אומ"ץ לנתניהו: אתה ב"ניגוד עניינים חמור" בסוגיית תמלוגי הגז

זאת בשל פעילותו של שעיה סגל כיועצו של נתניהו ושל יצחק תשובה במקביל ■ התנועה רומזת כי ייתכן שההחלטה לסכל את מינויו ח"כ שאמה ליו"ר ועדת הכלכלה נועדה לרצות את תשובה

בימים אלה, בהם נאבקת המערכת הפוליטית בישראל בשאלת הגדלת גובה התמלוגים שעל בעלי הזיכיונות לחיפושי נפט וגז לשלם לקופת המדינה, אנו עדים למצב מוזר הכרוך לכאורה בניגוד לחוק, בניגוד עניינים בו אתה מצוי, בגלל פעילותו של הלוביסט שעיה סגל".

כך כתבה היום (א') תנועת אומ"ץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר היא מתייחסת לכך ששעיה סגל, יועצו של נתניהו, משמש גם כיועצו של יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק שמתנגדת להעלאת תמלוגי הגז.

באומ"ץ מציינים כי הכללים האוסרים על ניגוד עניינים מרחיבים את איסור משוא הפנים כאשר הם קובעים כי "אסור לו לעובד הציבור ולכל בעל תפקיד על-פי דין להימצא במצב של ניגוד עניינים, וגם אסור לו להימצא במצב של חשש סביר או אפשרות ממשית לניגוד עניינים".

שעיה סגל משמש כיועץ תקשורת ויועץ אסטרטגי של בני-הזוג נתניהו, במקביל, הוא משמש כיועץ אסטרטגי גם לתשובה, בין היתר במסגרת מאבקו נגד העלאת תמלוגי הגז. בימים אלה עוסקת ועדת ששינסקי בבחינת שינוי משטר התמלוגים והמסים על תגליות הגז והיא אמורה להגיש מסקנות ראשוניות בחודש הבא.

באומ"ץ מתייחסים גם לניסיונו של נתניהו לטרפד את מינויו של ח"כ כרמל שאמה-הכהן ליו"ר ועדת הכלכלה, לכאורה בשל עמדתו התומכת בהעלאת התמלוגים. כזכור, נתניהו הציע לשאמה מספר תפקידים אחרים, ובכללם תפקיד סגן שר או השר הממונה על רשות השידור.

"האם יש בכוונתך להגדיל את ההוצאות מתקציב המדינה לצורך מימון משרה נוספת בלתי חיונית של סגן שר רק כדי לאפשר לאילי הון דריסת רגל חופשית בוועדת הכלכלה?", תוהים באומ"ץ. "בדרך הטבע עולה שאלה הקשורה במניעת החילופין האלה והיא: האם מר שעיה סגל השפיע עליך, מטעם לקוחו יצחק תשובה, להשאיר את ח"כ אקוניס בתפקידו, כדי שלא יפגעו האינטרסים של לקוחו. מצב דברים מוזר זה - אם אכן הוא נכון - מעמיד אותך, לכאורה, במצב אסור של ניגוד עניינים חמור".

אריה אבנרי, יו"ר אומ"ץ החתום על המכתב, מבקש מנתניהו להורות לכל הגורמים הקשורים בתמלוגי הגז והנפט שלא לקיים כל קשר עם סגל.

משעיה סגל לא היה ניתן להשיג תגובה עניינית לידיעה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "שעיה סגל מעולם לא פנה ולא העלה ולא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא כלשהו שקשור לתחום הגז הטבעי או התמלוגים. נושא זה נידון אך ורק במסגרת הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים, ובראשם ועדה מקצועית עצמאית שתגיש את המלצותיה לראש הממשלה. גם ההחלטה לגבי תפקיד יו"ר ועדת הכלכלה אינה קשורה לשעיה סגל, אלא לשיקולים של סיעת הליכוד בכנסת, ואין לו שום השפעה עליה".