאה עצומה לשאר המגזרים - שהרי תחשבו לעצמכם כמה רע זה להיות תמיד האיש הרע ולהרוויח משכורת רעב 2. רצון עז להתפרסם בדרך כזו או אחרת (לידיעתך מר סופר). אם שווי ההנאה של העובד היא סביב ה - 3000 ש"ח אז מהי ההנאה המלאה הגלומה ברכב? 10,000 ש"ח?? ודאי שלא. בנוסף, אותם פקידים, שטובת המדינה ודאי אינה חשובה להם, שכחו ששיטתם תגרור בהכרח בעיות חדשות כמו: ירידה חדשה בתשלומי מס על רכבים חדשים שהרי מספר הרכבים החדשים ירד בצורה חדה, נסיעה מסוכנת יותר עם רכבים ישנים הגוררות עלויות טיפול, אחזקה ובלאי גבוה יותר, זיהום אויר הכרוך גם הוא במחיר לא מבוטל שעל המדינה יהיה לשאת ועוד ועוד... בקיצור, אוי לאוצר ואבוי למדינה ששומעות לכל יועצי אחיטופל ואנשים עם ראיה לטווב הקצר ביותר ולא לאנשים עם הראיה העמוקה, העתידנית, מרחיקת הלכת.. אבל, משום מה, דבר לא מפתיע אותנו מההצעות של האוצר במיוחד לא בימים אלה...

דירוג: 1  
47.
התשובה בתמונה המצורפת
12:36 26/11/2006
 יועץ תקשורת
בתמונה שצרפו לכתבה רואים בבירור איך מכוניות הפועלים נוסעות בדרכים לא דרכים רק כדי להגיע לעבודה בזמן. ליצור הכנסות נוספות לחברות אפילו שמדובר בנסיעה מסוכנת, בשבילי בוץ ומעברי מים מסוכנים. כל הכבוד , לדעתי צריך להנהיג שווי שימוש שלילי, לעודד עובדים לנסוע ברכבים פרטיים.

דירוג: 0  
46.
למי שהבין שלהיות עבד שכיר בכיר זה לא זה
12:34 26/11/2006
 אדם חופשי
אני אשמח לשתף אתכם באפשרות אחרת ליצירת הכנסה ואיכות חיים ופנאי ליצירת קשר : dror052@walla.co.il

דירוג: 0  
45.
צריך לבטל איבות נקודה.
12:33 26/11/2006
 בוריס
צריך לבטל איבות נקודה. צריך לבנות שוק של מכוניות. מי שמרוויח זה חברות ליסינג. כל השמחים שמשלמים על רכבם 15% פחות, תבינו עם תחרות בשוק תשלמו 30% פחות. תבינו אין ארוחות בחינם.

דירוג: 0  
44.
צודק אני משתמש באוטו להגיע לעבודה
12:32 26/11/2006
 רפי
עם יקחו את האוטו ישלמו לי הוצאות רכב, אז מה איכפאת לי. אנשים לא מבינים שלעובדי היטק מורידים 3000 ש"ח על הרכב ועם נחזיר את האוטו זה פשוט יתווסף למשכורת, לא רע בכלל. רוב האנשים חושבים שזה מתנה.

דירוג: 0  
43.
שטיות במיץ - הכותב באמת רו"ח?
12:30 26/11/2006
 כינור דוד
אין צורך לקרוא את כל הכתבה על מנת לראות כי הכותב אינו מבין את אשר כתב - אלא אם כתב על פי הזמנה. עצמאי המשתמש ברכבו לצורך העסק - מס הכנסה מכיר בהוצאות היחסיות מעל 9,900 ק"מ לשנה. ההוצאות מתחת נחשבות כפרטיות (מוכרות 25% בלבד). כיום הכוונה להעלות את סף ההכנרה ל- 30,000 ק"מ. ז"א היום עובד המקבל רכב צמוד כבר עדיף עשרות מונים על כל אחד אחר בהטבת המס. הכרח לעובדים ?- שיבואו בהסעה מאורגנת, המעביד ישמח. כרואה חשבון הייתי מצפה שתבדוק את העלות האמיתית - פחת ראלי של רכב חדש, רווח ריבית אלטרנטיבית, אי תשלום הוצאות דלק ביטוחים ותיקונים. אח"כ תבוא ותאמר שהשווי רק 800 ש"ח. ואם זה נכון - בוא תגיש תביעה יצוגית כנגד מה הכנסה שכל הוצאה שאינה מוכרת מעל 800 ש"ח לחודש הינה גזל עצמאיים וחברות.

