מנהל פיתוח עסקי של רשת קהילתית

שי ברי (34), SAP שכר חודשי ממוצע לתפקיד: 22,000-32,000 שקל

חברת SAP מפעילה רשת קהילתית שעליה אחראים 40 איש ברחבי העולם. חלק גדול מפעילותה של הרשת העולמית נעשה בישראל (12 איש). הרשת פונה לאנשים חיצוניים ולא לעובדי SAP ומשתמשים בה לקוחות SAP ומפתחים חיצוניים - למעלה ממיליון איש ברחבי העולם. חברי הקהילה אף נפגשים מדי שנה בכנסים שונים ביוזמת SAP ויוזמים מפגשי נטוורקינג ביניהם. במסגרת החטיבה הזו ב-SAP אחראים גם על ניהול נוכחות החברה ב-Second Life.

* מה עושה מנהל פיתוח עסקי ברשת הקהילתית?

ברי: "אני בודק אם הכול עובד בקהילה כמו שצריך. אני עוקב אחר המכירות ומציע שיפורים לתוכנית. מדובר בתוכנית חיה וכל הזמן אני מנסה לתת לה ערך מוסף. יש לי צוותי משימות במטרה לראות איך אנו מוסיפים עוד דברים לתוכנית כמו גישה לתוכניות הדרכה או גישה לסביבות וירטואליות.

בנוסף, אני אחראי על פיתוח תוכנית שהשקנו לפני כחצי שנה המאפשרת לחברי הקהילה להשיג רישיונות פיתוח על גבי פלטפורמה של SAP דרך האתר עצמו. סדר היום שלי כולל בדרך כלל ישיבות יומיומיות עם צוותי ה-IT, צוותי התמיכה וניהול המוצר. מדי פעם אנו עושים מחקרים לגבי תוכניות חדשות ומוצרים חדשים שניתן למנף אותם דרך הרשת".

* איך הגעת לתפקיד?

"לפני שהתחלתי לעבוד ב-SAP עבדתי בחברות סטארט-אפ שונות בתחומי האינטרנט והמדיה, שאחת מהן היתה Gizmoz, שם הייתי מנהל פרויקטים של פלטפורמת הפיתוח במשך שנתיים. ב-SAP התחלתי כמפתח הדרכה בפורטל הארגוני בשנת 2001, מיד לאחר שרכשה את TopTier. ב-2003 הייתי בצוות המייסד של הרשת הקהילתית ומנהל התוכן של הפורטל הארגוני. משם עברתי לניהול פרויקטים ברשת הקהילתית ובמקביל ב-2004 הפכתי להיות המנהל האופרטיבי של הקבוצה שלנו בארץ. בתפקיד הנוכחי אני נמצא כחצי שנה. הרקע שלי איננו היי-טק כלל, עשיתי תואר ראשון בקולנוע וטלוויזיה ותואר שני במינהל עסקים. יש לי רקע במדיה ומולטימדיה מהצבא ובכל התפקידים שעשיתי עד היום רציתי לשלב בין תחום המדיה והמחשבים".

* מה דרוש על מנת להגיע למחלקת קהילת רשת המפתחים?

"פחות חשוב הרקע בהיי-טק. חשובה קודם כל היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, כלומר, צריך יצירתיות, רוח יזמית ותשוקה לייצר את הדבר החדש הבא. מבחינת הרקע האקדמי הדרוש, יש מספר תארים שעוזרים כמו מינהל עסקים, תעשיה וניהול ושיווק. עד היום, רוב האנשים שהתקבלו לכאן היו נטולי רקע במחשבים".

* מה אתה אוהב בתפקיד?

"אני אוהב את השילוב של אלמנטים מעולם האינטרנט עם אלמנטים של עולם הארגונים הגדולים. היכולת לקחת את עולם המדיה ולמצוא את השילוב הזה הוא אתגר שאני מאוד אוהב. אני אוהב לחפור בכל תחום ולמצוא את נקודות הקישור הללו. בנוסף, אני אוהב שבאמצעות העבודה אני יכול להיחשף לאנשים שונים ולגישות שונות בעולם".

* אילו פיתוחים נוצרו על ידי מפתחים חיצוניים מהקהילה?

"הפתרון SAP Links פותח על-ידי שני אנשים שעובדים בחברת קולגייט-פלמוליב העולמית והוא מאפשר העברה קלה ומהירה יחסית של רכיבי תוכנה של SAP מפרויקט אחד לשני. הפתרון לא הוטמע ב-SAP אבל אנו מעודדים אנשים להשתמש בזה. יש כיום אנשים שעובדים על הפיתוח הזה ואף מנסים להרחיב אותו".