אין רגע דל בקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. בעוד שחברות החזקה אחרות במשק מבצעות עסקאות בתדירות של אחת בשנה במקרה הטוב, בקבוצת החברות של דנקנר הפעילות אינה פוסקת, והיא כוללת עסקאות של מכירה ורכישה, מיזוגים, ושינויים מבניים בתוך הקבוצה.
רק אתמול נחשף ב"גלובס" כי זרוע התעופה והתיירות של הקבוצה, אי.די.בי תיירות, מנהלת מו"מ למכירת החברה הבת ישראייר לאל על. ישראייר היא חברת תעופה שהפסידה בארבע השנים האחרונות קרוב ל-300 מיליון שקל.
במקביל למו"מ עם אל על, מתקדמות מספר עסקאות נוספות בקבוצה, וביניהן מכירת יצרנית חומרי ההדברה מכתשים אגן לתאגיד הסיני כמצ'יינה. היום דיווחה כור, בעלת השליטה במכתשים אגן, על התקדמות נוספת בעסקה, עם השלמת העמדת ההלוואה מבנק סיני. העסקה כולה אמורה להיחתם עד לסוף ספטמבר הקרוב.
עסקה נוספת שמתקדמת היא מיזוג של שתי חברות אחיות שבבעלות דסק"ש של אי.די.בי: חברת הסלולר סלקום, בה מחזיקה דסק"ש 51.7% מהמניות, וספקית שירותי האינטרנט והטלפוניה נטוויז'ן, בה מחזיקה דסק"ש 38%. לפני מספר ימים פרסמו החברות זימונים לאסיפות בעלי מניות שיתקיימו בסוף יולי, לצורך אישור העסקה.
אתמול דיווחה כלל תעשיות, אף היא מקבוצת אי.די.בי, כי חברת התוכנה שבשליטתה, פאנדטק, תתמזג עם חברת הטכנולוגיה האמריקנית S1 הנסחרת בנאסד"ק. לאחר המיזוג תחזיק כת"ש בכ-24% מהחברה הממוזגת ותהיה בעלת המניות הגדולה בה.
עסקה נוספת שהשלים דנקנר באחרונה היא רכישת 61% ממניות מעריב באמצעות דסק"ש, כשבנוסף, בתחילת השנה, נכנסה הקבוצה לתחום חיפושי הנפט עם רכישת החזקות בשותפות החיפושים של צחי סולטן, מודיעין אנרגיה.
בין שלל העסקאות שכבר נחתמו ואלו שבדרך, יש גם אחת שלא ברור היכן היא עומדת כעת: מכירת כלל ביטוח. כבר תקופה ארוכה שחברת הביטוח נמצאת על המדף, ומצעד של מתעניינים עלה למשרדי אי.די.בי, אך טרם נחתמה עסקה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.