דירוג: 0  
41.
שיטת האוצר
12:25 26/11/2006
 אלמונימי
באופן כללי זו שיטה קבוע השל האוצר, במיחד אחרי ימי נתניהו העליזים: האוצר מסכסך ומשסע את כלל האוכלוסיה במגזר נבחר תוך שימוש בדיסאינפורמציה, שקרים וחצאי אמיתות: פעם זה אנשי קבע, פעם אלו הן האחיות, טיפות החלב, רופאים, סוטדנטים, עובדי חברת החשמל, עובדי הנמלים ועכשיו תורם של משתמשי רכס הליסינג. משהו שם לב שאנחנו חיים בדיקטטורה נוסח 1984 של האוצר? כל פעם יש "שעת שינאה" כנגד מגזר מסויים והציבור מגיב בהתאם. יש לשים לזה סוף, ולעלות על הבסטיליה, כלומר על האוצר. גילוי נאות: לכותב שורות אילו אין רכב ליסינג

דירוג: 0  
40.
שיחקת אותה, יא עודד
12:24 26/11/2006
 וולאד צפש
שיחקת אותה בענק יא עודד,פרסומת בגרוש וחצי למשרדך. העניין שמרבית האנשים שקוראים ומגיבים אין להם בדיוק מושג בהוראות חוקי המס הקונים, מאידך, אתה אמור לדעת ואם לא, קרא את תגובת מס'16 . וגם זה בזעיר אנפין. הרי אתה יודע בדיוק כמוני, שיש כאן מכבסת מס, וחלילה מלהאשים את עובדי ההיי-טק בניסיון לכיבוס מס!!! אני לא הייתי נכנס להאשמות ובדיקה רטרואקטיבית אלא קובע שמיום _____ הטיפול משתנה - לא החוק, הוא היה שריר וקיים כל הזמן. אני רואה ומכיר אישית עובדי היי-טק שבן/בת הזוג נוסעים ברכב של החברה כי להם יש יותר ק"מ וברכב הפרטי העובד מגיע לעבודה, על זה שמעת? אני גם מכיר מקרים,ולא מעטים, שעובד "מלווה" את רכב החברה לחברו שיורד לאילת עם המשפחה.... ועל זה שמעת? נכון,אלה בעיות משמעת ואין זה בעיה של המדינה אלא של המעביד. אבל מה עם המס?????? ובאמת שיחקת אותה, יישר כח

דירוג: 0  
39.
עיני לא צרה - אבל תדייק
12:24 26/11/2006
 רני
בודאי שרק חלק מהרכב נועד לשימוש פרטי בהחלט. כמה עובדים שכירים אתם מכירים שקונים בכספם המלא רכב ונוסעים איתו לעבודה בכל יום?? ואולי אולי נוסעים איתו לטייל רק בסוף השבוע?? אז מה זה? לנסוע לעבודה זה שימוש פרטי או לא? הכל עניין של תפיסה והגדרות. אי אפשר להיות תמים לגמרי.

דירוג: 0  
38.
הוצאות נסיעה לעבודה אינן מוכרות
12:23 26/11/2006
 רואה חשבון
בס"ד חברים-הכותב מסתיר מכם את שורש הבעיה. זה נכון שאחזקת רכב משמשת אולי 25% לצרכים פרטיים. אבל בואו נשווה אתכם לשכיר אחר שלא מקבל רכב מהעבודה, ונוסע ברכבו הפרטי לעבודה. החוק קובע מפורשות שהוצאות נסיעה לעבודה וממנה, אינן מותרות בניכוי ועל-כן במידה ולכם זה יוכר זה יוצר אפליה בין השכירים. בכל מקרה, תחשבו קדימה ותבקשו העלאה ממעסיקכם, כך תקבלו משכורת ברוטו גבוהה יותר וכך ההפרשות הסוציאליות שלכם יגדלו (פיצויים, גמל, השתלמות וכו'...) בהצלחה לכולם.

