נתניהו: לא אעביר את ליברמן מתפקידו עד שיוגש כתב אישום נגדו

כך עולה ממכתב ששיגרה הלשכה המשפטית במשרד ראש הממשלה בתגובה לפניית עמותת אומ"ץ, שביקשה מנתניהו להשעות את שר החוץ מתפקידו נוכח החקירה הפלילית המתנהלת נגדו

ראש הממשלה בנימין נתניהו איננו מתכוון להעביר מכהונתו את שר החוץ אביגדור ליברמן עד שתהיה לו חובה משפטית לפעול כך, אם וכאשר יוגש כתב אישום נגד ליברמן.

כך עולה ממכתב ששיגרה הלשכה המשפטית במשרד ראש הממשלה לעמותת אומ"ץ, במענה לפניית יו"ר העמותה אריה אבנרי, שביקש מנתניהו להשעות את ליברמן מתפקידו נוכח החקירה הפלילית המתנהלת נגדו, המצויה כעת בשלבי הכרעה בלשכת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

"החקירה בעניינו של מר ליברמן טרם הסתיימה", כתב לפני ימים אחדים עו"ד אסף דהן מהלשכה המשפטית במשרד ראש הממשלה, "ולכן אין כל עילה על-פי חוק יסוד: הממשלה להעביר את שר החוץ מתפקידו.

"בבג"ץ נקבע כי הסיבות שבהן ימצא בית משפט כי אין מנוס מלהורות לראש הממשלה להעביר שר מכהונתו, על אף שזה לא הורשע ולא הוגש נגדו כתב אישום, הן חריגות וקיצוניות.

"הלכה למעשה, בג"ץ מעולם לא חייב את ראש הממשלה להעביר שר מכהונתו טרם הגשת כתב אישום נגדו. באשר להשעיית שר עד למועד הגשת כתב אישום בעניינו, הדבר איננו מוסדר בחוק ולא ניתן לעשותו".