ירידה חדה בתחלואה בסרטן

בין השנים 2000-2006 חלה ירידה משמעותית בתחלואה בסרטן בישראל. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בקרב נשים נרשמה ירידה של 13% בתחלואה בסרטן ובקרב הגברים הירידה היתה מתונה יותר - 7%.

"בשנים האחרונות יש ירידה ברורה ומשמעותית בתחלואה בסרטן, כאשר הירידה בולטת יותר בקרב נשים מאשר גברים", ציין ד"ר מיכה ברחנא, הממונה על רישום הסרטן במשרד הבריאות.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות, שהוצגו לרגל פתיחת מבצע ההתרמה "הקש בדלת", כי גם חלה ירידה של 11% בשיעור התמותה ממחלת הסרטן בין השנים 1998-2004. בשנה האחרונה אובחנו 26 אלף חולי סרטן חדשים ודווח על פטירתם של 11,000 חולי סרטן.

הירידה בתחלואה מורגשת בחלק גדול מסוגי הסרטן, בהם גם סרטן הערמונית, סרטן הוושט וסרטן הקיבה. לעומת זאת, עלייה בתחלואה מורגשת בסרטן שד גרורתי, מלנומה, סרטן מוח, סרטן שלפוחית השתן, לימפומה, סרטן בלוטת המגן וסרטן הריאה בקרב נשים.

מנתונים השוואתיים עולה, כי ישראל אינה אי בודד בירידה בתחלואה במחלת הסרטן. גם במדינות מערביות נצפו בשנים האחרונות ירידה בשכיחות סרטן השד, סרטן המעי הגס, סרטן הוושט והקיבה.

יו"ר גזית גלוב, חיים כצמן, המשמש כיו"ר מבצע הקש בדלת לשנת 2008, אמר, כי הוא מקווה שהמשבר הכלכלי העולמי לא יגרום לירידה בהיקף התרומות השנה. "חולי הסרטן לא יכולים לחכות כדי שהתנאים הכלכליים יהיו יותר טובים", הוא ציין. *