מנכ"ל מירס: "נקים רשת סלולר רק אם תוסדר הנדידה הארצית"

מכרז התדרים להקמת רשת סלולרית נוספת יתפרסם בקרוב המתמודדים הנוספים, חזי בצלאל ויוסי מימן, שותפים לעמדתו

אברשה בורשטין, מנכ"ל מירס, קורא למשרד התקשורת לפרסם את השימוע בנושא הנדידה הפנים ארצית מהר ככל שניתן. בשיחה עם "גלובס" אומר בורשטין כי פרסום מכרז התדרים (שמטרתו הקמת רשת דור שלישי נוספת ובו מירס מתכוונת להתמודד - ג.פ) חייב להיות מלווה בהסדרת נושא הנדידה הפנים ארצית, שכן בלעדיה ובשל הקושי בהקמת אנטנות חדשות אין סיכוי שמי מהמתמודדים במכרז יוכל להקים רשת.

נדידה פנים ארצית מאפשרת למפעיל כמו מירס או כל מתמודד אחר במכרז התדרים שיידרש להקים רשת חדשה, להשתמש בשירותי אחת מחברות הסלולר כך שזו תספק לו כיסוי כלל ארצי. אחרת לא יוכל המפעיל החדש להיכנס לשוק, משום שיצטרך להגיע לפריסה של לפחות 2,000 אתרי סלולר חדשים. כל השחקנים שרוצים להתמודד במכרז (איש העסקים חזי בצלאל, הבעלים של אקספון 018, ויוסי מימן, הבעלים של 012 סמייל) הבהירו שללא הסדרת הנדידה לא יוכלו להתמודד במכרז.

משבח את כחלון

בורשטין שיבח את שר התקשורת, משה כחלון, על ההחלטה לקבוע תעריפי קישוריות נמוכים שיהוו בסיס למו"מ בין מירס לחברות הסלולר על אירוח לקוחות מירס עד שזו תשלים את הקמתה של רשת סלולרית. בהתייחסו לשאלה מה יקרה אם מכרז התדרים יתפרסם ללא הסדרת נושא הנדידה, השיב כי מירס תבחן את המכרז ותענה עליו, אך תבהיר שהיא מתחייבת להקים את הרשת רק במקרה שתובטח לה אפשרות הנדידה.

עוד הוא ציין כי "הנדידה הפנים ארצית נמצאת בשימוש בהרבה מדינות בעולם, ולכן הדבר לא מסובך טכנולוגית כמו שחושבים. יש תקינה בינלאומית בנושא ומשרד התקשורת לא צריך להסתבך ולחפש פתרונות חדשים, אלא לאמץ את המודל הרווח בעולם", אמר. כפי שפורסם ב"גלובס", מירס גם שלחה למשרד התקשורת עבודה שהכינה בנושא הנדידה ושבה הציגה נתונים מהניסיון בעולם.

בורשטין הדגיש כי משום שתחום התדרים שמציע המשרד במכרז הוא תדרי דור שלישי הרי שמירס כמפעיל חדש תזדקק לנדידה בתדרים אלה ולא בתדרי דור שני. עוד אמר בעניין זה כי הנדידה תהיה מול מפעיל אחד ולא יותר על מנת לפשט את התהליך הטכנולוגי.