דירוג: 0  
37.
ואתה מדבר על אינטרסנטים?
12:23 26/11/2006
 יטב
מי שכותב הבכללות הופל לתחום הפופוליסטי במקום לדבר לענין. המרבים לנסוע בחברות ההיטק הם אנשי מכירות ושיווק ואלה אינם מהוים רב בשום ארגון. היתר עוסקים במחקר, פיתוח וייצור. אלה משאירים לעיתים קרובות את הרכב למשפחה כי זה מותר, ויש ביטוח והקילומטראז' נצבר מנסיעות פרטיות נטו. לכן שווי הרכב למשתמש גבוהה בהרבה מ25%. מאידך, יש כאלה שבאמת מנצלים לרווחתם רק 25% משוויו. המפעל יכול לגלם את ההוצאה לאלה שבאמת נוסעים מעט, שהרי גם חיסכון שוטף בדלק ובטיפולים מתקיים כאן. הזהרו מהכללות.

דירוג: 0  
36.
שווי שימוש לעובדי היי-טק
12:21 26/11/2006
 גרשון נוימן , רו"ח
עודד שלום , מכיון שבתוך עמנו אנו חיים , להלן שלוש הערות קצרות : 1. חלק לא מבוטל של מקבלי הרכב הצמוד מקבלים זאת ללא קשר לתפקידם , אלא בנכונתם להקטין את שכרם - ברוטו - בחלק מתשלום הליסינג על ידי המעביד. שלא לדבר על זה שברוב המקרים זה לרעת העובד שלא עושה נכון את החשבון , אלא קצת " עקיפה " של חוקי המס הן על ידי העובד והן על ידי המעביד . 2. חלק ממקבלי הרכב אינם משתמשים בו אפילו לנסיעה לעבודה אלא משאירים את הרכב למשפחתם . 3.ההוצאה האמיתית של רכב כזה היא לפחות ( לגבי רכב שעלותו הממוצעת היא 120,000 ש"ח - 18,000 ש"ח לשנה ירידת ערך . 4,800 ש"ח לשנה - ריבית אלטרנטיבית ( בהנחה של קניה ממקורות עצמיים ולא בהלוואה - שאז עלות המימון גבוהה הרבה יותר ) . כ - 8,000 ש"ח לשנה ביטוח + רישוי . כלומר לפחות 2,500 ש"ח לחודש -נטו - וזאת לפני שהרכב זז מטר אחד . על זה הם משלמים מס של כ - 800 ש"ח לחודש - דהיינו תשלום מס של 10,000 ש"ח לשנה לעומת הוצאה - נטו - של 30,000 ש"ח , לפני שהרכב נסע מטר . על מה הצעקה ?

דירוג: 0  
35.
כל העושר בישראל נובע מאנשי היטק
12:20 26/11/2006
 the one!
אז אתם רוצים להבריחם? להקטין את המוטיבציה להיות איש הי טק? לא לתת להם חלק קטן מהעושר הזה?

דירוג: 0  
34.
עומס בכבישים
12:19 26/11/2006
 יעוץ מטעם
בתור צפוני שנוסע מרכבת לת"א מדי בוקר אני פוגש מבעד לחלון עשרות אלפי רכבי ליסינג שנוסעים לעבודתם בהרצליה ,בקרית עתידים בנתניה ובעוד מרכזי הייטק.העובד מחנה בחניה המקורה ולפנות ערב חוזר לעומס בכיוון השני.האם בדקת כמה שעות עבודה זה עולה למשק?האם בדקת כמה המעביד משלם עבור החניה?האם תמחרת את זיהום האוויר שנוצר מעומס רכבי ליסינג?רוב חברות ההיטק בישראל עוסקים בפיתוח ולא בשיווק והם נמצאים רוב הזמן בנישה הממוזגת או במסעדה הקרובה ולא בפגישות מחוץ למשרד.

