S&P: "פורד, ג'נרל מוטורס וקרייזלר על סף פשיטת רגל"

הסוכנות בוחנת את האפשרות להוריד עוד יותר את דירוג האשראי של שלוש החברות שנמצאות עתה בדירוג של B- ,שישה דירוגים מתחת להמלצת רכישה


יצרני הרכב האמריקנים ג'נרל מוטורס , פורד וקרייזלר על סף פשיטת רגל בשל המשבר החריף בשווקים שגורם לירידה חדה בביקושים למכוניות חדשות, כך עולה מדו"ח שפירסם סוכנות דירוג האמריקנית S&P (סנטנדרט אנד פור) מוקדם יותר היום (ו'). הסוכנות בוחנת ברצינות להוריד עוד יותר את דירוג האשראי של שלוש החברות שנמצאות עתה בדירוג של B- ,שישה דירוגים מתחת להמלצת רכישה.

נתוני המאקרו בארצות הברית עשויים לשבור את גבם של יצרני הרכב הותיקים", אמר בריאן שולץ', אנליסט בכיר בסוכנות הדירוג. אם אכן תוריד S&P את דירוג האג"ח עוד רמה אחת, מוצרים פיננסיים אלה של יצרני הרכב יחשבו כמה שמכונה "אג"ח זבל". "יצרני הרכב עומדים בפני אתגרים חסרי תקדים", הוסיף האנליסט.

סטנדרט אנד פור צופים לירידה החדה ביותר במכירות של חברות הרכב מאז1992, כאשר חברות התעשייה האמריקניות בכלל סבלו מירידה של 27% בהיקף המכירות לחודש ספטמבר.

כזכור אמש, מניית GM ננעלה במחיר הנמוך ביותר מזה 58 שנים, כאשר מניית פורד ננעלה בשערה הנמוך ביותר מאז 1982. שתי החברוץ יחדיו הפסידו כ-24 מיליארד דולר ברבעון השני בלבד. S&P צופה שמכירות הרכב השנה בארה"ב ירדו ב-30% ל-13.1 מיליון רכבים.