לשכת עוה"ד: מערכת המחשוב של בתי המשפט העלימה את שמות עוה"ד

מערכת המחשוב החדשה של בתי המשפט, "נט המשפט", "מעלימה" את שמות עורכי הדין מפרוטוקולים, החלטות ופסקי דין המופקים בבתי המשפט השונים שבהם פועלת המערכת. תלונה ברוח זו העביר בימים האחרונים ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, למנהל בתי המשפט השופט, משה גל. "בכל יום שעובר", התריע ראש הלשכה במכתבו, "מתפרסמים באינטרנט, בתוכנות המידע המשפטיות ובעיתונות מאות מסמכים ללא שמות באי כוח הצדדים".

בעקבות תלונתו הורתה הנהלת בתי המשפט לחברה המפתחת עבורה את מערכת "נט המשפט" להוסיף לה רכיב שיציג דרך קבע במסמכים אלה את שמות עוה"ד של הצדדים שהופיעו בתיק, אך יאפשר לשופטים להוסיף, לתקן או לגרוע בכל מסמך לפי שיקול דעתם.

בפגישה שהתקיימה בין נציגי הלשכה לאנשי הנהלת בתי המשפט בעניין זה לפני כחודש, אמרה השופטת בדימוס מיכאלה שידלובסקי-אור, כי הבעיה נובעת מכך שבמערכת החדשה עוה"ד משויכים ל"משפחות" (משרדים), והצגת שמותיהם על פרוטוקולים ופסקי דין עלולה לגרום למצב שבו יתפרסמו שמות עוה"ד גם לאחר שעברו משרד.

בעקבות פנייתו של גיא-רון החליטה הנהלת בתי המשפט לתקן את התוכנה החדשה, כך ששמות עורכי הדין יופיעו במסמכים כברירת מחדל. "מאחר שמדובר בשינוי מחשובי הדורש פיתוח של רכיב חדש במערכת 'נט המשפט'", כתב אתמול לגיא-רון עו"ד ברק לייזר, עוזרו של גל, "ביקשנו לקבל מאנשי המקצוע את המשמעויות לעניין לוחות הזמנים. עד אז נפנה לשופטים בבקשה להקפיד על ציון פרטי באי כוח הצדדים על גבי מסמכי ההחלטה".