דירוג: 0  
33.
20 אתה מטומטם רציני
12:14 26/11/2006
 mic
בדביל לעשות 50000 ק"מ בשנה אתה צריך לישון על הכביש ואם אתה לא עובד אתה לא מקבל רכב אם אתה עושה 50000 ז"א אתה עובד קשה מדיי וכל הזמן בנסיעות בזמן העבודה ואז צריך לבטלל כלל את השווי

דירוג: 0  
32.
לא יכול להיות שהכותב הוא רו"ח
12:13 26/11/2006
 נח בשבע שגיעות
מדינת ישראל קבעה כי השימוש האישי הוא 9900 ק"מ בשנה ולפי זה היא מתירה את הוצאות הרכב כמות נמוכה לכל הדעות השווי לצורך מס אינו יורד מסך הכנסתו של השכיר אלא רק המס לפי המדרגות במ"ה וב"ל כל עובד במדינה מקבל רבע נקודת זיכוי(מתוך השתיים ורבע/שלושת רבעי) 44.5 שח בחודש לצורך הגעה לעבודה נמוך אבל קיים הויכוח לגיטימי אין ספק כי השווי גבוה מהמצב כיום השאלה אם בנקודת הזמן העכשוית העלאתו הינה צעד נכון לצערי הכותב אינו מבין בחומר או בכתיבתו על הנייר

דירוג: 0  
31.
רכב ליסינג
12:13 26/11/2006
 חיגז
נמאס לקרוא את כל ההתחכמויות של כל האינטרסנטים שנהנים מהמצב הנוכחי. עלות רכב נטו מזדה 3 לחודש עם דלק כ 2000 קמ כ 3500 שח נטו. כלומר יש לחייב את כל הנהנים בהנחת מס כ40% בתוספת לברוטו של 8750. השאלה היא מדוע רק סקטור אחד מרוויח. מדוע אזרח שנוסע לעבודה בתחבורה ציבורית משלם מס על התוספת מנסיעות ב מס השולי שלו. באם החיוב האמיתי לא יתקבל על כל אזרחי המדינה לפנות לבגץ ולדרוש הטבה כזו גם.

דירוג: 0  
30.
אתה ממס הכנסה? שכחת לקחת בחשבון ש...
12:11 26/11/2006
 דוד, שרון
1. למה לקחת חברת השכרת רכב כשיש נתון ביד של העלות האמיתית? 2. כשאתה שוכר רכב לצורכי עבודתך, ההוצאה מוכרת במלואה. 3. העובד בד"כ יכול לבחור בין רכב צמוד לעלותו. רבים אינם יודעים כי הם למעשה מפסידים כסף כאשר הם לוקחים רכב ליסינג: כ 3000 ש"ח לחודש שהם יכולים לקבל כתוספת לברוטו + כ 1300 ש"ח שווי מס. צריך לסוע המון כדי שה"דיל" הזה יהיה כדאי. רבים מסבסדים את המדינה. 4. כולנו צריכים לזכור שאין דבר טוב יותר למשק מאשר שעובד היי טק או אחר מרוויח יותר. כולנו מרוויחים. אני שמח על כל חברה שעושה EXIT , כל עובד שמקבל תוספת שכר, ועל כל תגמול שהוא מקבל כתמריץ להמשך. דוד, שרון

דירוג: 0  
29.
סבבה,קחו את הרכב !
12:11 26/11/2006
 :-))
נראה אתכם המעסיקים תקועים עם פול רכב עצום לצרכי שירות !

דירוג: 0  
28.
אוסף אי-אמיתות
12:10 26/11/2006
 יאיר
הכותב הנכבד שכח ברוב נוחות לציין שבישראל נסיעות לעבודה וממנה אינן מוכרות כהוצאה לצורך מס. גם אני שאין לי רכב צמוד מהעבודה נוסע יום יום למשרד, אבל כל זאת אני עושה ברכבי הפרטי שאותו קניתי משכרי נטו לאחר מס, ואת כל הוצאותיו אני משלם מהכנסתי לאחר מס. הנקודה פה היא פשוטה - יש כאן הטבת מס לציבור מסויים, בעוד ששאר הציבור אינו נהנה מהטבת המס הזו. את אי השיוויון הזה יש לתקן, וטובה שעה אחת קודם.

