"אני לא חושב שנעבור מחר בבוקר את הרייטינג של ערוץ 2"

שנתיים אחרי השינוי באולפן חדשות 2, מגיעה התשובה של ערוץ 10: הערב יושק האולפן החדש, שמהווה חלק מהאסטרטגיה של שינוי בתוכן ובהגשה של החדשות * סמנכ"ל הטכנולוגיה, אפי דילמוני: "הצופים הם אנשים שמסמסים ורואים תוכן בסלולר ולכן המסך יותאם לעין המתקדמת טכנולוגית"

"אני לא חושב שנקום מחר בבוקר לרייטינג שיעבור את חדשות 2", כך אומר סמנכ"ל הטכנולוגיה של ערוץ 10 וחדשות 10, אפי דילמוני. בחודשים האחרונים עולמו של דילמוני, שנמצא בערוץ מראשיתו, סובב סביב האולפן החדש של הערוץ שיחנך הערב לראשונה. למרות ההבנה שאולפן חדש הוא לא מה שיעשה מהפך בטבלת הצפייה הקבועה, לדברי דילמוני, האולפן הוא רק חלק מאסטרטגיית חברת החדשות של ערוץ 10 לערוך שינוי גם בתוכן של משדרי החדשות ובאופן הגשתם. "כל זה יבנה את הגידול בצפייה במשך הזמן. מדובר במהלך של הערוץ כולו", אומר דילמוני, "זה שילוב כוחות והאולפן הוא רק חלק מהמהלך".

מאחורי היוזמה לרענן את האולפן עומד לצד דילמוני, יעקב אילון, מגיש המהדורה. אילון ביצע מחקר מקיף של אולפני חדשות ברחבי העולם והזיקה בינם ובין אופן הגשת החדשות. האולפן, הובהר למעצב הישראלי-אמריקני מיכה ריס, צריך לשקף התקדמות טכנולוגית, חיבור מהיר ובעיקר דינמיות ושינוי - בדיוק כמו שחדשות 10 היו רוצים להיות בתחום התוכן. "צריך לזכור שהצופים שלנו היום, הם לא הצופים שהיו לחדשות 10 בפעם האחרונה שהיה שינוי באריזה", אומר דילמוני, "אלה אנשים שמסמסים ורואים תוכן בסלולר ומחוברים לאינטרנט ולכן המסך יותאם לעין המתקדמת טכנולוגית".

לפני כשנתיים, עשו בחדשות 2 מהלך דרמטי של שינוי האולפן מסביב ליונית לוי. המהלך של חדשות 10 שונה בפרמטרים רבים. ראשית, הוא זול הרבה יותר - האולפן החדש של 10 עלה רק מעט יותר מ-5 מיליון שקל. הסיבה היא, כי בעוד האולפן של 2 מבוסס יותר על תפאורת קבע, הדינמיות של האולפן החדש של 10, באה לידי ביטוי בעיקר בגרפיקה שתופיע על 100 מסכי פלזמה שהוצבו באולפן ובאריזה הגרפית שעל המסך. מדובר בתוכנה שעוצבה במיוחד בעבור חדשות 10 על-ידי החברה הישראלית ORAD, והיא תהיה חברת החדשות הראשונה בעולם שתעשה בה שימוש. לדברי דילמוני, לא הייתה כל חריגה מהתקציב הראשוני, למרות שבשלב הביצוע, אחרי שכבר גובשו ההדמיות הראשונות, היו מספר פעמים בהם הוחלט למחוק הכל ולהתחיל מההתחלה.

בניגוד לאולפן חדשות 2, הלבן והנקי יותר, חדשות 10 ממשיכה לשאת את תעודת הזהות הצבעונית יותר. הצבעים הדומיננטיים באולפן, יהיו הכתום המזוהה עם הערוץ, לצד אפור, לבן ושחור המייצגים "היי טקיות" מתקדמת. "זו מעין אבולוציה טבעית של האולפן שלנו", אומר דילמוני.

התאמה ל-HD

עד עתה נדמה היה כי מיקי חיימוביץ ויעקב איילון מצטופפים להם בעת הגשת המהדורה. על כן, תחושת המרחב תהיה הרבה יותר משמעותית בסט החדש. כך ידמה לצופים כי האולפן הרבה יתר מרווח וגדול ותחושת העומק בו תהיה מרכיב חשוב, למרות שגודל האולפן הוא רק 120 מ"ר - כרבע מהאולפן שעומד ברשות חדשות 2.

אחת השאלות שנשאלות באופן תכוף, היא מדוע להקים אולפן חדש במקום מושבה של החברה בבית הוורד בגבעתיים, אם על פי הצהרת ראשיה היא אמורה לעבור עד לשנת 2012 לירושלים. לדברי דילמוני, נושא זה נלקח בחשבון, והתפאורה כולה בנויה כך שהיא תוכל להתפרק ולהיבנות מחדש באולפן אליו תעבור החברה, אם וכאשר זה יקרה.

"זה מותאם גם לשידור ב-HD אנחנו מתכווננים גם לשם", אומר הסמנכ"ל. למעלה מחצי שנה עבדו על הקמת האולפן יותר מ-80 עובדים. בשבועות האחרונים, אם ראיתם בעיקר על המסך את חיימוביץ, היה זה בגלל שאיילון היה בחזרות על הפעלת האולפן. לו עצמו תהיה שליטה על לוח בקרה שיוכל לסובב את השולחן הממונע, בקוטר 4.5 מטרים, אחורה וקדימה. לאילון היה חשוב כי הוא יהיה זה שיחזיק את השלט. "כשמיקי התיישבה בפעם הראשונה על הסט היא אמרה 'איזה כיף'", מספר דילמוני, "זה ההבדל בין מיקי ליעקב בכל הנוגע לחדשות".