סוני מכרה באירופה 800 אלף יחידות של פלייסטיישן 3

"הצלחתה שוברת השיאים של קונסולת משחקי הווידיאו פלייסטיישן 3 באירופה הצילה את המוצר מ'מלחמות התדמית' שפגעו במכירותיו ביפן", אומר מנכ"ל סוני, הווארד סטרינגר

הצלחתה שוברת השיאים של קונסולת משחקי הווידיאו פלייסטיישן 3 באירופה הצילה את המוצר מ"מלחמות התדמית" שפגעו במכירותיו ביפן, אומר מנכ"ל סוני, הווארד סטרינגר.

הווארד מוסיף שמכירות PS3 באירופה מתקרבות לרף 800 אלף היחידות. "לדעתי, בשני ימי המכירות הראשונים בבריטניה, עברו מיד ליד 100 מיליון ליש"ט (199 מיליון דולר), וככל הנראה מדובר במכירת מוצר הצריכה האלקטרוני הגדולה בהיסטוריה".

פלייסטיישן 3 נכנסה לשוק האירופי "עם מספר גדול יותר של משחקים, וייתכן שבאירופה הצלחנו לענות על ציפיות הצרכנים באופן שבו לא הצלחנו ביפן".

סוני עדיין לא הודיעה אם עמדה ביעד מרחיק-הלכת שהציבה לעצמה: למכור ברחבי העולם 6 מיליון יחידות פלייסטיישן עד סוף מארס.

"ברבעון מארס של 2008 תתחיל סוני לעשות כסף מהקונסולה", אמר יוג'י פוג'ימורי, אנליסט בבנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס. "בטווח הארוך, אני מעריך שתוך שלוש שנים יגיע נתח השוק של פלייסטיישן 3 ל-50%. בטווח הקצר יעמוד נתח שוק זה על פחות מ-30%".

הווארד, ששהה אתמול (ב') בטוקיו לרגל השקת "ספיידרמן 3", אמר: "איני רואה סיבה כלשהי שלא נשתמש בתכנים לקידום מכירות חומרה, וזאת לנוכח התחכום הגובר של הקישוריות לרשת".

הווארד הבריטי הציב לעצמו יעד להגדיל את שולי הרווח של החברה ל-5% עד מארס 2008. הוא הודה שהבראת סוני עדיין לא הושלמה. "את הקירות שחצצו בין חטיבותיה השונות של סוני כבר הצלחנו להרוס. עכשיו אנחנו מתבוננים זה בזה מעבר לשרידי הקירות, אבל עדיין לא הצלחנו ללחוץ זה את ידו של זה", אמר.

יחידת מוצרי הצריכה האלקטרוניים של סוני רושמת ביצועים מצוינים הודות למכירות החזקות של מכשירי הטלוויזיה בעלי המסכים הדקים במותג בראביה, המצלמות הדיגיטליות ומצלמות הווידיאו.

סוני העלתה את תחזית הרווח התפעולי לשנה כולה ב-10 מיליארד ין ל-60 מיליארד ין (500 מיליון דולר).

האנליסט פוג'ימורי מגולדמן זאקס העריך כי קיימת "סבירות גבוהה" לכך שבכל שנת 2007 יגיעו שולי הרווח התפעולי של חטיבת מוצרי הצריכה האלקטרוניים של סוני לשיא של 7% או יותר, הודות לין החלש ולקיצוצים בעלויות הקבועות.

הווארד אמר שהוא הולך על חוט דק מאוד בכל הנוגע להשלת יחידות עתירות הפסדים. "אנחנו מאוד לא להוטים לוותר על יחידות בלתי רווחיות".