דירוג: 0  
27.
כל הכבוד לנגר
12:09 26/11/2006
 חוכמולוגי
ל 13 אתה ממעיט זה 8000שח אך כולם לשם יצור הכנסה. תלמד קצת כלכלה או חוקי מיסוי. בכלל לך תשכיל, ותבין שמפעל שמגלגל מיליונים מרוויח כמה אלפים בלבד. אין מיסוי על עלות יצור. זה אומר לך משהו?????

דירוג: 0  
26.
דמגוגיה
12:09 26/11/2006
 OBI
כתבה דמגוגית. מידיעה אישית - עובדי אלביט חיפה מגיעים לעבודה בהסעה מאורגנת של המפעל ואילו את הרכב שקיבלו בליסינג הם משאירים לבנות הזוג כך שהרווח הינו כפול ומכופל - גם משלמים שווי שימוש נמוך ולא ריאלי וגם חוסכים עלות כבדה של החזקת רכב נוסף. סביר להניח שכך המצב גם במפעלי הייטק רבים נוספים.

דירוג: 0  
25.
כל הכבוד- כל מילה סלע
12:08 26/11/2006
 nik
אנחנו איתך, אם נצטרך נשבית את כל המשק

דירוג: 0  
24.
****** הבהרה - כנסו כולם *****
12:06 26/11/2006
 אחד שאומר את האמת
מה שכולם לא מזכירים ואומרים בפה מלא זה שיש הגבלה על מספר הקילומטרים. בדרך כלל נותנים לעובד איזו הערכה של מספר קילומטרים שיעשה בשנה בשביל העבודה, מוסיפים על זה עוד 15-20 אחוז וזה מה שנותנים לעובד. בתכלס זה מה שעושה בן אדם ממוצע עם האוטו שלו. מעביד שנותן לעובד רכב בלי הגבלת קילומטרז הוא אידיוט. כמעט בכל החוזים יש הגבלת קילומטרז. כעובד, אתה לא ממש נהנה מנסיעות שבועיות לאילת וטיולים תכופים. כבר כמה כתבו את זה לפני - למי יש כוח אחרי שבוע עבודה לדפוק נסיעות ברחבי הארץ? אף על פי שהשבת האחרונה הייתה מעולה :)

דירוג: 1  
23.
פספסת את הנקודה העיקרית ..
12:05 26/11/2006
 גיל
מרבית העובדים משלמים את עלות הרכב שלהם כך שהסכום מופחת מהמשכורת ברוטו. מכאן שההטבה היחידה שהעובד מקבל הינו פערי המיסוי שבין עלות הרכב לבין השווי למס, קרי הטבה של כ- 500-1000 ש"ח לחודש.

דירוג: 0  
22.
ל-13 מה זה שייך?
12:03 26/11/2006
 נועם
האם אני כשכיר צריך לשלם מס כמו חברה בע"מ וכמו כן אני מסכים עם כותב בכתבה שאין לראות ברכב הטבה מעבר ל25% כמו שהוא מדגים

דירוג: 0  
21.
לעשות סדר בענף
12:03 26/11/2006
 אדרבא
אני קורא לעשות סדר בענף שכל אחד ישלם על הדלק שלו ויקבל החזר נסיעות לפי מחיר אוטובוסים או לפי ק"מ מהבית למשרד. 90 אחוז מהמקרים זה בלוף של צעירים שנוסעים בלי הגבלה העיקר לנצל את הדלק חינם

דירוג: 1  
20.
50 אלף ק"מ בשנה
12:01 26/11/2006
 חחח
יש נהגי ליסינג שנוסעים בלי חשבון גם 50 אלף ק"מ בשנה זו בושה הרוב הם נסיעות פרטיות לחרמון לאילת לצימרים ובעצם לכל מקום שרק אפשר יש להטיל עליהם קנס על זיהום אויר חוצפה ממדרגה ראשונה אח"כ הם מוכרים את הרכבים השחוטים האלה במחירון מינוס 4 אחוז מסכנים בחסות לוי יצחק חחחחחח

