כחלון: "בסוף השנה נפחית באופן דרסטי את כל קנסות היציאה"

שר התקשורת: "הכנסת מפעיל סלולרי נוסף תביא להוזלת מחירים בשוק" ■ כחלון: "אני שר התקשורת של הצרכנים וגם של החברות, וכיום ישנו פער לא הגיוני לטובתם של החזקים"

"אין תחרות אמיתית בשוק הסלולר. החברות הסלולריות מרוויחות יפה ונראה כי יש מקום לכניסתם של מפעילים נוספים לתחום. השאיפה שלנו היא שהמפעיל הסלולרי החדש ימשוך את המחירים לצרכן כלפי מטה, ואז התחרות האמיתית תקרה - זהו לא יעד דמיוני", כך אמר שר התקשורת משה כחלון במהלך מפגש עם תא התקשורת של פורום CFO בבית מעריב.

השר כחלון סקר את החסמים השונים שבכוונתו להסיר משוק הסלולר במסגרת הרפורמה המהפכנית שהוא מיישם, בכדי להקל על כניסתו של המפעיל החדש לשוק: "החסם הראשון הוא פריסת תשתית מתקני גישה ואנטנות ארצית. חסם נוסף הוא קנסות יציאה גבוהים של חברות הסלולר הנגבים מהלקוחות - בסוף השנה אנו עתידים להפחית באופן דרסטי את כל הקנסות. טיפול בחסם נוסף, הינו הפחתת דמי הקישוריות - המקטע של השיחה מחברה לחברה הוא מקטע מונופוליסטי, ולכן נתון לפיקוח שלנו. כבר בינואר 2011 המחירים יופחתו למחירי עלות".

השר כחלון התייחס גם לביקורת כלפי מדיניותו ואמר כי "הרגולציה אינה מרסקת, אלא רגולציה מאזנת. אני שר התקשורת של הצרכנים וגם של החברות. אנחנו דורשים תחרות הוגנת וצרכנות הוגנת, אנחנו דורשים תחרות אמיתית ושוק חופשי באמת - שמהם כולם ירוויחו. כיום ישנו פער לא הגיוני לטובתם של החזקים - דווקא הם משלמים פחות. הבדלי המחיר הם בלתי מוצדקים ואנחנו כאן כדי לטפל בזה".

בפגישה השתתפו, בין היתר, סיגל אלבוחר סמנכ"לית הכספים של קשת, לארי אקרמן מפלאפון, ליאור הלמן ממוטורולה, יעקב חן מסלקום, ירון לוי מרשת, זכי רכיב יו"ר מעריב, והמנכ"לית אווה מדז'יבוז', ונגה קינן יו"ר פורום CFO.