בקרוב: עוד שני פרויקטים של פינוי-בינוי בראשל"צ בהיקף של 630 יחידות דיור

הפרויקט הראשון נמצא בשכונת זאב, עלותו תעמוד על 50 מיליון דולר, ומכירותיו צפויות להגיע ליותר מ-100 מיליון דולר ; הפרויקט השני - ברמת-אליהו

ראשון-לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, מאיימת להפוך בתקופה האחרונה לבירת פרויקטי הפינוי-בינוי וההתחדשות העירונית של המדינה. ל"גלובס" נודע כי עוד שני פרויקטים נוספים של פינוי-בינוי עומדים לצאת לדרך בעיר.

הפרויקט הראשון נמצא בשכונת זאב שבמזרח העיר. על-פי התכנון, 70 יחידות דיור ישנות ייהרסו ובמקומן יוקמו, בשטח של 10 דונם, 4 בניינים בני 22 קומות ו-330 יח"ד. התושבים יקבלו תוספת נטו של 33% לשטח דירותיהם, בנוסף להוצאות שכירות ובטוחות מלאות לתקפות הבנייה.

לפי ההערכות, עלות הפרויקט תעמוד על 50 מיליון דולר, כאשר היקפי המכירות צפויים להגיע ללמעלה מ-100 מיליון דולר. הפרויקט מלווה בידי עוה"ד יעקב גינדי וזיו כספי ממשרד עוה"ד גינדי-כספי בראשל"צ המתמחים בתחום שינויי יעוד קרקע והתחדשות עירונית.

לדברי כספי, "היתרון של פרויקט זה, הסמוך למחנה צריפין, הוא צפיפותו הנמוכה, מה שיאפשר לבנות על השטחים הציבוריים עוד קודם לפינוי והריסת המבנים הישנים". עד כה הושגו חתימות של למעלה מ-90% מהתושבים ובקרוב הוא יוגש לאישור הוועדה המקומית.

פרויקט נוסף שמקדם המשרד הוא פינוי-בינוי ברחוב פוזננסקי בשכונת רמת אליהו, מערבית לכביש 4. בפרויקט זה יפונו 58 משפחות וייבנו 300 יחידות דיור. התוכנית כבר אושרה להפקדה בוועדה המחוזית ולמעלה ממחצית מהדיירים כבר חתמו על הסכם פרטני עם היזם שמשון זליג לבניית הדירות, לאחר שכמעט כולם חתמו על כתבי אישור והסכמה להליך.

כאמור, בראשל"צ מספר פרויקטי פינוי-בינוי נוספים בשלבים שונים. בפרויקט קריית האמנים במתחם סלע יוקמו 1,402 יח"ד חדשות בידי אחים דוניץ שאכלוסן יחל בעוד כשנה וחצי. פרויקט נוסף נמצא ברחוב אלקלעי, שם התוכנית אושרה כבר בוועדה המקומית עם 300 יח"ד חדשות, אך התושבים לא סגרו עדיין עם היזם.