דירוג: 2  
19.
למי יש כח לטיולים בשבת אחרי שבוע מתיש
12:00 26/11/2006
 יוסי

דירוג: 1  
18.
הגיוני מאוד לא הטבה
11:59 26/11/2006
 נועם
הכותב מציג טעונים הגיוניים ביותר ולמה רק התייחסות להיי-טק? יש במשק עוד ארגונים שמשלמים פחות מהיי-טק והעלאת תשלום העובד על הרכב יכולה להיות פגיעה של אחוז משמעותי בשכר עד כדי שיקול משכנתא או רכב? למה זה צריך להיות?

דירוג: 0  
17.
נהיגה פרועה
11:58 26/11/2006
 מתנדב
רוב נהגי הליסנג מתפרעים בכביש נוסעים בלי לשמור מרחק מזגזגים בלי לאותת לוחצים על הדוושה עד הסוף קיק דאון בלי חשבון ממש נהיגה פרועה ומסוכנת שמלחיצה את סביבתם בהתחלה גם אני הייתי סקפטי בנוגע לזה אבל אחרי שבוע הבנתי שמי שנוסע ברכב שלא שייך לו ויודע שהדלק לא על חשבונו ואחרי 3 שנים הוא יקבל רכב חדש - אז ברור שאין לו אלוהים בכביש.

דירוג: 1  
16.
האם הכותב המכובד התייחס לחוקים הקיימים?
11:58 26/11/2006
 יואב
בכל הכבוד הראוי, נסיעת עובד שכיר לעבודתו, על פי החוק כיום, אינה מוכרת בהוצאה לצורכי מס הכנסה. כך לגבי כל נסיעה, בין הרכב ציבורי ובין ברכב פרטי. לעובדים המחזיקים "רכב חברה", אין מונופול על הצורך להגיע למקום עבודתם. על פי החוק, לו קיבלו תשלום עבור כרטיס "חודשי חופשי" (אם הם זוכרים מה זה) היו הם משלמים מס הכנסה וביטוח לאומי גם על הכנסה זו. לכן כל ההפרדה בין שימוש "פרטי" ל"עבודה" מהווה הטעיה וזריית חול בעיני הקורא. יתכן והיה מקום להתייחס במיוחד לעובדי מכירות וכד', אשר נוסעים כל העת, אולם לא אל אלו התכוון הכותב המכובד.

דירוג: 1  
15.
אמת לאמיתה
11:55 26/11/2006
 נתור הפיל
הרכב שלי עשה 30,000 ק"מ בשנה, מתוך זה 120 ק"מ ביום לעבודה וחזרה. נכפיל את זה ב 220 ימי עבודה ונקבל 26,400 ק"מ לצרכי עבודה, 3,600 ק"מ לשימוש פרטי.

דירוג: 0  
14.
אז נניח שנוסע פעם בשנה לאילת, נניח
11:55 26/11/2006
 Tיל
וה-400 שקל דלק פעם בשנה משנים את התמונה - תעשה חשבון ואז תגיב

דירוג: 0  
13.
פשוט לא נכון
11:55 26/11/2006
 4000 שח
יואיל נא הרו"ח לגשת כאזרח מן השורה ולשכור רכב מזדה 3 בלי דלק מחברת השכרה = 3000 שח לפחות ל 30 יום. וזאת בהנחה שהוא רצה שקט נפשי ללא ביטוח טסט וטיפולים. עכשיו הדלק - 25 אלף ק"מ לשנה ויותר (כמות ממוצעת לליסנג) = 2500 ליטר דלק = קרוב ל 15 אלף שח לשנה. כלומר עלות ריאלית = 4000 שח לחודש.לפחות. המס על זה צריך להיות לפחות 50 אחוז (אני אישית הייתי מטיל מס גבוה מכיוון ומדובר ברכבים מזהם עם קצובת נסיעה גבוהה מאוד) כלומר לפחות 2000 שח לחודש מס. וכן, גם איש קבע צריך לשלם.

