הוחה פלואה (Hoge Veluwe) הוא הפארק הלאומי הגדול ביותר בהולנד, 55 אלף קילומטרים רבועים של יער, חורשה, חולות, גבעות ואדמת בור. פעם היה כאן יער ענק, שנכרת בימי הביניים. החולות היו בעבר חולות נודדים, שגרמו נזקים אדירים ואפילו קברו כפרים שלמים תחתם. רק במאה ה-19 ננקטו צעדים לאכיפת משמעת על החולות הפראיים.
בנוסף יש במקום מוזיאון מקסים, עם קלאסיקות של ואן גוך, של פיקאסו, של מונדריאן ושל אחרים, וגן פסלים נהדר - הגדול ביותר באירופה. במקור הייתה זו אחוזת ציד של משפחת קרולר-מולר (Kroller-Muller), שהיו אוהבי טבע ואוהבי אמנות, שהעמידו את המקום לרשות הציבור וייסדו את הפארק ב-1935.*זו חוויה של ממש לטייל באזור, ופתרון מצוין למי שנוסע עם ילדים. הדרך המקובלת והמאוד מהנה לתור את השטח היא באמצעות אופניים (המוצעים במקום, חינם). תוך כדי רכיבה אפשר לראות איילים, חזירי בר וכבשי בר, ציפורים ועוד.
בסופו של יום רכיבה כזה כבר לא נותר שום חשק לנסיעות ארוכות למלון מרוחק, וגם לא ליציאה למסעדה מחוץ למלון. לכן Sterrenberg Otterlo הוא המלצה אידיאלית. המלון ממוקם במרחק קצר מהפארק אחרי שער היציאה לכיוון אוטרלו, ברחוב שקט שבו שורת מלונות קטנים. המלון מקנה חמימות ביתית כבר מהרגע הראשון, מהחיוך מסביר הפנים של הבחור בדלפק הקבלה, ודרך טוב הטעם וחפצי החן הנעימים הפזורים ברחבי המקום.
הגענו מאוחר יחסית והיינו רעבים אחרי יום של רכיבה, ולכן ירדנו מהר מהחדר אל המסעדה הרומנטית עם האח המפצפצת. התברר שהארוחה היא תפריט מוכן מראש, בלי אפשרות בחירה, אבל בכל מנה ומנה - מהמתאבנים ועד הקינוח - יש כמה מנות קטנות שונות המצטרפות יחד לחגיגה של טעמים. אחרי הסעודה ירדנו אל הבריכה הסגורה, וכמו הארוחה גם היא הזכירה לנו את הדייסה ואת המיטה של הדובון מ"זהבה ושלושת הדובים": לא חמה מדי, לא קרה מדי, לא גדולה מדי, לא קטנה מדי, בדיוק כמו שצריך. סאונה מעולה, וכך גם הג'קוזי שבצד הבריכה וחדר כושר ביתי קטן. הכול אינטימי ומזמין. יש במקום גם בר וספרייה, אבל אנחנו היינו עייפים מכדי לדגום אותם. חתמנו בשנת לילה מפנקת בחדר הנעים ובארוחת בוקר של מזנון חופשי ברמה איכותית ובמבחר מדויק, והמשכנו הלאה, שבעים, נינוחים ומרוצים כמו שלושת הדובים.
מחיר: 160 אירו ללילה בחדר זוגי. בסופי שבוע - מינימום שני לילות. אינטרנט: www.sterrenberg.nl/paginas/welkom
ednaisnow@gmail.com
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.