סוני מוזילה את 3PS ב-100 דולר כדי שהמכירות בארה"ב יוכפלו

מכירות הקונסולה מפגרות אחרי המכירות של המתחרות מאז השקתה

סוני תוריד במאה דולר את מחירה של קונסולת משחקי הווידיאו פלייסטיישן-3 בארה"ב ובקנדה, כדי להכפיל את מכירות הקונסולה. מכירות פלייסטיישן מפגרות אחרי המכירות של הקונסולות היריבות מאז השקת PS3 בשנה שעברה.

פלייסטיישן 3 עם כונן קשיח של 60 ג'יגהבייט יימכר ב-499 דולר החל מהיום (ב'), הנחה של 17%, כך מסר ג'ק טרטון, מנכ"ל חטיבת המשחקים האמריקנית של סוני. דגם של 80 ג'יגהבייט ייצא לשוק באוגוסט ב-599 דולר.

סוני צופה שההוזלה תכפיל את מכירות PS3 בארה"ב, אמר טרטון. להערכת אנליסטים, הוזלה של סוני תעביר אליה לקוחות של מיקרוסופט, שקונסולת Xbox360 שלה נמכרת כעת ב-479 דולר לדגם המשוכלל ביותר. מכירות Wii של נינטנדו, שעולה לצרכן האמריקני 249 דולר, לא יושפעו כנראה מן המהלך של סוני.

"ההוזלה הזו צריכה בהחלט להעביר לקוחות ממיקרוסופט", אמר ריצ'רד דוהרטי, אנליסט בחברת המחקר Envisioneering Group בסיפורד, ניו יורק. "הרבה מכירות שהיו יכולות להיות של Xbox מהדגם הגבוה ביותר יעברו לפלייסטיישן".

סוני פרסמה את ההודעה יום לפני פתיחת יריד אקספו או 3E של האלקטרוניקה הצרכנית בסנטה מוניקה, קליפורניה, שבו מכריזות היצרניות והחברות שמייצרות את משחקי הווידיאו על מוצריהן החדשים לשנה הקרובה. היריד ייפתח מחר בערב (ג') עם הודעה לעיתונות של מיקרוסופט. לנינטנדו ולסוני יהיו אירועים ביריד למחרת.

להערכת מייקל פצ'ר, אנליסט בחברת וודבוש מורגן סקיוריטיס בלוס אנג'לס, מיקרוסופט עשויה להגיב בהוזלת XboxElite ב-50 דולר. "מיקרוסופט למעשה חייבת להוזיל כעת", הוא אומר.

להערכת פצ'ר, סביר יותר שמכירות פלייסטיישן 3 יעלו ב-50% ולא יוכפלו. גם במחיר של 499 דולר, הקונסולה עדיין יקרה, בייחוד כאשר Wii נמכרת ב-249 דולר, ופלייסטיישן 2 של סוני נמכרת ב-129 דולר.