דירוג: 0  
12.
ל-7 - מקנא?
11:54 26/11/2006
 נוסע ונוסע ונוסע..
ימותו הקנאים!

דירוג: 0  
11.
רכב חברה
11:54 26/11/2006
 דורית
אני נוסעת 3500 ק"מ לחודש הנסיעות שלי מיצרות הכנסה בשישי שבת אני לא נוסעת כי אני עייפה אז הרכב הוא רק לעבודה. נכון שרואים שאני נוסעת במכונית אוטמטית אבל זה המשרד שלי. עוד לא ראיתי משהוא שמשלם מס על זה שהוא יושב במשרד

דירוג: 0  
10.
סוף סוף מישהו שרואה את המטבע משני צידיה
11:54 26/11/2006
 דוד, שרון

דירוג: 0  
9.
אתה צודק - סוף סוף מישהוא מציג את האמת
11:53 26/11/2006
 איל אברך
ורק להוסיף שזוהי הקבוצה שעובדת קשה בשעות מאוחרות שבהם אחרים כבר נמצאים שעות עם משפחתם לאחר ארוחת ערב טובה (ולא פיצה קרה כדי לסתום את הקיבה) וזאת כדי להביא את מרבית מטבע החוץ המגיע למדינה כדי שלכולנו יהייה יותר טוב (וכן, גם כל המכוניות במדינה נקנות במט"ח) אני למשל אפילו לא מגיע ל-10% שימוש פרטי במכונית הליסינג שלי והלוואי שהייתה לי דרך להגיע וךחזור מהעבודה בתחבורה ציבורית יעילה כי מי שחושב שלנהוג במכונית במדינת ישראל היא הנאה צרופה מוזמן להסיע אותי בפקקי הבוקר לעבודה

דירוג: 0  
8.
מסכים לכל מילה
11:52 26/11/2006
 רמי
כבעל עסק אשר מעניק לעובדיו רכבים לצורך עבודתם , מסכים אני עם כל מילה הנאמרת בכתבה . לו היו ניתנים האפשרויות לאנשים להגיע בזמן יעיל לעבודתם , הם רובם היו מוותרים על התענוג של הרכב הפרטי "הצמוד" . לרוב העובדים , גם בחברתי משמש הרכב אמצעי לייצור והינו חלק מעבודתם היומיומית ומרכיב ההנראה שישנו הוא "מוגבל" ולא נשקף את העלות האמיתית של הרכב. בתקנות מס הכנסה ישנו כלל של "הוצאה מוכרת" מעל 10,000 ק"מ בשנה אשר משקפים את השימוש הפרטי. תקנה הגונית ומקובלת . ראוי שפקידי האוצר יצאו מעמדתם "המחפשת" ויראו את הנושא בצורה עניינית.

דירוג: 1  
7.
כן בטח אבל זה שהבן שלו נוסע כל פעם לאילת
11:50 26/11/2006
 גרציאני
שרק הדלק זה 400 ש"ח על זה אתה לא מדבר

דירוג: 0  
6.
מילים כדורבנות!! משרד האוצר התעוררו!!
11:50 26/11/2006
 נהג עייף

דירוג: 0  
5.
סוף סוף!
11:50 26/11/2006
 שולה המנקה
מישהו מעז לומר את האמת כאן, בוכל מקום

דירוג: 0  
4.
אתה נישמע צודק
11:50 26/11/2006
 אזרח מן השורה
מדוע עד היום נישמע רק קול צד , הפקידונים ? האם תהיה מוכן לפנות לבג'ץ בנושא ?

דירוג: 0  
3.
תגובה לכתבה
11:48 26/11/2006
 אלמונית
כל הכבוד סוף סוף מישהו במדינה הזו כותב אמת.......... נמאס ממכם פקידי האוצר במקום להתעסק בבעיות האמיתיות במדינה אתם מתעסקים בקטנות.....

דירוג: 0  
2.
צדיק בסדום
11:44 26/11/2006
 עובד היי טק

דירוג: 0  
1.
ולמי הוא מייעץ? נחשו נא?
11:42 26/11/2006
 אזרח ישראל

דירוג: 0