ללמוד בלי בעיות קלי קלות

אתר בקלות (bekaloot.co.il) מציע לגולש הישראלי פלטפורמה לשיתוף מידע יומיומי, נחוץ יותר או פחות, בצורת מדריכים מקוונים במגוון נושאים כגון איכות הסביבה, אמנות, קריירה ויחסים. כל גולש יכול להירשם בקלות לאתר, ולהעלות אליו מדריך המסביר כיצד לעשות משהו. לדוגמה: איך להפוך את המחשב ידידותי לסביבה, כיצד לגהץ חולצה או איך מכינים מרק. הגולשים יכולים לדרג את המדריכים הללו, לקבל עליהם תגובות או להגיב על מדריכים אחרים. כמו כן, יכולים הגולשים לשתף את המדריכים באתרים החברתיים הפופולריים.

מגדל בבל

חברת בבילון השיקה אפליקציית אייפון חדשה, Babylon Learn (bit.ly/deLI8O), המאפשרת למשתמשים ללמוד שפות בקלות, ישירות מהסלולר. הפיצ'רים הנמצאים באפליקציה מאפשרים ללחוץ על מילה מסוימת ולקבל מיד את התרגום שלה, ללחוץ על אייקון Speak ולשמוע את ההגייה הנכונה של המונח, וכן לשמור מילים או מונחים כדי להשתמש בהם גם בעתיד.

משלוח מנות

דליש (delish.co.il) הוא אתר ישראלי חדש לחובבי האוכל, המציע המלצות על מנות ספציפיות במסעדות ברחבי הארץ. כך יכולים הגולשים לגלות באיזו מסעדה, לדוגמה, מוגשת הפסטה הכי טובה, או לאתר מנה ספציפית על ידי סינון קריטריונים כגון מיקום, אווירה וסוג המטבח. באתר ניתן למצוא גם מאגר מנות מומלצות של שפים מוכרים, ובהם יונתן רושפלד ואביב משה, לצד מנות שעליהן המליצו עורכי האתר. גולשים יכולים להוסיף המלצות למנות, לדרג ולהגיב על מנות קיימות. את האתר הקימו חמישה סטודנטים לתקשורת, כחלק מפרויקט שנתי של המגמה האינטראקטיבית במרכז הבינתחומי בהרצליה.

הדפסה ירוקה

הטרנד הירוק חדר זה מכבר לזירת האינטרנט, ואתרים רבים כבר לא מאפשרים לגולשים להדפיס תכנים שמופיעים בהם. ואולם גולשים רבים עדיין צריכים להדפיס תכנים שהם מוצאים ברשת, ולהם מוצע הפיתרון Print What You Like (printwhatyoulike.com).

מדובר בפתרון פשוט, המאפשר להוריד בוקמרקלט (תגית סימון) לסרגל הכלים, לסמן בכל עמוד אינטרנט שבו נתקלים איזה תוכן להדפיס, ולמחוק את התכנים הפחות רלוונטיים, כגון תגובות, מרכיבים חזותיים ובאנרים. נוסף על כך, הכלי מאפשר גם לשמור את התוכן המסומן כקובץ PDF או כ-HTML.

חדשות משודרגות

ענקית האינטרנט גוגל ממשיכה להשיק פיצ'רים חדשים ולהיכנס לתחומים נוספים, ואולם בד בבד אינה מזניחה את השירותים הבסיסיים שלה. בשבוע שעבר שינתה החברה את השירות גוגל ניוז (news.google.com), כדי להפוך אותו אישי יותר ומתאים להעדפות של כל גולש וגולש. לצד עיצוב מחדש של עמוד הבית, התוצאות יהיו מותאמות לרצונות ולצרכים של הגולש, על בסיס הרגלי הגלישה שלו, ההיסטוריה שלו וההעדפות שיגדיר.

כך, לדוגמה, יכולים המשתמשים לבחור מאילו מקורות מידע הם רוצים לקבל את החדשות שלהם, לתעדף אלו נושאים רלוונטיים להם יותר, וכן לקבל לינקים לחדשות נוספות באותו נושא. נוסף על אלה יוצע כפתור חדש שיאפשר למשתמשים לייצא את החדשות ביתר קלות לשירותים כפייסבוק, טוויטר וקורא RSS.