החזיקו-אותנו-שלא-נתבע-את-עצמנו: צ'מפיון מוטורס אחראית לקמפיין ההשמצות לג'יפ טוארג

הקמפיין הוא לג'יפ "טיגואן" של פולקסוואגן * החברה אף פרסמה הבוקר הודעה בעיתונות, בה היא מאיימת לעתור לביהמ"ש נגד "הגורם העומד מאחורי הקמפיין" - שהוא למעשה לא אחר מאשר משרד הפרסום שלה, פוגל-אוגילבי

כל מי שקרא הבוקר (ה') את המודעה של חברת הרכב צ'מפיון מוטורס, וחשב שענף הרכב עומד על סף מלחמת יבואנים עקובה מדם - יכול להירגע: ל"גלובס" נודע כי המודעה בה צ'מפיון מוטורס מאיימת לתבוע את החברה שעומדת מאחרי סדרת שלטי החוצות המתייחסת לכלי רכב עלום בהשוואה לטוארג - היא חלק מקמפיין עצמי של החברה, שגם קמפיין הטיזרים עצמו הוא חלק ממנו.

מדובר בקמפיין שעלה באמצעות משרד הפרסום פוגל-אוגילבי למותג לטיגואן - ג'יפ קטן חדש של צ'מפיון מוטורס עצמה שיושק בארץ בקרוב ויתחרה בקטגוריית הג'יפים הפחות יקרים. הקמפיין כלל סדרת טיזרים על פולטרים של מקסימדיה ובילבורדס של מרקעים עם אמירות פרובוקטיביות כגון "כמו טוארג, רק יותר יפה", או "כמו טוארג, רק סוחב בעליות". מדובר אמנם בקמפיין נגטיבי לכאורה אך הרעיון הינו ליצור זהות וחיבור בין שני כלי הרכב.

היום (חמישי) עלתה בעמודי החדשות של "ידיעות אחרונות" מודעה מטעם צ'מפיון מוטורס, בה נאמר בין היתר: "חברת צ'מפיון מוטורס מודיעה בזאת כי היא שוקלת לעתור לבית המשפט על מנת שיורה לעומדים מאחורי הקמפיין להסיר את שלטי החוצות". במודעה נטען אף כי "שלטי החוצות האנונימיים המכפישים את טוארג שהוכתר כרכב כביש-שטח הטוב בעולם, הינם בחזקת הוצאת לשון הרע הפוגעת תדמיתית בכל ענף הרכב בישראל, אינה בגדר תחרות הוגנת ואינה מכבדת בשום צורה גם את ענף הפרסום", לשון המודעה.

היום אמור לעלות השילוט הסופי הקושר בין צ'מפיון מוטורס לקמפיין האנטי טוארג.

הג'יפ החדש טיגואן יוצע בשתי גרסאות, שעיצוב החרטום והפגושים שלהן שונה. האחת היא גרסת כביש, שמיועדת בעיקר לטיפוס על מדרכות; וגרסת השטח עם פגושים גבוהים ומרווח גחון משופר. הרכב יוצע גם עם מערכת לסיוע אוטומטית לחניה ברברס. הכלי יוצע עם מנועי בנזין בהספקים של 150-200 כ"ס ובמנועי טורבו-דיזל בהספקים של 140 ו-170 כ"ס. דגם התחלתי של הג'יפ יהיה בטווח המחיר של 200-270 אלף שקל, כמחצית ממחירו של הטוארג, שמחירו מתחיל בכ-419 אלף שקל ללא תוספות. ברור ששני הרכבים אינם מתחרים ביניהם בשום קטגוריה, וכנראה שבגלל זה יוצא מסע הפרסום העצמי בכוונה להשוותו - לפחות במודעות הפרסום - לאחיו הגדול והיוקרתי טוארג.

דובר צ'מפיון מוטורס ומשרד הפרסום פוגל-אוגילבי סרבו להגיב לכתבה.